Sukces Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa

700 osób oddało krew podczas bankowej akcji zorganizowanej w Światowy Dzień Krwiodawcy. W pierwszym etapie, który obejmował 12 największych polskich miast, zebrano 325 litrów krwi. W wakacje krwiobusy pojawią się w miejscowościach wypoczynkowych w górach i nad morzem.

Już piąty rok z rzędu zbierano krew w ramach Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa. Włączyli się w nią zarówno pracownicy PKO Banku Polskiego, jak i mieszkańcy miejscowości, w których prowadzono akcje. Zebrano aż 325 litrów krwi, o blisko 100 litrów więcej niż rok wcześniej, w czasie zbiórki w 12 miastach regionalnych. Wszędzie przed punktami poboru krwi ustawiały się kolejki. W całym kraju do oddania krwi zarejestrowało się 900 osób, z czego ponad 700 spełniło wszystkie wymagania. Najwięcej, bo ponad 100 litrów, zgromadzono podczas akcji we Wrocławiu.

– Cieszy mnie, że z każdym rokiem coraz więcej osób wspiera naszą akcje. To jest nasz wspólny sukces – pracowników, klientów i wszystkich ludzi dobrej woli – mówi Urszula Kontowska, prezes Fundacji PKO Banku Polskiego, która zachęcała do uczestnictwa w akcji krwiodawstwa w tym mieście.

Od 2009 roku, czyli od pierwszej edycji Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa, w punktach poboru krwi zarejestrowano ponad 5 tys. krwiodawców, z czego niemal 4 tys. oddało krew. Łącznie potrzebującym przekazano 1.718 litrów krwi.

Te osoby, które nie zdążyły lub nie miały możliwości oddania krwi podczas pierwszego etapu tegorocznej Bankowej Akcji Honorowego Krwiodawstwa, będą mogły to zrobić w dowolnym terminie i dowolnej placówce RCKiK do końca września, poświadczając uczestnictwo na certyfikacie pobranym wcześniej ze strony Fundacji PKO Banku Polskiego (www.fundacjapkobp.pl). W czasie wakacji zbiórka krwi będzie też prowadzona w miejscowościach turystycznych. Osoby, które oddadzą krew dwukrotnie w czasie trwania BAHK, otrzymają atrakcyjne nagrody.

Co roku Bankową Akcje Honorowego Krwiodawstwa wspierają znane osoby estrady i sportu. W Gliwicach w zbiórce krwi uczestniczył dziennikarz sportowy Maciej Kurzajewski, który jest twarzą tegorocznej akcji. W Gdańsku do uczestnictwa w akcji zachęcał Łukasz Koszarek, mistrz Polski i reprezentant kraju w koszykówce, a w Warszawie aktor – Tomasz Karolak. W poprzednich latach ambasadorem BAHK był Krzysztof Cugowski lider zespołu Budka Suflera. Projekt wspierała też Kayah, mistrz olimpijski Paweł Nastula, Jacek Wójcicki, piosenkarz Norbi oraz byli reprezentanci kraju w piłce nożnej Tomasz Iwan i Marek Citko.

Źródło: PKO Bank Polski

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.