Strona głównaWiadomościRosnąca popularność nowego portalu pkobp.pl

Rosnąca popularność nowego portalu pkobp.pl

Nowa strona internetowa Banku zaprojektowana w technologii RWD (Responsive Web Design) cieszy się rosnącą popularnością. W ciągu zaledwie dwóch tygodni od startu w samym serwisie mobile nastąpił dynamiczny wzrost liczby klientów o ponad 46%, a samych odsłon o 86%.


Projekt był zarządzany w metodyce Agile, dzięki czemu decyzje dotyczące wszelkich modyfikacji projektowych, zmian priorytetów i optymalizacji kosztów podejmowano elastycznie utrzymując wysoki poziom jakości prac. Zgodnie z zasadami zwinnego zarządzania, tworząc nowy portal pkobp.pl pracownicy banku oraz agencji interaktywnej pracowali we wspólnym zespole. Projekt został zaplanowany na 10 miesięcy. Zespół projektowy pracował w tygodniowych interwałach, tzw. „sprintach”,. Agile pozwoliło nam na elastyczne adaptowanie się do zmian wynikających zarówno z modyfikacji oczekiwań, jak i bieżącej sytuacji rynkowej.

 

 PKO Bank Polski jest liderem bankowości mobilnej i internetowej, a portal pkobp.pl to jego znacząca wizytówka – strona jest wyświetlany aż 7 mln razy miesięcznie. Tworząc nową wersję pkobp.pl mieliśmy do czynienia z projektem na ogromną skalę. Przede wszystkim konieczne było nowe uporządkowanie struktury informacji, dopasowanie potrzeb przedstawicieli wielu linii biznesowych i  zachowanie spójności z identyfikacją wizualną banku. Dodatkowo, naszym głównym celem było maksymalne wykorzystanie potencjału sprzedażowego serwisu przy pomocy rozwiązań technologicznych i zmiany języka komunikacji na sprzedażowy. Przy tak dużej skali, konieczne było innowacyjne podejście – stąd decyzja o prowadzeniu projektu w metodyce Agile – podkreśla Jakub Grzechnik, dyrektor Centrum Bankowości Mobilnej i Internetowej PKO Banku Polskiego.

 

Zbudowany w technologii RWD portal spełnia oczekiwania klientów. Obecnie użytkownicy w trakcie jednej wizyty odwiedzają więcej stron – wzrost aż o 12 proc. – i spędzają więcej czasu w serwisie. To bardzo dobry wynik, tym bardziej że z powodu siły przyzwyczajenia każda zmiana w serwisach budzi zawsze początkową niechęć użytkowników. Serwis pkobp.pl został opracowany zgodnie ze światowymi trendami w budowie funkcjonalnych witryn internetowych, ale również na podstawie doświadczeń użytkowników korzystających ze strony. Analiza ruchu w poszczególnych sekcjach strony pozwoliła na maksymalnie intuicyjne rozmieszczenie treści. Na stronie głównej wyeksponowano najczęściej wyszukiwane informacje, dzięki czemu klienci mogą szybko odnaleźć interesujące ich tematy, w tym m.in. kursy walut czy wyszukiwarkę bankomatów.

 

Główne zmiany w serwisie informacyjnym:

  • odświeżona szata graficzna zgodna z najnowszymi trendami,
  • skrócone ścieżki zakupowe i szybszy dostęp do najważniejszych informacji,
  • automatyczne dopasowanie również do ekranu telefonu lub tabletu,
  • wyszukiwarka bankomatów w telefonie – wystarczy otworzyć stronę pkobp.pl w swoim telefonie, aby sprawdzić dostępne bankomaty w pobliżu,
  • intuicyjna wyszukiwarka, dzięki której klienci mają szybki dostęp do najważniejszych funkcji w wyszukiwarce,
  • wygodna porównywarka kont ułatwiająca wybór danego produktu,
  • prostsze logowanie do serwisów transakcyjnych, dzięki czemu w szybki sposób można zalogować się bezpośrednio z głównej strony klikając „Zaloguj” i wybranie iPKO lub iPKO biznes. Przycisk „Pozostałe serwisy” pozwala wybrać inne serwisy, jak np. PKO Junior.

Źródło: PKO Bank Polski

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

- Advertisment -
Google search engine

Most Popular