Strona głównaWiadomościWyniki ING Banku Śląskiego po trzech kwartałach 2013 roku

Wyniki ING Banku Śląskiego po trzech kwartałach 2013 roku

Po trzech kwartałach 2013 skonsolidowany zysk netto ING Banku Śląskiego wyniósł 711 mln zł, co oznacza wzrost o 11% w porównaniu z analogicznym okresem ub.r. Bank zanotował wzrost podstawowych wielkości komercyjnych – wartości depozytów o 21%, kredytów o 8% oraz liczby klientów detalicznych o 148 tys.

Podstawowe dane finansowe Grupy ING Banku Śląskiego po trzech kwartałach 2013 r. w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  •     przychody ogółem wzrosły o 1% do 2 455,4 mln zł,
  •     koszty ogółem wzrosły o 1% do 1 384 mln zł,
  •     wynik przed kosztami ryzyka wzrósł o 1% do 1 071 mln zł,
  •     zysk brutto wzrósł o 13% do 880,6 mln zł,
  •     zysk netto wzrósł o 11% i wyniósł 711 mln zł,
  •     zwrot z kapitału (ROE) osiągnął poziom 11,2%,
  •     wskaźnik koszty/dochody wyniósł 56,4%,
  •     udział kredytów zagrożonych na koniec września br. wyniósł 4,4%, w porównaniu ze średnią na rynku dla banków komercyjnych wynoszącą 7,6%,
  •     skonsolidowany wskaźnik wypłacalności na poziomie 17,4%.

– W trzecim kwartale rozwijaliśmy się szybciej niż rynek. Dzięki temu zanotowaliśmy wzrost udziałów w rynku w najważniejszych dla banku rodzajach działalności, czyli depozytach i kredytach zarówno w części detalicznej, jak i korporacyjnej. To dla nas strategiczne kierunki rozwoju i cieszymy się, że osiągamy bardzo dobre rezultaty. W porównaniu z trzecim kwartałem 2012 roku, wartość depozytów banku wzrosła o 21% do 66 mld zł, a kredytów o 8% do 50,4 mld zł. Liczba klientów wzrosła o blisko 148 tys. osiągając 3,35 mln – powiedziała Małgorzata Kołakowska, prezes ING Banku Śląskiego.

– Trzeci kwartał, to kontynuacja wdrożeń nowoczesnych rozwiązań. W trzecim kwartale nastąpiła finalizacja prac, a w połowie października wprowadzenie na rynek Aleo platformy handlowo – aukcyjnej. Jest ona pierwszym na polskim rynku tak kompleksowym i zaawansowanym narzędziem do zarządzania procesem zakupowym i sprzedażowym dla firm. Aleo wpisuje się zarówno w naszą strategię budowania nowoczesnej bankowości, jak i w najnowsze światowe trendy – dodała prezes ING Banku Śląskiego.

– W tym czasie udostępniliśmy również aplikację mobilną ING BankMobile HD przygotowaną na tablety z systemem iOS oraz Android. Zaktualizowaliśmy również aplikację ING BusinessMobile, stworzoną specjalnie na potrzeby firm. Wśród nowości znalazła się m.in. możliwość zawierania transakcji wymiany walutowej oraz angielska wersja językowa. Wprowadziliśmy również internetową aplikację wspierającą firmy w zarządzaniu służbowymi kartami płatniczymi wydanymi przez ING Bank Śląski – ING CardsOnLine oraz nową aplikację mobilną na smartfony i tablety – ING Księgowość Mobile. To kolejne rozwiązania ułatwiające prowadzenie biznesu – powiedziała Małgorzata Kołakowska.

Najważniejsze wyniki biznesowe Grupy ING Banku Śląskiego osiągnięte w okresie trzech kwartałów 2013 roku w porównaniu do analogicznego okresu ub.r.:

  •     wzrost wartości kredytów o 8% do 50 377 mln zł,
  •     wzrost wartości depozytów o 21% do 66 011 mln zł,
  •     wzrost liczby klientów o 148 tys. do 3,35 mln,
  •     wzrost liczby rachunków bieżących o 158,2 tys. do 2 310 tys. (w tym 1 547 tys. kont Direct).

Źródło: ING Bank Śląski

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

- Advertisment -
Google search engine

Most Popular