Nowy spot reklamowy Banku Spółdzielczego w Limanowej

Twój Bank dba o wszystko, co jest dla Ciebie ważne” takimi słowami rozpoczyna się spot wizerunkowy Banku Spółdzielczego w Limanowej.


 

Wychodząc naprzeciw potrzebom marketingowym Bank, jako instytucja silnie zakorzeniona w lokalnym środowisku i której tradycje sięgają 1877 roku, zrealizował spot reklamowy. Zamysłem jego wykonania, jako narzędzia komunikacji zewnętrznej, było dotarcie do potencjalnych i obecnych Klientów oraz ukazanie pozytywnego wpływu Banku na lokalne środowisko.

 

Bank troszczy się o bezpieczeństwo, wspierając tych, którzy stoją na jego straży, inwestuje w dzieci i młodzież, które od najmłodszych lat uczy oszczędzania, wartości pieniądza i zasad przedsiębiorczości, a także umożliwia rozwijanie talentów, pomaga spełniać marzenia, dba o region i jego rozwój oraz kultywuje tradycję i kulturę.

 

Na zakończenie filmowej reklamy wypowiada się Prezes Zarządu Banku Adam Dudek: „Bank Spółdzielczy to spółdzielnia o 140 – letniej tradycji i jest aktualnie Bankiem nowoczesnym, starającym się nadążać za potrzebami współczesnej technologii bankowej. Posiadamy te same rodzaje usług, które obecnie oferują banki komercyjne. Oddziałujemy pozytywnie na lokalną społeczność. Wpisujemy się w oczekiwania tejże społeczności działaniem pomocowym. Część wyniku finansowego trafia z powrotem do naszych klientów”.


Mamy nadzieję, że naszym obecnym Klientom spodoba się taka forma reklamy, a potencjalnych zachęci do skorzystania z produktów Banku.

 

Zachęcamy do zapoznania się ze spotem:

http://bs.limanowa.pl/aktualnosci/aktualnosc/zobacz/nowy.html

Spot reklamowy zrealizowany został przez Gravity Media na zlecenie Banku Spółdzielczego w Limanowej.

Nowa oferta BGŻOptima dla kolekcjonerów zysku

BGŻOptima wprowadza do swojego portfolio nowy produkt. Lokata Kolekcjonerska to 4-miesięczny depozyt ze stałym oprocentowaniem 2,4 proc. w skali roku. Z oferty skorzystać mogą zarówno nowi, jak i dotychczasowi klienci.


Lokata Kolekcjonerska to nowa propozycja dla osób, które chcą pomnażać swoje oszczędności przy wykorzystaniu klasycznych produktów depozytowych, gwarantujących całkowitą ochronę kapitału. BGŻOptima umożliwia zdeponowanie pieniędzy na 4-miesięcznej, nieodnawialnej lokacie oprocentowanej na 2,4 proc. w skali roku.

 

Warunkiem skorzystania z promocyjnego oprocentowania jest ulokowanie na lokacie nowych środków. Z produktu mogą skorzystać również nowi klienci, po założeniu bezpłatnego konta oszczędnościowego SMART. Klient może posiadać do trzech Lokat Kolekcjonerskich o maksymalnej wartości 100 tys. zł każda. Kwota minimalna, potrzebna do założenia depozytu z nowej oferty to 1 000 zł.

 

Oferta jest ograniczona czasowo. Aby z niej skorzystać należy do 2 października złożyć wniosek o lokatę przez bankowość internetową BGŻOptima.

 

Szczegóły Lokaty Kolekcjonerskiej:

  • Oprocentowanie 2,4 proc. w skali roku;

  • 4 miesięczny okres trwania depozytu;

  • Oferta tylko na nowe środki;

  • Maksymalna liczba lokat dostępna dla jednego Klienta – 3;

  • Minimalna wartość pojedynczej lokaty – 1.000 zł;

  • Maksymalna wartość pojedynczej lokaty – 100.000 zł.

Źródło: BGŻOptima

PKO Bank Polski wprowadza do swoich oddziałów długopisy cyfrowe

Po raz pierwszy w Polsce w oddziałach bankowych startują testy długopisu cyfrowego, dzięki któremu  podpisany przez klienta formularz trafia w czasie rzeczywistym do systemów bankowych. PKO Bank Polski wraz ze startupem IC Solutions rozpoczyna pilotaż IC Pen. Szybszy czas obsługi, redukcja zużywanego papieru i automatyczna cyfrowa archiwizacja – to tylko niektóre z korzyści tego innowacyjnego rozwiązania.

 

 

IC Pen to system digitalizacji danych, który umożliwia utrwalenie w formie elektronicznej tekstu pisanego na papierze. Zastosowanie innowacyjnego długopisu cyfrowego w oddziałach PKO Banku Polskiego umożliwi efektywne i szybkie zawieranie umów oraz ich automatyczne katalogowanie w systemie. Doradcy nie będą musieli skanować podpisanych formularzy, a ponadto w oddziałach będą zużywane mniejsze ilości papieru.

