Zysk Grupy BRE Banku po dziewięciu miesiącach roku wynosi już 875,5 mln zł. W ciągu trzech kwartałów bieżącego roku bank pozyskał też 192 tys. klientów detalicznych i ponad dziewięćset korporacji. Powodzeniem wśród klientów cieszy się nowy serwis transakcyjny mBanku, z którego obecnie korzysta już 2 mln osób.
– W III kwartale zarobiliśmy ponad 279 mln zł netto co potwierdza, że BRE Bank jest stabilną, a zarazem bardzo dochodową instytucją. Kontynuujemy solidny wzrost organiczny – mówi Cezary Stypułkowski, prezes BRE Banku.
– Jednocześnie chciałbym podkreślić, że za nami pracowity okres, w trakcie którego nie tylko zmodernizowaliśmy bankowość elektroniczną dla klientów indywidualnych, tworząc jeden z najnowocześniejszych serwisów na świecie, ale również rozpoczęliśmy proces rebrandingu. Jego kolejny etap zakończy się 25 listopada, kiedy cała Grupa przyjmie jedną wspólną nazwę mBanku. Mimo tych wyzwań, zachowujemy dyscyplinę kosztową, wyrażoną wskaźnikiem kosztów do dochodów na poziomie 46 proc. – dodaje Cezary Stypułkowski.
We wrześniu BRE Bank, dzięki zaufaniu międzynarodowych inwestorów, przeprowadził z sukcesem pierwszą w historii emisję euroobligacji denominowanych we franku szwajcarskim. Obligacje o wartości 200 mln franków zapewniły 5-letnie finansowanie i otrzymały wysokie raingi („A” od Fitch i „BBB+” od S&P).
Bankowość detaliczna
W III kwartale segment bankowości detalicznej odnotował zysk brutto w wysokości 213 mln zł. Jego głównymi składowymi były wynik odsetkowy, który wzrósł w skali kwartału o 4,7 proc. do 361,9 mln zł, oraz 127 mln zł zarobione na prowizjach – w tym wypadku wzrost wyniósł 7,9 proc. Pomimo ostrożnego podejścia klientów do zaciągania nowych zobowiązań, wartość portfela kredytowego wzrosła w skali roku o 2,7 proc. do 39 mld zł. Z kolei oszczędności zdeponowane przez klientów detalicznych wzrosły o 13,7 proc. do poziomu 32,6 mld zł.
W III kwartale bank wdrożył również kolejne innowacyjne rozwiązanie – usługę Eksperta online czyli projekt wirtualnej placówki, gdzie klienci mogą załatwić większość bankowych spraw, nawiązując rozmowę video, połączenie głosowe lub komunikując się na czacie. Dodatkowo BRE – wraz z pięcioma innymi bankami – zawarł porozumienie w sprawie utworzenia lokalnego wspólnego standardu płatności mobilnych.
Bankowość korporacyjna i rynki finansowe
Segment klientów korporacyjnych i instytucji odnotował w III kwartale 126,9 mln zł zysku.
Wychodząc naprzeciw potrzebom rynku oraz klientów, bank uruchomił pierwszy w Polsce i regionie indeks obligacji korporacyjnych – mBank Polish Corporate Bond Index. Został on zaprojektowany do monitorowania wyników obligacji na podstawie stopy całkowitego zwrotu. Indeks jest obliczany w oparciu o najbardziej płynne obligacje korporacyjne notowane na rynku Catalyst.
Działalność Grupy BRE została doceniona zarówno przez klientów, jak i zewnętrznych ekspertów, co zaowocowało nagrodami i wyróżnieniami. W prestiżowej, dwunastej już edycji rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” w 2013 roku, mBank został uznany za najlepszy wśród instytucji oferujących bankowość mobilną, a MultiBank już po raz trzeci z rzędu okazał się jednym z najlepszych banków tradycyjnych. Z kolei nowy serwis transakcyjny mBanku został dwukrotnie nagrodzony w globalnym konkursie Efma „Distribution and Marketing Innovation Awards”. Bank wyprzedził 158 banków z 54 krajów na pięciu kontynentach. Głosujący w plebiscycie bankowcy, reprezentujący organizację zrzeszającą ponad 3,3 tys. globalnych firm, uznali mBank za najlepszy bank on-line i mobilny („Digital and Mobile Excellence”), a także przyznali mu statuetkę dla instytucji, która radykalnie zmienia oblicze globalnej bankowości („The Most Disruptive Innovation”).
Źródło: BRE Bank