Bank Pekao rozszerza funkcjonalność aplikacji do płatności mobilnych PeoPay o możliwość wybierania pieniędzy z bankomatów. Do końca roku wypłaty tą metodą będą bezprowizyjne. Aplikacja PeoPay dostępna jest dla wszystkich osób korzystających z bankowości – nie tylko dla klientów Pekao.
Aplikacja PeoPay umożliwia szybkie płatności między telefonami komórkowymi, w punktach usługowo-handlowych, sprawdzenie historii rachunku, salda, a od 22 lipca także wypłaty z bankomatów. Poza standardową siecią bankomatów Bank będzie obecny na tegorocznym Przystanku Woodstock z trzema takimi urządzeniami, z których pieniądze będzie również można bezprowizyjnie wypłacać dzięki usłudze PeoPay.
– Wprowadzamy tę usługę właśnie teraz, ponieważ wakacje to dobry czas, by przesłać dziecku pieniądze na komórkę i wypłacić je z bankomatu. Chcemy, by klienci przyzwyczaili się do używania telefonu w każdej sytuacji, kiedy potrzebują dostępu do swoich środków finansowych, także poprzez wypłatę z bankomatu bez użycia tradycyjnej karty płatniczej. Naszym celem jest jednak to, by zaczęli używać telefonu do realizacji płatności bezgotówkowych – mówi Wojciech Pantkowski, dyrektor Departamentu Klienta Detalicznego w Banku Pekao.
Bank Pekao dysponuje obecnie siecią 1833 bankomatów własnych. 94% z nich czynnych jest przez całą dobę. 51 maszyn zlokalizowanych jest na terenie uczelni, 11 na lotniskach w całej Polsce. Na 21 stacjach metra w Warszawie stoi 18 urządzeń Banku. 59% wszystkich bankomatów mieści się w placówkach Pekao.
Zainstalowanie aplikacji PeoPay jest bardzo krótkie – trwa ok. 3 minut. Wystarczy pobrać ją ze sklepu internetowego, zarejestrować się i otworzyć rachunek do płatności mobilnych. Nie jest potrzebna wizyta w oddziale Banku. Nie trzeba być także klientem Pekao, ponieważ każdy użytkownik dostaje do dyspozycji swój indywidualny rachunek prepaid. Rachunek do płatności mobilnych można zasilić online z dowolnej karty, przelewem od innego użytkownika systemu czy zwykłym przelewem bankowym.
W aplikacji PeoPay użytkownicy – poza możliwością płatności w punktach usługowo-handlowych – mogą także sprawdzać saldo oraz historię rachunku online. Aplikacja umożliwia również przesyłanie pieniędzy na numer telefonu komórkowego poprzez zeskanowanie QR kodu zaprezentowanego na telefonie odbiorcy lub poprzez zbliżenie telefonów obsługujących protokół NFC. Użytkownik, który nie posiada PeoPay dostanie sms z informacją, jak zarejestrować się i otrzymać przesłane pieniądze. Rozwiązanie gwarantuje także pełne bezpieczeństwo – każda zmiana telefonu wymaga autoryzacji.
Aplikacja PeoPay pozwala też korzystać ze specjalnych promocji. W Galerii Rabatów klienci płacący mobilnie mogą znaleźć partnerów programu oferujących zniżki do 70%. Osoby płacące telefonem mogą więc taniej kupować m.in. markową odzież na www.answear.com oraz www.jegoszafa.pl, produkty dla dzieci na stronie www.jedynysklep.pl, kursy językowe na www.etutor.pl oraz biżuterię, obuwie, galanterię skórzaną, artykuły do dekoracji wnętrz. Przed dokonaniem zakupu telefonem klient musi wprowadzić specjalny kod rabatowy. Aktualną listę wszystkich Partnerów, szczegóły dotyczące specjalnych rabatów i kodów można odnaleźć na dedykowanej stronie programu www.peopay.pl w zakładce promocje oraz na stronie www.rabatypekao.pl i w aplikacji programu na smartfony – Mobilnym Planerze Zakupów.
– Naszym celem jest upowszechnianie płatności bezgotówkowych poprzez udostepnienie prostych rozwiązań mobilnych dla wszystkich klientów – nie tylko klientów Pekao. Ważne jest to, że PeoPay to jedyne kompleksowe rozwiązanie na rynku. Klienci dostają aplikację do płacenia albo aplikację do akceptowania płatności – podkreśla Wojciech Pantkowski, dyrektor Departamentu Klienta Detalicznego w Banku Pekao.
PeoPay to jedyne tak kompleksowe rozwiązanie na polskim rynku. Aplikacja służy bowiem nie tylko dla klientów indywidualnych. Została opracowana także z myślą o punktach handlowo-usługowych. Firmy mogą akceptować płatności mobilne na terminalach (zostaje wygenerowany wtedy QR kod na terminalu lub specjalny kod na telefonie klienta) lub dzięki rozwiązaniu mPOS, czyli metodzie akceptowania płatności bezgotówkowych za pośrednictwem telefonu komórkowego.
Aplikacja PeoPay od czasu jej udostępniania była najczęściej ściągana na telefony Samsung Galaxy S3 (ok. 14%) oraz S2 (ok. 9%). Wśród sieci komórkowych, działających na polskim rynku, z PeoPay korzystali najczęściej abonenci Play (ok. 27%).
Zgodnie z najnowszym raportem NBP w Polsce jest więcej telefonów niż kart płatniczych (54 mln versus 33 mln). Równocześnie szacuje się, że w bieżącym roku smartfony będą stanowić 50% wszystkich sprzedanych telefonów.
Źródło: Bank Pekao SA