– Nasza otwartość na innowacje oraz coraz szerzej zakrojona współpraca ze środowiskiem startupów przynosi wielowymiarowe korzyści zarówno naszym klientom, jak i Bankowi jako organizacji. Digitalizacja procesów jest w naszej strategii jednym z kluczowych założeń i sukcesywnie wcielamy ją w życie, a rozwiązania proponowane w tym zakresie przez firmy z branży fintech są dla nas szczególnie interesujące. Naszym celem jest dalsze wzmacnianie wizerunku PKO Banku Polskiego jako instytucji nowoczesnej i zaawansowanej technologicznie. Tworzymy cyfrową rewolucję, a wiele innowacyjnych rozwiązań wdrażanych w Banku staje się benchmarkiem rynkowym – mówi Szymon Wałach, dyrektor Pionu Klienta Detalicznego w PKO Banku Polskim.

W ramach testów w kilku oddziałach PKO Banku Polskiego wybrane formularze będą wypełniane w systemie przez doradcę, a następnie wydrukowane na zwykłej drukarce laserowej. Po ich podpisaniu przez klienta za pomocą długopisu cyfrowego, będą natychmiast dostępne jako skan w systemach bankowych. Długopis jednoznacznie rozpoznaje rodzaj formularza oraz konkretną kartkę czy stronę – każdy formularz posiada cechy druku ścisłego zarachowania i jest unikalny.

Bank prowadzi pilotaż we współpracy z firmą IC Solutions – startupem założonym przez naukowców z Uniwersytetu Adama Mickiewicza, jednym ze zwycięzców II edycji programu akceleracyjnego MIT Enterprise Forum Poland w ścieżce „Let’s Fintech with PKO Bank Polski!”. Ścieżka ta pozwala wyłonić najciekawsze przedsięwzięcia technologiczne możliwe do zaimplementowania w polskiej bankowości.

– Technologia długopisu cyfrowego oszczędza czas pracownikom, pozwala na znaczącą redukcję zużywanego papieru, a także wprowadza w sposób automatyczny pełny elektroniczny obieg dokumentów. Punktem wyjścia dla naszego rozwiązania jest papier i długopis, a więc znana, wygodna i zrozumiała dla każdego analogowa technologia – podkreśla Rafał Witkowski, prezes IC Solutions.

Pilotaż będzie realizowany przez 6 miesięcy w 4 oddziałach PKO Banku Polskiego: Oddziale 1 w Grójcu, Oddziale 12 w Łodzi, Oddziale 38 w Poznaniu i Oddziale 101 w Warszawie. W pierwszej kolejności będą testowane następujące formularze: potwierdzenie założenia lokaty, FATCA, CRS, wpłaty i wypłaty Western Union oraz udzielenie i odwołanie pełnomocnictwa. Pilotaż pozwoli Bankowi na precyzyjną ocenę efektywności nowej technologii oraz uzyskanie oceny rozwiązania przez klientów i pracowników oddziałów.

Długopis cyfrowy to kolejna innowacja testowana w oddziałach laboratoryjnych PKO Banku Polskiego. Są to wybrane oddziały w całej Polsce, w których prowadzone są testy nowoczesnych rozwiązań technologicznych zanim zostaną wdrożone w całej sieci. Dzięki temu Bank zyskuje pewność, że nowe rozwiązania będą akceptowane i chętnie wykorzystywane zarówno przez klientów, jak i pracowników, a także że będą korzystne i efektywne dla organizacji. Dotychczas w oddziałach laboratoryjnych PKO Banku Polskiego testowano między innymi: udostępnienie klientom demonstracyjnej wersji aplikacji IKO na specjalnie przygotowanych do tego telefonach, udostępnienie klientom tabletów z wersją demonstracyjną nowego iPKO, serwisu PKO Junior oraz ofertą produktową na stronie www Banku, darmowe WiFi dla klientów Banku, system analizy ruchu klientów w oddziale, czy wreszcie stanowiska samoobsługowe umożliwiające wpłaty gotówki, przelewy między własnymi rachunkami, przelewy na dowolne konto, założenie lokaty, sprawdzenie lub wydruk salda oraz innych operacji.

Źródło: PKO Bank Polski

Inbank z kampanią „3 x 0 zł” – będą zmiany w ofercie kredytów gotówkowych

Inbank Polska wprowadza zmiany w ofercie jednego ze swoich sztandarowych produktów, kredytu gotówkowego. Od 26 września wystartowała kampania „3 x 0 zł”, komunikująca unikalne cechy kredytu gotówkowego w Inbank – zmniejszenie prowizji wyjściowej, brak dodatkowych kosztów udzielenia kredytu oraz likwidację opłaty za wcześniejszą spłatę.

