Strona głównaWiadomościIKO ma już 100 tysięcy klientów

IKO ma już 100 tysięcy klientów

W niespełna 10 miesięcy IKO zyskało 100 tysięcy użytkowników, którzy dokonali swoimi telefonami łącznie ponad 250 tysięcy transakcji na kwotę 66 milionów złotych. IKO jest już kompleksowym narzędziem łączącym funkcje bankowości mobilnej z możliwością dokonywania płatności mobilnych.

Płatności mobilne IKO wystartowały 7 marca 2013 roku i były wówczas dostępne dla klientów PKO Banku Polskiego korzystających z telefonów z systemami iOS i Android, zaś sieć akceptacji liczyła kilka tysięcy terminali płatniczych. Od tego czasu IKO znacząco się rozwinęło. Lista systemów, na których działa aplikacja, poszerzyła się o Blackberry, Windows Phone, Symbian, a także telefony obsługujące język Java. IKO zostało udostępnione klientom Inteligo, osobom nieposiadającym konta w oparciu o portmonetkę IKO, a także klientom firmowym prowadzącym jednoosobową działalność gospodarczą lub wykonującym wolny zawód. Ci ostatni mogą powiązać IKO ze swoim rachunkiem firmowym.

– W scenariuszach zakładaliśmy, że do końca tego roku pozyskamy kilkadziesiąt tysięcy użytkowników naszych płatności mobilnych. Udało się znacznie te szacunki przekroczyć, co pokazuje, że rynek czekał na takie rozwiązanie jak IKO. Jest to także znakomita baza dla lokalnego standardu płatności mobilnych, który budujemy wspólnie z innymi bankami – mówi Zbigniew Jagiełło, Prezes Zarządu PKO Banku Polskiego.

Systematycznemu rozwojowi ulega funkcjonalność aplikacji IKO, w ramach której można dokonywać:

    – płatności w sklepach tradycyjnych i internetowych,
    – wypłat gotówki z bankomatów,
    – przelewów na numer telefonu,
    – przelewów jednorazowych, zdefiniowanych i między własnymi rachunkami,
    – sprawdzać saldo i historię rachunku.

W ciągu 10 miesięcy znacząco powiększyła się również sieć akceptacji. Płatności mobilne IKO można obecnie realizować w ponad 65 tysiącach terminali płatniczych eService w całej Polsce. Telefonem z IKO można płacić między innymi w takich sieciach jak Auchan, Dino, Intermarche, Piotr i Paweł, Real, Simply Market, Shell, Rossmann, Empik, Sushi 77, Dominium, McDonalds, North Fish, Sodexo, Telepizza, Coffee Heaven, Costa Coffee, Green Coffee, Empik cafe, Helios, Multikino, Aldo, Carry, Esprit, GAP, Gatta, Pierre Cardin, Promod, River Island, Smyk, Tatuum, Triumph, Venezia, Decathlon, HiMountain, Avans, Media Expert, MIX Electronics, Sferis, Douglas, Inglot, L’Occitane, Sephora, 1-minute, Inmedio, Relay.

Oprócz punktów handlowo-usługowych, telefonem z IKO można także wypłacać gotówkę z 3 tysięcy bankomatów PKO Banku Polskiego oraz płacić za zakupy w ponad 8 tysiącach sklepów internetowych obsługiwanych m.in. przez Dotpay, eCard, eService, Przelewy24, Transferuj.pl i Blue Media.

Użytkownicy IKO mogli w 2013 roku skorzystać również z wielu promocji, które PKO Bank Polski organizował wspólnie m.in. z McDonalds, Tatuum, Shell, Feu Vert czy Teatrem Imka.

Płatności mobilne IKO są doceniane nie tylko przez klientów, ale także przez rynek. Rada Programowa IT@BANK 2013 i redakcja miesięcznika Bank przyznały tytuł Wizjonera Rynku IT@BANK 2013 Wojciechowi Bolanowskiemu, dyrektorowi Pionu Bankowości Elektronicznej w PKO Banku Polskim, za stworzenie przyjaznej dla użytkowników aplikacji IKO, która dodatkowo ma szansę stać się platformą informatyczną dla stworzenia krajowego standardu płatności mobilnych. IKO zostało laureatem międzynarodowego konkursu Effective Mobile Marketing Awards 2013 organizowanego przez Mobile Marketing Magazine.

Źródło: PKO Bank Polski

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

- Advertisment -
Google search engine

Most Popular