Strona głównaWiadomości Tax Care uruchamia program franczyzowy, chce mieć 1 000 biur partnerskich

Tax Care uruchamia program franczyzowy, chce mieć 1 000 biur partnerskich

300 biur księgowych chce włączyć Tax Care do swojej sieci franczyzowej, którą buduje w miastach powiatowych. To nowy etap konsolidacji rynku usług księgowych pod szyldem największego gracza. Do 2020 r. największa firma księgowa chce skonsolidować pod swoją marką łącznie 1 000 biur.


Tax Care, firma księgowa należąca do Grupy Idea Banku, która do tej pory rozwijała się przede wszystkim poprzez wzrost organiczny, uruchomiła właśnie pierwszy w Polsce program franczyzowy dla księgowych. Jego celem jest włączenie „pod skrzydła” rynkowego lidera mniejszych biur.– Interesują nas biura średniej wielkości, posiadające obecnie 100-150 klientów i prowadzące działalność w miastach powiatowych. Dzięki współpracy z takimi podmiotami chcemy wejść z ofertą Tax Care do mniejszych miejscowości, w których w tej chwili nie jesteśmy fizycznie obecni– wyjaśnia Adam Głos, prezes Tax Care.

 

Plan na najbliższe 4 lata to włączenie do sieci franczyzowej Tax Care ok. 300 biur księgowych. Docelowo Tax Care planuje posiadanie placówki franczyzowej w każdym powiecie. To jednak nie wszystko. – Chciałbym, aby każde biuro księgowe działające pod naszą marką było rozpoznawane i bardzo widoczne. Dlatego będziemy zabiegać o topowe lokalizacje, najlepiej na głównej ulicy miasta – zdradza. Nie oznacza to jednak, że aż tak wysokie wymagania stawia swoim przyszłym partnerom biznesowym. – Nasza koncepcja tej franczyzy polega na tym, aby dać mniejszym biurom możliwość wybicia się na pozycję lokalnego lidera. Dlatego chcemy współfinansować przeprowadzkę do nowego, lepszego biura, zakup niezbędnego sprzętu oraz oprogramowania– deklaruje Adam Głos. W ramach współpracy Tax Care w pełni wyposaży stanowiska pracy dla trzech księgowych. Koszt takiej inwestycji to kilkadziesiąt tysięcy złotych. – Dzięki zwiększeniu zatrudnienia, lepszej lokalizacji oraz wsparciu merytorycznym, procesowym i marketingowym z naszej strony, firma będzie mogła wykonać prawdziwy skok w swoim rozwoju –zachęca szef Tax Care.

 

System rozliczeń pomiędzy franczyzodawcą i franczyzobiorcą opiera się na stałej opłacie, wynoszącej od 600 do 1300 zł miesięcznie. Umowa zawierana jest na trzy lata. Koncepcja Adama Głosa zakłada, ze biuro które zostanie zaproszone do współpracy zachowa swoją biznesową i formalną niezależność, zacznie jednak działać pod brandem Tax Care. W przypadku silnych lokalnych marek nie jest jednak wykluczona działalność cobrandingowa.

 

W ramach współpracy – poza sfinansowaniem zakupu sprzętu i wyposażenia biura – partnerzy otrzymają wsparcie marketingowe polegające m.in. na dostarczeniu materiałów i narzędzi pozwalających na wyróżnienie biura (np. kaseton, wyklejenie witryny, promocja na stronie taxcare.pl). Kolejnym ważnym elementem będzie licencja na system do pełnej księgowości oraz system kadrowo-płacowy, jak również aplikacja do prowadzenia uproszczonej księgowości. Franczyzobiorca uzyska też dostęp do bezpłatnych szkoleń merytorycznych (PIT, CIT, VAT, akcyza, itd.), jak również sprzedażowych (pozyskanie klienta, rozmowa z trudnym klientem, itp.). Pakiet korzyści zawiera również wsparcie doradcy podatkowego i radcy prawnego w formie nielimitowanych konsultacji telefonicznych. Ostatnim elementem współpracy będzie możliwość korzystania z helpdesku IT. Korzyścią dla klienta biura będzie z kolei możliwość otwarcia rachunku firmowego w Idea Banku zintegrowanego z księgowością, dającego możliwość dostępu online do finansów firmy.

 

Program franczyzowy jest kolejnym etapem budowy sieci Tax Care z udziałem podmiotów zewnętrznych. Od dwóch lat spółka realizuje program partnerski, w ramach którego nawiązała już współpracę z 270 biurami w całej Polsce. Program ten przewiduje nieco „luźniejszą” współpracę niż wdrażana obecnie franczyza. Jego istotną jest udostepnienie narzędzi księgowych Tax Care i wsparcie marketingowe, w zamian za dostęp do bazy klientów i możliwość oferowania im przez rynkowego lidera dodatkowych rozwiązań księgowych i finansowych. W ramach obu programów, czyli partnerskiego i franczyzowego, Tax Care chce skonsolidować do 2020 r. ok. 1 000 biur księgowych.