 

Kredyt gotówkowy Inbank to jeden z głównych produktów w ofercie banku. Klienci mogą wnioskować o dostępny całkowicie online produkt w kwocie od 2 tys. do 50 tys., rozkładając spłatę na okres od 4 do 72 miesięcy. Zgodnie z nowymi zasadami obniżeniu ulegnie prowizja wyjściowa – wysokość ustalana indywidualnie  będzie wynosić już od  0%.

W Inbank stawiamy na wygodę klientów i dopasowujemy się do ich potrzeb. Dlatego też już jakiś czas temu wydłużyliśmy okres spłaty do 72 miesięcy, tak aby jeszcze łatwiej mogli dopasować zobowiązania kredytowe i wysokość raty do budżetu domowego. Aby zapewnić im jeszcze większy komfort zarządzania kredytem, zmniejszyliśmy prowizję kredytową oraz postanowiliśmy zrezygnować z opłaty za jego wcześniejszą spłatę – komentuje Maciej Marchewicz, dyrektor Departamentu Produktów Kredytowych Inbank.

Obniżenie prowizji oraz brak opłaty za wcześniejszą spłatę kredytu uzupełnia całkowity brak kosztów dodatkowych związanych z zaciągnięciem kredytu.

Nasz kredyt dostępny jest jak wszystkie produkty w Inbank w 100% online, a więc klient ma całkowitą swobodę wnioskowania, w dowolnym miejscu i czasie. Poza tym w Inbank nie stawiamy klientom żadnych dodatkowych wymagań. Nie przedstawiamy mu ofert wiązanych, ani też nie oczekujemy, aby korzystał z produktów innych instytucji, np. z drogiego ubezpieczenia. Dostaje tylko to czego potrzebuje, samodzielnie wyznaczając kwotę i czas spłaty kredytu – dodaje Maciej Marchewicz.

Oprocentowanie kredytu jest stałe i wynosi 8,99%.

Źródło: Inbank

Bank BGŻ BNP Paribas z usługą Android Pay. Na początek tylko dla nowych klientów

Płatności bez portfela i bez karty, szybko i bezpiecznie. Bank BGŻ BNP Paribas wprowadził usługę Android Pay, umożliwiającą płatności bezgotówkowe za pomocą telefonu. Z nowej funkcjonalności Banku mogą skorzystać nowi klienci oraz ci, którzy posiadają karty Mastercard BGŻ BNP Paribas wydane po 12 września 2016 roku. Stopniowo i sukcesywnie usługa ta będzie udostępniana pozostałym klientom Banku.

 

 

Od dziś klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą dokonywać zakupów bez użycia karty. Wystarczy, że będą mieli pod ręką telefon komórkowy z systemem Android i zainstalowaną aplikacją Android Pay, do której zostanie przypisana karta MasterCard, wydana po 12 września 2016 roku przez Bank BGŻ BNP Paribas.

 

 Usługa Android Pay jest w pełni bezpieczna. Numery kart dołączonych do usługi są zamieniane na wirtualne numery kont. Dzięki temu sklep nie otrzymuje informacji o numerze karty, którą dokonywana jest transakcja. Wszystkie płatności zbliżeniowe powyżej 50 zł wymagają potwierdzenia kodem PIN – tak dla aplikacji Android Pay, jak i dla zwykłej karty. Użytkownicy mają też kontrolę nad swoimi transakcjami, ponieważ po każdej z nich w systemie pojawiają się powiadomienia. Historia ostatnich 10 transakcji jest dostępna w aplikacji – wyjaśnia Dorota Marciniak, dyrektor Biura Kart Bankowych w Banku BGŻ BNP Paribas.

 

Korzystanie z usługi Android Pay jest bezpłatne. Należy pobrać darmową aplikację ze sklepu Google Play, podać dane karty, z której dokonywane będą płatności i ustawić jedną jako domyślną. Do korzystania z aplikacji niezbędny jest system Android w wersji 4.4. bądź bardziej aktualny oraz smartfon z technologią NFC. W momencie rejestracji karty telefon powinien mieć również dostęp do Internetu. Połączenie z Internetem nie jest natomiast konieczne w przypadku  dokonania samej płatności.

 

Płatności Android Pay akceptowane są przez wszystkie sklepy, w których możliwe jest dokonywanie transakcji zbliżeniowych. Ponadto, usługa jest dostępna w części aplikacji zakupowych on-line. W takim przypadku wystarczy wybrać tę formę płatności i zatwierdzić ją kodem zabezpieczającym telefon.

 

Z nowej usługi banku mogą skorzystać nowi klienci oraz ci, którzy posiadają karty Mastercard BGŻ BNP Paribas wydane po 12 września 2016 roku. Stopniowo i sukcesywnie usługa ta będzie udostępniana pozostałym klientom.

Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas

Raiffeisen Polbank rusza z nową stroną internetową

Raiffeisen Polbank uruchomia nowy serwis internetowy. W jego tworzeniu położono nacisk na przejrzystość i czytelność, wygodę użytkowania i intuicyjną obsługę. Każdy klient z łatwością znajdzie w nim wszystko, co dla niego najważniejsze. Po wdrożeniu nowego systemu bankowości internetowej oraz nowych aplikacji mobilnych na telefony z systemami Android i iOS, to kolejne rozwiązanie, dzięki któremu Raiffeisen Polbank usprawni komunikację z klientami i zapewni im wygodny dostęp do informacji o swojej ofercie. Nowa strona zastąpi dotychczasową jutro.

 

Karta Kibica PGE Skry Bełchatów w Bankach Spółdzielczych SGB

Banki Spółdzielcze zrzeszone w SGB rozpoczęły współpracę z PGE Skrą Bełchatów, której jednym z elementów jest nowoczesna karta kibica dedykowana sympatykom bełchatowskiej drużyny. Karta płatnicza, z którą wiążą się dodatkowe zniżki dla posiadaczy, dostępna będzie w Bankach Spółdzielczych SGB od października br. Oficjalne ogłoszenie współpracy odbyło się 23 września br. na konferencji prasowej przed meczem o Superpuchar Polski, który PGE Skra Bełchatów zdobyła.

 

Pożyczka Szerokopasmowa dla firm telekomunikacyjnych już dostępna w Alior Banku

Realizując postanowienia podpisanej 18 lipca br. umowy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego, Alior Bank, jako pierwszy i obecnie jedyny na rynku, oferuje atrakcyjne finansowanie inwestycyjne – „Pożyczkę Szerokopasmową”.

 

 

Dzięki połączeniu środków z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa (POPC) oraz środków własnych, za pośrednictwem Alior Banku, do przedsiębiorstw telekomunikacyjnych trafi 46 mln zł. O preferencyjne finansowanie mogą ubiegać się przedsiębiorcy z segmentu małych, średnich i dużych firm, planujący inwestycje w budowę, rozbudowę lub przebudowę sieci telekomunikacyjnej, zapewniającej dostęp do szybkiego Internetu. Warunkiem ubiegania się o „Pożyczkę Szerokopasmową” jest wpis przedsiębiorstwa do rejestru prowadzonego przez Urząd Komunikacji Elektronicznej. Finansowaniu podlegają inwestycje na białych, szarych i czarnych obszarach NGA.

– Cieszymy się, że Alior Bank jest pierwszym partnerem Banku Gospodarstwa Krajowego w programie finansowania rozwoju sieci szerokopasmowych. Mamy duże doświadczenie we wspieraniu firm w dostępie do preferencyjnych warunków zabezpieczenia i kredytowania. Rozwój i finansowanie infrastruktury teleinformatycznej są dla nas istotne, ponieważ szeroki dostęp do Internetu wpisuje się w ogłoszoną przez bank strategię „Cyfrowego buntownika”. Zakłada ona m.in. wprowadzenie nowych rozwiązań cyfrowych i przeprowadzenie klientów przez rewolucję technologiczną w sposób bezpieczny i przyjazny – mówi Urszula Krzyżanowska, wiceprezes Zarządu odpowiedzialna za Pion Biznesu.

– Bank Gospodarstwa Krajowego przyczynia się do zrównoważonego rozwoju społeczno-gospodarczego Polski, czyli osiągnięcia jednego ze strategicznych celów Strategii na Rzecz Odpowiedzialnego Rozwoju. Zrównoważony rozwój to także zapewnianie jak najbardziej powszechnego dostępu do szybkiego Internetu, a tym samym wsparcie m.in. MŚP w ich rozwoju poprzez lepszy i szybszy dostęp do informacji, wiedzy i usług. W minionej perspektywie całkowita wartość udzielonego wsparcia wyniosła ok. 4 mld zł. W perspektywie 2014-20 mamy łącznie  do wykorzystania ponad 10 mld zł, w tym 1 mld zł na rozwój infrastruktury dla szerokopasmowego Internetu – mówi Przemysław Cieszyński, członek Zarządu BGK.

Wysokość jednostkowej pożyczki udzielanej przez Alior Bank może wynosić od 20 tys. do 10 mln zł. Jest ona udzielana na okres do 15 lat. Inwestor może ubiegać się o karencję w spłacie kapitału – do 30 miesięcy od daty uruchomienia pierwszej transzy.

Główną zaletą Pożyczki Szerokopasmowej jest niski koszt finansowania. Połączenie w jednej pożyczce środków z POPC i funduszy własnych Alior Banku pozwala na zmniejszenie oprocentowania do poziomu znacznie poniżej warunków rynkowych. Przedsiębiorstwa telekomunikacyjne mogą uzyskać w efekcie wsparcie ze środków publicznych w formie pomocy de minimis (wartość pomocy stanowi różnica w oprocentowaniu rynkowym, a tym, które uzyskuje inwestor).
Szczegółowe informacje, Wytyczne dla Inwestorów, katalog możliwych do sfinansowania kosztów, wzór wniosku o Pożyczkę Szerokopasmową oraz lista najczęściej zadawanych pytań są dostępne na stronie: www.aliorbank.pl/pozyczkaszerokopasmowa.

