Strona głównaWiadomościBank BPH opublikował wyniki finansowe

Bank BPH opublikował wyniki finansowe

W 2. kwartale tego roku Bank BPH wypracował skonsolidowany zysk netto na poziomie 44,6 mln zł. W tym czasie wynik na działalności bankowej, po uwzględnieniu odpisów na utratę wartości, wyniósł 327,4 mln zł.

  • Rekordowa sprzedaż kredytów gotówkowych i limitów kredytowych dla MSP w 2. kwartale: odpowiednio 519 mln zł i 470 mln zł.

  • Rozwój oferty produktowej i standardów obsługi: wprowadzenie Fabryki Funduszy, powołanie Rzecznika Klientów Banku BPH.

  • Utrzymanie dyscypliny w zakresie kosztów operacyjnych; koszty ryzyka na korzystnym poziomie.

  • Konsekwentna realizacja strategii „fair play”.

W 2. kwartale 2013 roku Bank BPH osiągnął skonsolidowany zysk netto w wysokości 44,6 mln zł, a zysk brutto ukształtował się na poziomie 60,7 mln zł, co oznacza wzrost odpowiednio o 25,2 proc. i o 19,5 proc. w porównaniu z ubiegłym rokiem. Skonsolidowany zysk netto po 6 miesiącach wyniósł 86,4 mln zł wobec 96,5 mln zł w tym samym okresie 2012 roku.

 

W minionym kwartale bank systematycznie rozwijał sprzedaż strategicznych produktów. – W czerwcu tego roku wyniki sprzedaży kredytów gotówkowych osiągnęły swój rekordowy poziom– mówi Richard Gaskin, Prezes Zarządu Banku BPH.– Z kolei dobre wyniki sprzedaży w segmencie MSP zostały wypracowane m.in. dzięki poręczeniom spłaty kredytów dla mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw, udzielanym przez Bank Gospodarstwa Krajowego w ramach Portfelowej Linii Poręczeniowej rządowego programu „Wspieranie przedsiębiorczości z wykorzystaniem poręczeń igwarancji BGK” – dodaje Richard Gaskin. W ramach tej współpracy bank udzielił kredytów w wysokości 88,6 mln zł. Efektem konsekwentnej dyscypliny w zakresie ryzyka kredytowego jest korzystny poziom jego kosztów – na koniec
2. kwartału br. odpisy na utratę wartości kredytów wyniosły 34 mln zł, co w porównaniu z tym samym okresem ubiegłego roku oznacza spadek o 12 proc.

 

Bank BPH pracował nad rozwojem oferty skierowanej do klientów indywidualnych. W czerwcu br. wdrożył projekt Fabryka Funduszy, który umożliwia szybkie włączanie do oferty kolejnych produktów polskich i zagranicznych towarzystw funduszy inwestycyjnych oraz obsługę – poprzez platformę bankowości internetowej Sez@m – wszystkich funduszy dostępnych w ofercie banku.

 


Pełna wersja raportu Bankier.pl „Trendy na rynku kont osobistych w 2013 roku”, przygotowana z myślą o klientach instytucjonalnych, zawiera szczegółową analizę badania oraz kompleksowy przegląd rynku kont osobistych w Polsce.

Szczegóły: Marcin Świerkot, Bankier.pl – [email protected]

 

W drugim kwartale br. zmodyfikowano także ofertę rachunków bieżących i oszczędnościowych. Bank zrezygnował m.in. z pobierania opłaty za prowadzenie Maksymalnego Konta dla klientów, których miesięczne wpływy na rachunek wynoszą co najmniej 7,5 tys. zł. Posiadacze kart debetowych wydanych do rachunku Lubię to! konto mogą z kolei korzystać z programu „Kulturalne 5%”, dzięki któremu do 5 proc. wartości transakcji zrealizowanych kartą w kinach, teatrach, księgarniach oraz restauracjach jest zwracane na ich rachunek (maksymalnie 30 zł miesięcznie). Bank BPH zachęcał do korzystania z usług również dzieci i młodzież, promując przeznaczone dla nich Cool Konto.

Oferta produktowa dla klientów biznesowych została rozbudowana o nowe funkcjonalności Modułu Prawnego dostępnego w systemie bankowości internetowej BusinessNet. Klienci, bez konieczności odwiedzania oddziału, mogą samodzielnie otwierać rachunki pomocnicze, modyfikować parametry kont oraz akceptować przygotowane przez bank dokumenty dotyczące warunków cenowych i współpracy. Bank kontynuował realizację działań, których celem jest pozyskanie klientów instytucjonalnych współpracujących z grupą kapitałową General Electric poza Polską.

 

Bank niezmiennie realizuje strategię bankowości fair play. Na początku kwietnia tego roku uruchomił specjalną infolinię dla klientów mających trudności ze spłatą zobowiązań. Powołał także rzecznika klientów, którego głównym zadaniem jest wspieranie ich w kontaktach z bankiem. Zasady Fair Play, którymi kieruje się Bank BPH w swojej działalności, zostały poddane niezależnej weryfikacji, która ma obiektywnie wykazać, w jakim stopniu bank wywiązuje się z zobowiązań składanych klientom i pozostałym interesariuszom. Wyniki pierwszej certyfikacji, obejmującej realizację zobowiązań w I półroczu 2013 r., zostaną opublikowane we wrześniu tego roku.

Źródło: Bank BPH

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

- Advertisment -
Google search engine

Most Popular