Strona głównaWiadomościRuszyła II edycja programu wolontariatu pracowniczego Deutsche Bank

Ruszyła II edycja programu wolontariatu pracowniczego Deutsche Bank

Już po raz drugi pracownicy Grupy Deutsche Bank w Polsce będą mieli szansę podzielić się swoimi umiejętnościami, wiedzą oraz doświadczeniem, biorąc udział w programie wolontariatu „Initiative Plus”.

 

„Initiative Plus” to globalny program Deutsche Bank, który ma na celu wspieranie zgłaszanych przez jego Pracowników inicjatyw społecznych i charytatywnych. W 2012 roku prawie 20.000 pracowników na całym świecie (24%) działało jako wolontariusze zgodnie z hasłem „Pass on Your Passion”.

 

W Polsce program wdrożony został w październiku 2012 roku. W ramach I edycji 25 DB-Wolontariuszy (12 kobiet i 13 mężczyzn) poświęciło 346 godzin swojego wolnego czasu, aby zrealizować 7 projektów skierowanych do lokalnych społeczności, pomagając tym samym 591 osobom. Wszystkie zainicjowane przez nich działania odpowiadały na ważne problemy w ich najbliższym otoczeniu, m.in. wyrównywanie szans edukacyjnych uczniów z małych miejscowości i terenów wiejskich, rozwój kompetencji społecznych i komunikacyjnych osób niepełnosprawnych, pomoc osobom wykluczonym w organizacji wolnego czasu czy integracja środowisk lokalnych poprzez remont sali spotkań.

 

 

Podczas II edycji programu do końca 2013 roku 30 pracowników banku zrealizuje 8 projektów w obszarach: zrównoważony rozwój, inwestycje społeczne, edukacja oraz sztuka i muzyka, współpracując z kilkoma organizacjami pozarządowymi (min. Fundacją Pomocy Dzieciom Niedosłyszącym „ECHO”, Stowarzyszeniem na rzecz dzieci i młodzieży z niepełnosprawnością intelektualną „Razem z czwórką”) oraz szkołami i klubami sportowymi.

 

– Zanim uruchomiliśmy program, wielu pracowników Deutsche Bank już działało od dłuższego czasu jako wolontariusze na rzecz różnych organizacji. Chcemy wspierać ich zaangażowanie społeczne, które może przynieść dużo korzyści nie tylko beneficjentom, ale w ogromnym stopniu również Pracownikom i samej firmie. Pomoc innym integruje zespół, podnosi motywację, rozwija umiejętności i odkrywa talenty. Sprzyja to budowaniu kapitału społecznego – zgodnie ze strategią Deutsche Bank „Building social capital” – mówi Sabina Salamon, rzecznik prasowy Grupy Deutsche Bank w Polsce.

 

W Polsce Bank promuje zaangażowanie społeczne wśród pracowników nie tylko poprzez program wolontariatu, ale również przeprowadzając wiele akcji charytatywnych (np. „Świąteczna Paczka”, „PanDa Narty”, „Pomoc dla powodzian”) oraz zachęcając co roku do przekazania 1% podatku na rzecz potrzebujących.

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

- Advertisment -
Google search engine

Most Popular