Przedsiębiorcy z sektora MŚP mają coraz więcej możliwości rozwijania swojego biznesu, skali i zakresu działania. Mogą sięgać po dotacje czy różnego rodzaju środki zwrotne, którymi w dużej części zarządza Bank Gospodarstwa Krajowego. Rola BGK w systemie wspierania MSP polega na współpracy z innymi instytucjami finansowymi: bankami sieciowymi: komercyjnymi i spółdzielczymi oraz lokalnymi i regionalnymi instytucjami rozwoju. Na przestrzeni lat bank wypracował sposoby skutecznego dotarcia do przedsiębiorców w regionach, dzięki czemu w ciągu kilku ostatnich lat z programów BGK skorzystało przeszło 150 tysięcy firm. Skala wsparcia, jakie trafia do MŚP za pośrednictwem BGK rośnie – w poprzedniej perspektywie finansowej było to ok. 4 mld zł z krajowych i regionalnych programów operacyjnych. Na lata 2014-2020 ta kwota jest ponad dwukrotnie większa i wynosi ponad 10 mld zł.

W najbliższym czasie BGK ogłosi drugi przetarg dla instytucji finansowych, które będą udzielały pożyczek szerokopasmowych, tak aby zwiększyć pulę dostępnego dla przedsiębiorców wsparcia.

Źródło: Alior Bank

Startuje EnveloBank, cyfrowa marka Banku Pocztowego

Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, 27 września 2017 roku na rynku zadebiutował EnveloBank, cyfrowa marka Banku Pocztowego. Nowa bankowość mobilna i internetowa skierowana jest do osób, dla których naturalnym sposobem kontaktu z bankiem jest smartfon, tablet czy komputer. Oficjalna premiera marki zaplanowana jest na przyszły tydzień.

 


Można już korzystać z usług EnveloBanku nowej, cyfrowej marki Banku Pocztowego. Debiutuje pod hasłem Finanse w porządku, które jest jednocześnie deklaracją zapewnienia komfortu wynikającego z wygody oraz funkcjonalności, jakie oferuje nowa bankowa marka. Oficjalna premiera oraz początek aktywnego zachęcania klientów do korzystania z EnveloBanku, zaplanowane są na przyszły tydzień.

 

– Wchodzimy na rynek z przygotowanym zgodnie z aktualnymi trendami serwisem RWD i nowoczesnym rozwiązaniem mobilnym. Wyróżniki EnveloBanku w postaci kalendarza oraz modułu faktur, wraz z przejrzystością oraz intuicyjnością serwisu sprawią, że klienci odczują satysfakcję z tego, że do nas dołączyli mówi  Paweł Dudek, szef projektu EnveloBanku.

 

Oferta promująca cyfrowość


Na początek, bo oferta EnveloBanku będzie systematycznie rozwijana, klienci indywidualni mogą skorzystać z EnveloKonta, EnveloKonta Oszczędnościowego, EnveloKarty debetowej, EnveloLokaty internetowej oraz wyżej oprocentowanej EnveloLokaty mobilnej. Podobnie wygląda zakres oferty skierowanej do mikroprzedsiębiorców, którzy mogą wybrać Firmowe EnveloKonto, Firmowe EnveloKonto oszczędnościowe, Firmową EnveloKartę debetową oraz Firmowe EnveloLokaty.

 

To, czym wyróżnia się EnveloBank, to przygotowany w technologii RWD serwis bankowości internetowej z funkcjonalnościami kalendarzem oraz modułem faktur.

 

– Kalendarz i moduł faktur to nasze wyróżniki konkurencyjne i zarazem kompletne rozwiązanie zarządzania płatnościami. Poprzez uporządkowanie rachunków czy przypomnienie o terminie płatności, EnveloBank zapewni klientom porządek w codziennym zarządzaniu płatnościami mówi Paweł Dudek.

 

Moduł faktur w wersji EnveloBanku to unikalna funkcjonalność pozwalająca na automatyzację płatności za faktury i dodawanie ich przez użytkownika w sposób naturalny dla niego zdjęciem, emailem lub z Biura Obsługi Klienta za pośrednictwem dostawcy zewnętrznego. Tymczasem Kalendarz zawiera transakcje automatyczne (np. zlecenia stałe) i przypomnienia o płatnościach, które użytkownik może wygodnie potwierdzać i kierować do realizacji. Transakcje mogą zostać zapisane do zewnętrznych kalendarzy (np. Google, Outlook, Apple), a o nadchodzącym terminie płatności użytkownik zostanie powiadomiony mailem, sms-em lub poprzez aplikację mobilną.

 

Dodatkowo EnveloBonusem promowane są płatności internetowe i przesyłki realizowane za pośrednictwem Poczty Polskiej. Wystarczy zrobić zakupy w internecie za minimum 30 zł i zapłacić za nie kartą EnveloBanku lub szybkim przelewem internetowym z EnveloKonta (tzw. pay-by-link), wybrać jeden ze sposobów dostawy Poczty Polskiej, a następnie zarejestrować w bankowości internetowej lub mobilnej numer przesyłki, by otrzymać zwrot pieniędzy za przesyłkę na EnveloKonto nawet do 200 zł rocznie.

