Każdy posiadacz aktywnej aplikacji IKO może wpłacić gotówkę wyłącznie za pomocą telefonu do jednego z ponad 900 samoobsługowych urządzeń PKO Banku Polskiego w całej Polsce. Nie trzeba używać do tego karty płatniczej, a operację wystarczy potwierdzić kodem BLIK z aplikacji IKO. Gotówkę można w ten sposób wpłacić na swój własny rachunek lub na rachunek innego klienta PKO lub Inteligo korzystającego z aplikacji IKO. W tym drugim przypadku we wpłatomacie, oprócz kodu BLIK, należy też wpisać numer telefonu odbiorcy wpłaty.
– Wśród klientów PKO Banku Polskiego stale rośnie popularność urządzeń samoobsługowych, w tym w szczególności wpłatomatów. Naturalny był dla nas zatem kolejny krok, czyli umożliwienie dokonywania wpłat gotówki „mobilnie” – bez użycia karty, szczególnie że użytkownicy IKO z niecierpliwością wyczekiwali tej funkcji. Takie nowoczesne formy kontaktu z bankiem to coś, na czym zależy zarówno nam, jak i naszym klientom – podkreśla Justyna Piątek z Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej w PKO Banku Polskim.
W ciągu pierwszych sześciu miesięcy dostępności funkcji wpłat gotówki potwierdzanych kodem BLIK z aplikacji IKO klienci korzystali z niej już ponad 50 tysięcy razy, wpłacając gotówkę w łącznej kwocie ponad 50 milionów złotych. 40 proc. wpłat dokonały osoby młode w wieku 19-28 lat. Klienci PKO Banku Polskiego i Inteligo wpłacają gotówkę bez użycia karty do wpłatomatów najczęściej między godziną 14 a 19 (50 proc. wszystkich wpłat), a najpopularniejszą porą jest godzina 17 (9 proc.). 73 proc. wpłat dokonali posiadacze telefonów z systemem Android, 23 proc. – iOS, zaś 4 proc. – Windows Phone.
Sieć wpłatomatów jest coraz chętniej i częściej wykorzystywana przez klientów PKO Banku Polskiego i Inteligo do załatwiania codziennych spraw. Około 50% wpłat gotówki w oddziałach PKO Banku Polskiego wykonywanych jest za pomocą wpłatomatów – dotyczy to zarówno wpłat z użyciem karty, jak i IKO.
Zalety wpłatomatów PKO Banku Polskiego:
- umożliwiają szybką wpłatę gotówki na rachunek bankowy/na numer telefonu, a także spłatę karty kredytowej,
- są darmowe dla klientów indywidualnych – posiadaczy kont i kart w PKO Banku Polskim i Inteligo,
- działają całą dobę – informację o najbliższym wpłatomacie można znaleźć na stronie www.pkobp.pl/poi/ lub w aplikacji IKO,
- nie trzeba pamiętać numeru konta – wpłatomat identyfikuje klienta na podstawie numeru karty debetowej lub kredytowej oraz kodu PIN, a w przypadku wpłaty bez użycia karty potwierdzeniem jest kod BLIK z aplikacji powiązanej z kontem,
- wpłata trwa tylko chwilę, a środki są od razu księgowane na koncie w PKO Banku Polskim/Inteligo.
Źródło: PKO Bank Polski