Zacieśnianie współpracy z importerami oraz konsekwentny rozwój sprzedaży za pośrednictwem salonów samochodowych, pozwoliły Santander Consumer Multirent wejść do pierwszej dziesiątki spółek leasingowych finansujących zakup samochodów.
Z dynamiką na poziomie 161% rok do roku odnotowaną na koniec lipca, Santander Consumer Multirent jest obecnie najszybciej rosnącą wśród 20 największych spółek leasingowych finansujących zakup nowych samochodów. W tym samym czasie, wg danych z Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców, rynek urósł jedynie o 1%. Kluczem do sukcesu jest skuteczna sprzedaż poprzez sieć dealerską.
Santander Consumer Multirent należy do specjalizującej się w kredytach konsumenckich dywizji Grupy Santander. Spółka od początku stawiała na rozwój długiego kanału sprzedaży. Jej produkty są obecne w sieci 400 salonów samochodowych na terenie całej Polski. Sprzedażą zajmują się bezpośrednio pracownicy dealerów. W tym modelu działania, spółka leasingowa może skoncentrować się na doskonaleniu oferty i jej dostosowywaniu pod konkretne potrzeby klientów danej marki. Dealerzy mają natomiast pełną kontrolę nad procesem sprzedaży samochodu i nie muszą przekazywać danych klienta poza salon. Korzyści dostrzegają również klienci. Oparcie dystrybucji produktów o sieć salonów samochodowych daje klientom m.in. możliwość wyjechania samochodem z salonu nawet tego samego dnia, w którym podpisana została umowa.
– Strategia sprzedaży oparta na bliskiej współpracy z dealerami i importerami samochodów okazała się słuszna i przynosi wymierne efekty w postaci najbardziej dynamicznego na rynku wzrostu liczby sfinansowanych aut. Zacieśnianie relacji z wiodącymi markami na polskim rynku stanowi dla nas bazę do dalszego wzrostu – mówi Marek Dwornik, Prezes Zarządu Santander Consumer Multirent.
W ostatnich tygodniach Santander Consumer Multirent przedłużył umowę o współpracy z Mazdą Motor Poland. Finansowanie dla klientów zainteresowanych kredytem samochodowym będzie z kolei zapewniać Santander Consumer Bank. Mazda i Santander współpracują w Polsce od 2008 roku, kiedy to japońska marka oficjalnie powróciła do naszego kraju. To właśnie z importerami spółka leasingowa chce wprowadzać nowe produkty, które powinny stymulować sprzedaż po stronie marek samochodowych oraz samej spółki leasingowej.
Rozmowy o perspektywach współpracy w najbliższych latach są obecnie prowadzone z markami cieszącymi się najszybciej rosnącą popularnością na polskim rynku. – Jestem przekonany, że specjalizacja w leasingowaniu samochodów jest kluczem do długofalowego rozwoju. Pakiety dodatkowych usług oraz ich jakość będą naszym silnym atutem w walce o jeszcze większy udział w rynku – komentuje Marek Dwornik.
Dane: CEPiK
Źródło: Santander Consumer Bank