 

Dla kogo EnveloBank


EnveloBank wychodzi na przeciw oczekiwaniom czterech Grup Klientów: Debiutantów (młodych ludzi wchodzących na rynek pracy), Niezależnych (singli i par nie posiadających jeszcze dzieci), Rodzinnych (rodzin z dziećmi) oraz Mikroprzedsiębiorców. Te cztery pozornie nie mające ze sobą wiele wspólnego grupy coś jednak łączy – potrzeba korzystania z mobilnych rozwiązań bankowych oraz brak czasu bądź chęci na samodzielne zadbanie o porządek w finansach. Za nich, a w przyszłości także Studentów, a nawet przedstawicieli tzw. Generacji Z zrobi to EnveloBank. W pierwszej kolejności oferta EnveloBanku kierowana jest do nowych klientów. Docelowo jednak Bank nie wyklucza udostępnienia przyjaznego procesu przejścia także klientom z Banku Pocztowego.

 

Więcej informacji na temat EnveloBanku znaleźć można na stronie www.envelobank.pl.

Źródło: Bank Pocztowy

1000 pracowników ING pobiegnie w Biegnij Warszawo

W niedzielę 1 października startuje Biegnij Warszawo, jeden z największych biegów masowych w stolicy. ING Bank Śląski jest partnerem generalnym wydarzenia. Pomarańczowa drużyna, składająca się z ponad 1000 pracowników banku z całej Polski, pobiegnie na rzecz Fundacji ING Dzieciom.


 

Przygoda ING z Biegnij Warszawo zaczęła się w 2013 roku, kiedy w ramach oddolnej inicjatywy kilkuset pracowników banku zorganizowało się w pomarańczową drużynę i przebiegło razem dystans 10 km. Od tego czasu drużyna biegaczy ING z kolejną edycją biegu rośnie w siłę. W tym roku bank został partnerem generalnym wydarzenia, a do biegu zapisało się ponad 1000 pracowników ING z całej Polski. W szesnastu miastach w całej Polsce bank zorganizował dla nich profesjonalne treningi przygotowujące do startu.

 

Podobnie jak w poprzednich latach, pomarańczowa drużyna pobiegnie dla Fundacji ING Dzieciom. Za każdego pracownika ING, który ukończy bieg lub marsz, bank przekaże Fundacji środki pieniężne. Dzięki temu pracownicy realizując swoją pasję, mogą jednocześnie uczestniczyć w jednym z najpopularniejszych biegów w Warszawie i wspierać wewnętrzną akcję charytatywną.

Osoby, któr chcą dopingować i wspierać pomarańczowych biegaczy, mogą wziąć udział w MaszerujęKibicuję, wydarzeniu towarzyszącemu Biegnij Warszawo. Uczestnictwo polega na przejściu marszem 5-kilometrowej pętli, wyznaczonej obok trasy biegu. To doskonałe rozwiązanie dla aktywnych kibiców, którzy chcą dopingować pomarańczowych biegaczy.

 

Zaangażowanie ING w Biegnij  Warszawo wspierają działania w internecie. Na blogu https://spolecznosc.ingbank.pl oraz w mediach społecznościowych bank publikuje artykuły i infografiki zachęcające do biegania i motywujące do pokonywania własnych barier oraz walki o wyznaczony cel. W ten sposób chce zwrócić uwagę, że między dbałością o finanse osobiste, a uprawianiem sportu jest wiele wspólnego. Na miejscu w trakcie Biegnij Warszawo relację z biegu poprowadzi Marcin Frej, bloger z Zabiegani.tv. Akcji towarzyszy konkurs na profilu banku na Facebooku, w którym do wygrania są vouchery na artykuły sportowe.

Badanie Alior Banku: jakich korzyści oczekują klienci w związku z posiadaniem konta osobistego w banku

Posiadacze bankowych rachunków osobistych najbardziej cenią brak opłat za wypłaty z bankomatów, program lojalnościowy oraz wyższe oprocentowanie na dodatkowym koncie oszczędnościowym – tak wynika z badań opinii przeprowadzonych przez Alior Bank.


 

Alior Bank wprowadził do oferty Konto Jakże Osobiste – innowacyjny rachunek dla klientów indywidualnych, który umożliwia samodzielny wybór korzyści związanych z kontem. Jego wprowadzenie zostało poprzedzone szerokimi badaniami opinii*, które pokazały, czego klienci oczekują od banku w związku z posiadanym rachunkiem osobistym.

