Wyniki konkursu Gdyński Biznesplan 2013

Już po raz jedenasty przedsiębiorcy stawiający pierwsze kroki w biznesie wzięli udział w konkursie „Gdyński Biznesplan”. W tym roku bank Nordea – główny partner konkursu – przeznaczył na nagrody 45 tysięcy złotych.

 

Organizatorem XI edycji „Gdyńskiego Biznesplanu” jest Urząd Miasta Gdyni, a Nordea Bank Polska jest partnerem tego konkursu od 2003 roku. Jego celem jest wspieranie pomysłów na biznes wykreowanych przez stawiających pierwsze kroki przedsiębiorców. Skierowany jest nie tylko do osób przygotowujących się do rozpoczęcia własnej działalności gospodarczej, ale także do tych, którzy już działają na rynku. „Gdyński Biznesplan” promuje ciekawe pomysły biznesowe i umożliwia wprowadzenie ich w życie.

 

Zmagania uczestników trwały od 31 stycznia 2013 roku. Zakwalifikowanym uczestnikom zapewniono szkolenia i konsultacje z ekspertami, które miały na celu poznanie wszelkich aspektów prowadzenia działalności gospodarczej. W kolejnym etapie autorzy najlepszych prac prezentowali swój pomysł na biznes. Nagrody pieniężne dla laureatów I, II i III miejsca ufundował bank Nordea. Oprócz czeku, laureaci mogą również skorzystać z rocznego bezpłatnego prowadzenia rachunku firmowego eFirma.

 

W tym roku do Konkursu zgłosiły się 723 osoby, które zgłosiły 761 (rekordowa liczba w historii konkursu) pomysłów na biznesplan. Wszystkie osoby zakwalifikowały się do etapu II, który polegał na odbyciu szkoleń mających na celu pomoc w napisaniu biznesplanu.

Do III etapu Konkursu zakwalifikowały się 193 osoby (osoby indywidualne oraz zespoły), które złożyły 159 biznesplanów. Jury po długotrwałych dyskusjach wyłoniło 13 laureatów, którzy zostali zaproszeni do zaprezentowania swoich biznesplanów.

 

Wyłoniono 3 finalistów i jedną osobę, która otrzyma wyróżnienie. Wśród wszystkich biznesplanów przeważały prace o tematyce związanej z portalami internetowymi, a także pomysły na jednoosobową działalność gospodarczą związaną np. z edukacją i małą gastronomią.

 

I miejsce zajął biznes plan „Bahati rail” – nowoczesny system ekranów ograniczających emisję hałasu w transporcie kolejowym.

 

II miejsce zajął biznesplan „MIŚ miłość i świadomość” – projektowanie i wykonanie urządzeń rehabilitacyjnych wspomagających codzienne funkcjonowanie osób niepełnosprawnych dopasowane do potrzeb indywidualnych.

 

III miejsce zajął biznesplan „AEON FORM” – designerskie artykuły funeralne (nagrobki, trumny).

 

Wyróżnienie otrzymał biznesplan „Faro sails – rejsy, szkolenia i czartery” – jachting morski, propagowanie wiedzy z zakresu żeglarstwa i bezpieczeństwa.

 

Ogłoszenie wyników i rozdanie nagród odbyło się na Gali Finałowej w dniu 03 czerwca w Pomorskim Parku Naukowo-Technologicznym.

 

– Wspieramy Gdyński Biznesplan od samego początku. Zainspirowała nas ta inicjatywa i co roku na nowo, z takim samym zainteresowaniem poznajemy pomysły młodych przedsiębiorców. Od lat bierzemy bowiem również aktywny udział w części konsultacyjnej i szkoleniowej. Konkurs ten na stałe wpisał się w krajobraz gdyńskiej przedsiębiorczości, jest swoistą wartością dodaną dla naszego regionu – mówi Bohdan Tillack, wiceprezes zarządu Nordea Bank Polska.

 

Laureaci Konkursu „Gdyński Biznesplan 2013”

Imię i nazwiskoBiznesplan Miejsce
Hajduk Kamil

 

Bahati Rail

 

I miejsce

 

Strzęciwilk Natalia

 

MiŚ – miłość i świadomość

 

II miejsce

 

Bielawski Aleksander Kowalczyk Robert Sędzicki Dominik

 

Aeon Form Sp. J.

 

III miejsce

 

Pilecka Aleksandra

 

Faro Sails – Rejsy, szkolenia, czartery

 

wyróżnienie

 

Źródło: Nordea Bank Polska

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.