Ujednolicona bankowość elektroniczna w BGŻ BNP Paribas

Podczas listopadowego, długiego weekendu (10-14.XI.2016 r.) Bank BGŻ BNP Paribas ujednolici systemy informatyczne. Dotychczasowa bankowość elektroniczna eBGŻ zostanie zastąpiona systemem [email protected], który umożliwi m.in. dostęp do aplikacji mobilnej wszystkim klientom.

 

Numery rachunków bankowych pozostają bez zmian, a karty płatnicze nadal będą aktywne (zgodnie z datą ważności). Na czas niezbędnych prac technicznych ograniczony będzie dostęp do niektórych usług, w szczególności bankowości elektronicznej. Transakcje kartami płatniczymi – zarówno płatności w sklepach, jak i wypłaty z bankomatów – będą obsługiwane na bieżąco.

Migracja danych jest finałem fuzji operacyjnej, czyli scalenia i ujednolicenia obsługi połączonych wcześniej Banków BGŻ i BNP Paribas Banku Polska. To złożony proces, który Bank realizuje od kilkunastu miesięcy. Dzięki wprowadzonym zmianom Bank uprości i całkowicie ujednolici obsługę wszystkich klientów.  

Zmiana systemów pozwoli również na wprowadzenie nowych funkcjonalności, takich jak np. szybki przelew czy możliwość zainstalowania przyjaznej aplikacji mobilnej.

Ważne dla klientów:

  • Oddziały Banku: w czwartek 10 listopada 2016 oddziały Banku BGŻ BNP Paribas zostaną zamknięte wcześniej, o godz. 14.00.
  • Bankowość elektroniczna (eBGŻ) i telefoniczna (teleBGŻ) 10 listopada 2016 o godzinie 18.00 zostanie całkowicie wyłączona i docelowo zastąpiona systemem [email protected] Przelewy najlepiej zrealizować do 9 listopada.
  • Bankowość mobilna: obsługa eBGŻ Lite zostanie wyłączona 10 listopada i 14 listopada zastąpiona aplikacją Mobile [email protected] (do pobrania bezpłatnie z Google Play lub App Store).
  • Podczas długiego weekendu nie będzie możliwości sprawdzenia w bankomatach salda uwzględniającego transakcje zawarte w trakcie weekendu migracyjnego.
  • Ograniczona będzie funkcjonalność infolinii – klient nie zrealizuje operacji na rachunku, ale w razie potrzeby może zablokować kartę i uzyskać też informację o ofercie.
  • Płatności kartą będą w pełni dostępne (zarówno w zakresie transakcji bezgotówkowych, jak i wypłat z bankomatów) – klienci mają zapewniony dostęp do gotówki.

Bank uruchomił dodatkową infolinię 22 548 29 35, gdzie udzielane są odpowiedzi na pytania związane z łączeniem systemów. Podczas weekendu 10-14 listopada oraz tuż po nim wzmocniona zostanie również obsada centrum telefonicznego, dostępnego pod standardowym numerem 801 321 123 lub +48 22 566 99 99 (dla połączeń z zagranicy) – koszt połączenia wg stawek operatora.

Co zmieni się dla klientów Banku?

Zmiany dotyczą głównie klientów dawnego Banku BGŻ, którzy od 14 listopada zaczną korzystać ze wspólnego dla wszystkich systemu bankowości elektronicznej [email protected] Numery rachunków bankowych pozostają bez zmian, a karty płatnicze pozostaną aktywne (zgodnie z datą ważności na karcie). Poniżej lista najważniejszych zmian :

  • KOD BIC / SWIFT – od 11 listopada należy podawać nowy kod dla transakcji walutowych i zagranicznych: PPABPLPKXXX
  • Bankowość internetowa – dotychczasowy system eBGŻ 14 listopada zostanie zastąpiony systemem [email protected], dostępnym pod adresem https://planet.bgzbnpparibas.pl.>

Przy pierwszym logowaniu do systemu [email protected] należy użyć dotychczasowej nazwy użytkownika. Na numer telefonu, na który obecnie przesyłane są SMS-y do potwierdzania transakcji w eBGŻ, zostanie przesłane hasło startowe do Systemu [email protected] Po wprowadzeniu hasła startowego system poprosi o ustawienie nowego hasła do Systemu [email protected] Autoryzacja transakcji pozostaje bez zmian i nadal odbywać się będzie za pomocą haseł SMS. SMS-y do autoryzacji w systemie [email protected] będą wysyłane od nadawcy BankBGZBNPP.

Bankowość mobilna – obsługa aplikacji eBGŻ Lite będzie wyłączona 10 listopada o godzinie 18.00 i 14 listopada zastąpiona aplikacją Mobile [email protected] zaprojektowaną dla telefonów z systemem Android oraz iOS. Aplikację Mobile [email protected] będzie można bezpłatnie pobrać bezpośrednio na swoje urządzenie z Google Play lub App Store.

Klienci dawnego Banku BGŻ, korzystający z produktów inwestycyjnych w systemie [email protected] będą proszeni o aktualizację danych w ankietach MiFID i FATCA oraz o potwierdzenie warunków umowy przed złożeniem zleceń w [email protected] Wszystkich tych czynności można dokonać online lub w oddziale.

Bez zmian numery rachunków, karty płatnicze, numery telefonów

Wszystkie numery rachunków pozostają bez zmian. Karty płatnicze zachowują ważność, nie zmieniają się również numery PIN. Wyciągi będą wysyłane tak, jak dotychczas. Historia wyciągów osób korzystających wcześniej z eBGŻ z ostatnich 12 miesięcy zostanie przeniesiona do systemu bankowości [email protected] Bez zmian pozostają również numery infolinii (801 321 123 lub + 48 22 566 99 99) – koszt połączenia wg stawki operatora.

[email protected] zamiast eBGŻ Firma

Zmiany dotyczą również klientów biznesowych, przedsiębiorstw i korporacji, korzystających do tej pory z systemu bankowości eBGŻ Firma. Użytkownicy tego systemu 14 listopada zostaną przeniesieni do systemu bankowości internetowej [email protected], dostępnego pod adresem https://biznesplanet.bgzbnpparibas.pl/ wraz z ich dotychczasowymi uprawnieniami i nadanymi dostępami. Pierwsze logowanie w [email protected] wymagać będzie od klienta zdefiniowania nowego hasła oraz potwierdzenia go kodem wyświetlonym na tokenie lub w przypadku, gdy użytkownik posiadał również dostęp do systemu bankowości internetowej eBGŻ dla klientów indywidualnych, kodem otrzymanym poprzez SMS. Przy kolejnych logowaniach do [email protected] system zażąda tylko wybranych znaków z hasła (użycie hasła maskowanego).

Z uwagi na ograniczenie pracy oddziałów i bankowości elektronicznej zlecenia przelewów do ZUS powinny zostać dokonane odpowiednio wcześniej, najlepiej do 9 listopada.

Po pierwsze bezpieczeństwo

Ujednolicenie systemów bankowych zapewni nie tylko efektywniejsze, ale i bezpieczniejsze ich funkcjonowanie. Zwracamy uwagę, by jak zawsze, zachować ostrożność i nie reagować np. na e-maile czy SMS-y, zachęcające m.in. do podawania danych logowania do systemów bankowych. Bank nigdy nie wysyła do klientów korespondencji elektronicznej, w której prosi o podanie danych potrzebnych do logowania czy przekazywania haseł autoryzacyjnych do transakcji.

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.