 

– Lista benefitów została opracowana wspólnie z klientami podczas badań ilościowych i jakościowych, w ramach których zweryfikowaliśmy 30 różnych cech i funkcjonalności związanych z rachunkami osobistymi i wyłoniliśmy te, które były wskazywane jako najbardziej atrakcyjne – mówi Mateusz Poznański, dyrektor Departamentu Produktów Klienta Indywidualnego Alior Banku.

 

Lista korzyści była prezentowana ankietowanym w kilkunastu etapach. Za każdym razem losowo wybrana podgrupa benefitów była oceniana przez respondentów, którzy proszeni byli o wybranie atrybutu najbardziej i najmniej preferowanego. Podczas każdej prezentacji cech pokazywana była inna ich kombinacja. Takie podejście pozwoliło określić benefity najbardziej atrakcyjne dla klientów.

 

Niezbędne i bez opłat


Wyniki badań jednoznacznie wskazują, że najbardziej atrakcyjnym benefitem dla posiadaczy konta jest brak opłat za wypłaty z bankomatów w Polsce. W ten sposób odpowiedziało 55 proc. ankietowanych. 45 proc. uznało, że taką cechą jest program lojalnościowy, 33 proc. badanych wskazało, że jest to wyższe oprocentowanie na dodatkowym koncie oszczędnościowym. Z kolei prawie co czwarty respondent (24 proc.) za najważniejszy atrybut rachunku osobistego uznał możliwość awaryjnego skorzystania z limitu w koncie.

 

Do wyboru i w razie potrzeby


Klienci zgadzają się, że nie wszystkie benefity związane z posiadaniem konta mogą być darmowe i w badaniu wskazali takie, za które skłonni są zapłacić. 15 proc. respondentów wybrało ubezpieczenie w zagranicznej podróży, nieznacznie mniej (14 proc.) brak opłat za wypłaty z bankomatów za granicą. 13 proc. badanych byłoby skłonnych zapłacić za zwrot za płatności telefonem, tyle samo za korzystniejsze warunki przewalutowania płatności za granicą. W tej kategorii 12 proc. respondentów wskazało także program lojalnościowy.

 

Konto Jakże Osobiste


Posiadacze Konta Jakże Osobistego Alior Banku mogą obecnie wybierać spośród 9 korzyści. Są to: bezpłatne wypłaty z bankomatów w Polsce i za granicą (w obu przypadkach korzyści obejmują wszystkie karty wydane do rachunku), pakiet bezpłatnych przelewów natychmiastowych (do 5 miesięcznie). Klienci mogą również skorzystać z wyższego oprocentowania na koncie oszczędnościowym czy limitu w rachunku bez odsetek przez 10 dni.

 

W zakres benefitów wchodzi również zwrot za płatności zbliżeniowe telefonem (z użyciem Android Pay, technologii HCE oraz usługi BLIK) oraz udział w programie lojalnościowym Mastercard Priceless Specials, umożliwiającym zbieranie punktów i wymienianie ich na nagrody. Klienci mają do dyspozycji także ubezpieczenie w podróży za granicą oraz pomoc w nagłych przypadkach, czyli pakiet assistance obejmujący ubezpieczenie samochodowe, medyczne i domowe.

 

Korzyści można dowolnie zmieniać poprzez nową bankowość internetową i aplikację mobilną lub w placówce Alior Banku. Wybrane korzyści będą aktywne od następnego dnia.

 

Konto Jakże Osobiste można założyć w dowolnej placówce Alior Banku, telefonicznie lub na stronie internetowej banku – umowę można podpisać przez Internet i potwierdzić ją przelewem.

* Badanie zrealizowane w dniach 21-31.03.2017r. przez IPSOS Poland, metodą CAWI na próbie N=1371 oraz w trakcie wywiadów grupowych

 

Źródło: Alior Bank

Rekrutacja do Stażu z Lwem w ING

W ING Banku Śląskim trwa rekrutacja do programów rozwojowych dla młodych osób. Bank zaprasza studentów i absolwentów do kolejnej edycji Stażu z Lwem.

 


– Staż z Lwem to program rozwoju, intensywnej nauki i pracy pełnej wyzwań przy realizacji samodzielnych zadań. Oparty jest na zasadach „Gamification” co oznacza że uczestnicy programu muszą zdobywać punkty i odblokowywać kolejne misje, aby rozwijać się dalej w organizacji. Chcemy, aby rozwój stażysty był ustrukturyzowany, ale jednocześnie angażujący i ciekawy. Poza realizacją standardowej ścieżki przypisanej do pionu, stażyści mogą się też przekonać jak wygląda specyfika innych obszarów, poprzez udział w tzw. misjach specjalnych czyli wykonywania mini-projektów dla innych jednostek – powiedziała Małgorzata Piątek, Starszy Ekspert HR w ING Banku Śląskim.