 

Rynek usług księgowych w Polsce jest bardzo rozdrobiony. Z danych CEIDG wynika, że liczba zarejestrowanych firm wynosi ponad 70 tysięcy. Szacuje się jednak, że aktywnie działa ok. 40 tysięcy, co wciąż jest bardzo dużą liczbą. – Doświadczenia z ostatnich dwóch lat i próba „miękkiej” konsolidacji rynku pokazują, że jest to proces bardzo trudny. Jedną z barier, utrudniającą np. przejęcie działającej firmy księgowej, jest fakt prowadzenia ich zazwyczaj w formie jednoosobowej działalności gospodarczej. Wierzymy jednak, że nasza nowa propozycja współfinansowania rozwoju biura księgowego jest bardzo atrakcyjna i spotka się z dużym zainteresowaniem właścicieli, pozwalając nam z sukcesem wejść z marką Tax Care do mniejszych miejscowości – ocenia Adam Głos.

 

Obecnie Tax Care obsługuje 20 tys. klientów i zatrudnia 300 księgowych. Firma posiada 12 centrów księgowych, zlokalizowanych w Warszawie, Wrocławiu, Katowicach, Gdańsku, Szczecinie, Poznaniu, Bydgoszczy, Łodzi, Lublinie, Krakowie i Rzeszowie. Dzięki wykorzystywanym narzędziom informatycznym, służącym m.in. do przesyłania dokumentów księgowych, obsługuje też klientów z mniejszych miejscowości. Obecność w Grupie Idea Banku daje spółce znacząco większe, w stosunku do innych biur księgowych, możliwości akwizycji klientów. Dystrybucja abonamentów księgowych jest bowiem prowadzona w 63 oddziałach Idea Banku w całej Polsce. Abonamenty są ponadto sprzedawane klientom Idea Banku jako element kompleksowej oferty np. dla przedsiębiorców rozpoczynających własną działalność gospodarczą.

 

Komentarz:

Katarzyna Dubicka, właścicielka firmy „Netax”


Od 2013 roku prowadzę własne biuro księgowe w Wesołej pod Warszawą. Wcześniej pracowałam w korporacji, ale postanowiłam „przejść na swoje” i otworzyłam działalność gospodarczą. Bardzo blisko współpracuję z koleżanką, również właścicielką biura księgowego. Razem obsługujemy ponad 100 klientów, którzy prowadzą działalność w różnych branżach. Są to nie tylko firmy z okolic Warszawy, ale też innych części Polski, dzięki elektronicznemu obiegowi dokumentów. Naszą przewagą na rynku jest obsługa w języku angielskim adresowana do obcokrajowców prowadzących działalność gospodarczą w Polsce. Takich biur jest na naszym rynku niewiele. Przydaje się tu doświadczenie zdobyte w korporacji i praca z zagranicznymi kontrahentami.


Dzięki przystąpieniu do programu franczyzowego Tax Care otwieramy wspólnie trzecie biuro – w Mińsku Mazowieckim.. Będzie ono usytuowane w świetnym miejscu, w pobliżu urzędu skarbowego, ZUSu oraz starostwa powiatowego, czyli urzędów, w których przedsiębiorcy bywają bardzo często. W sąsiedztwie jest również prywatna klinika, która też może nam dostarczyć nowych klientów – lekarzy, prowadzących działalność gospodarczą. Wejście do lokalu jest wprost z ulicy. W tej chwili trwają w nim prace wykończeniowe. Chcemy wystartować najpóźniej w połowie listopada.


Lokal będzie profesjonalnie wyposażony i urządzony według standardu Tax Care, który zakłada wydzieleni trzech stref: recepcji, strefy księgowych i strefy klientów. Będzie oddzielna salka do spotkań. Koszty wyposażenia biura oraz zakupu sprzętu dla księgowych pokrywa Tax Care. Wygospodarowanie takich środków z własnej kieszeni byłoby problemem. Start nowego biura chcemy intensywnie promować, wynajęłyśmy już agencję reklamową, liczymy też na wsparcie marketingowe ze strony Tax Care. Pozyskanie klienta to jedno z najtrudniejszych zadań, dlatego mocno się do tego przygotowujemy. Liczymy jednak, że w ciągu roku uda nam się podwoić liczbę klientów. Planujemy pracować od godziny 8 do 19. To duża przewaga nad rynkiem, biura księgowe pracują bowiem zwykle do 16. Nasi klienci są bardzo zajęci i często mają problem z wygospodarowaniem czasu na spotkanie w ciągu dnia, dlatego nasza praca będzie zorganizowana tak, aby ułatwić im kontakt z księgową.


Do programu franczyzowego Tax Care przystępuję, aby rozwijać swój biznes. Mam plany otwarcia kolejnych biur, w innych częściach Polski. Marka Tax Care jest silna i rozpoznawalna. Chcę zatrudniać pracowników, zarządzać siecią biur, być przedsiębiorcą, i nie być już „księgową od papierków”.

Źródło: Idea Bank

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

- Advertisment -
Google search engine

Most Popular