Aplikację IKO aktywowało już 90 tysięcy użytkowników, którzy płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Dzięki IKO możliwe jest już kupienie najważniejszych produktów codziennego użytku – żywności, paliwa czy też kosmetyków.
Obecnie użytkownicy IKO płacą lub wypłacają za pomocą telefonu średnio co minutę. Od startu usługi w marcu br. aplikację aktywowało już ponad 90 tysięcy użytkowników, którzy dokonali telefonami ponad 200 tysięcy transakcji na łączną kwotę prawie 55 milionów złotych. 10% ogólnej liczby aktywacji stanowią klienci Inteligo, dla których IKO jest dostępne od końca października br.
Użytkownicy IKO najczęściej wypłacają telefonem gotówkę z bankomatów, jednak udział pozostałych typów transakcji zwiększa się bardzo dynamicznie. W ciągu ostatniego miesiąca tygodniowa liczba transakcji dokonywanych w terminalach płatniczych wzrosła o ponad 100%, w głównej mierze dzięki promocjom prowadzonym wspólnie z sieciami Shell (litr paliwa do 20 groszy taniej) czy też McDonald`s® (McZestaw Powiększony i kanapka Big Mac® za 20 zł). 7 na 10 osób korzystających z płatności mobilnych IKO to mężczyźni. 80% spośród wszystkich użytkowników stanowią osoby w przedziale wiekowym 20-45, ale płatności telefonem dokonują również seniorzy – najstarszy użytkownik IKO ma 89 lat. Najwięcej klientów płacących telefonami z aplikacją IKO mieszka w województwach mazowieckim, śląskim i wielkopolskim, tuż za nimi uplasowały się dolnośląskie, łódzkie oraz małopolskie.
Płatności mobilne IKO można obecnie realizować w ponad 60 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce. Oprócz punktów handlowo-usługowych telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego, oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.
Płatności mobilne IKO są doceniane nie tylko przez klientów, ale także przez rynek. Rada Programowa IT@BANK 2013 i redakcja miesięcznika „Bank” przyznały tytuł Wizjonera Rynku IT@BANK 2013 Wojciechowi Bolanowskiemu, dyrektorowi Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim, za stworzenie przyjaznej dla użytkowników aplikacji IKO, która dodatkowo ma szansę stać się platformą informatyczną dla stworzenia krajowego standardu płatności mobilnych.
Źródło: PKO Bank Polski