Uczestnicy programu Staż z Lwem mogą skorzystać z czterech ścieżek rozwoju, wykorzystujących nowoczesne technologie:

  • ścieżka Agile – pozwala na poznanie specyfiki pracy w środowisku Agile oraz nowoczesną metodykę pracy w takich zespołach; daje szansę na pracę m.in. w obszarze IT, Pionie Operacji, Pionie Bankowości Detalicznej i Pionie Bankowości Korporacyjnej;
  • ścieżka Data Science – oferuje pracę z analizami Big Data, analizami predyktywnymi z wykorzystaniem odpowiednich narzędzi, modelowaniem (SQL, Python, R, statystyka, uczenie maszynowe);
  • ścieżka Customer Experience – umożliwia poznanie zasad budowania relacji z klientem, sprzedaży bezpośredniej i sprzedaży kanałami zdalnymi; ścieżkę tę można realizować w centrali banku, a także obszarze detalicznym i korporacyjnym;
  • ścieżka Projects – pozwala na poznanie i wykorzystanie w praktyce różnych narzędzi związanych z zarządzaniem projektami.

Do udziału w programie Staż z Lwem bank zaprasza osoby, które właśnie ukończyły szkołę średnią, a także studentów lub absolwentów maksymalnie dwa lata po studiach. Szczegóły programu są dostępne na stronie ingbank.pl/stazzlwem.

Źródło: ING Bank Śląski

Bank BGŻ BNP Paribas z usługą Android Pay

Płatności bez portfela i bez karty, szybko i bezpiecznie. Bank BGŻ BNP Paribas wprowadził usługę Android Pay, umożliwiającą płatności bezgotówkowe za pomocą telefonu. Z nowej funkcjonalności Banku mogą skorzystać nowi klienci oraz ci, którzy posiadają karty Mastercard BGŻ BNP Paribas wydane po 12 września 2016 roku. Stopniowo i sukcesywnie usługa ta będzie udostępniana pozostałym klientom banku.

 


Od dziś klienci Banku BGŻ BNP Paribas mogą dokonywać zakupów bez użycia karty. Wystarczy, że będą mieli pod ręką telefon komórkowy z systemem Android i zainstalowaną aplikacją Android Pay, do której zostanie przypisana karta MasterCard, wydana po 12 września 2016 roku przez Bank BGŻ BNP Paribas.

– Usługa Android Pay jest w pełni bezpieczna. Numery kart dołączonych do usługi są zamieniane na wirtualne numery kont. Dzięki temu sklep nie otrzymuje informacji o numerze karty, którą dokonywana jest transakcja. Wszystkie płatności zbliżeniowe powyżej 50 zł wymagają potwierdzenia kodem PIN – tak dla aplikacji Android Pay, jak i dla zwykłej karty. Użytkownicy mają też kontrolę nad swoimi transakcjami, ponieważ po każdej z nich w systemie pojawiają się powiadomienia. Historia ostatnich 10 transakcji jest dostępna w aplikacji – wyjaśnia Dorota Marciniak, dyrektor Biura Kart Bankowych w Banku BGŻ BNP Paribas.

Korzystanie z usługi Android Pay jest bezpłatne. Należy pobrać darmową aplikację ze sklepu Google Play, podać dane karty, z której dokonywane będą płatności i ustawić jedną jako domyślną. Do korzystania z aplikacji niezbędny jest system Android w wersji 4.4. bądź bardziej aktualny oraz smartfon z technologią NFC. W momencie rejestracji karty telefon powinien mieć również dostęp do Internetu. Połączenie z Internetem nie jest natomiast konieczne w przypadku  dokonania samej płatności.

Płatności Android Pay akceptowane są przez wszystkie sklepy, w których możliwe jest dokonywanie transakcji zbliżeniowych. Ponadto, usługa jest dostępna w części aplikacji zakupowych on-line. W takim przypadku wystarczy wybrać tę formę płatności i zatwierdzić ją kodem zabezpieczającym telefon.

Z nowej usługi Banku mogą skorzystać nowi klienci oraz ci, którzy posiadają karty Mastercard BGŻ BNP Paribas wydane po 12 września 2016 roku. Stopniowo i sukcesywnie usługa ta będzie udostępniana pozostałym klientom.

W przypadku karty nieobsługiwanej przez Android Pay można ją bezpłatnie wymienić, zgłaszając się do infolinii Banku pod nr tel.: 801 321 123 lub +48 22 134 00 00.

Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas

Grupa Idea Banku konsoliduje biznes leasingowy

Grupa Idea Banku przeprowadziła dwie transakcje, których przedmiotem są akcje spółek leasingowych. Idea Leasing, odkupił od LC Corp BV 25% akcji Getin Leasing za cenę 100 mln PLN zwiększając swoje zaangażowanie w tej spółce do 100%.

 


Jednocześnie Idea Bank sprzedał LC Corp BV 25,01% akcji Idea Leasing za cenę 107,5 mln PLN, zmniejszając swój udział do 74,99%. Zysk z tej transakcji wyniósł 80 mln PLN na poziomie jednostkowym oraz 92 mln PLN na poziomie skonsolidowanym. Powiększy on wynik Banku i Grupy za III kwartał br. Przeprowadzone transakcje spowodują docelowo wzrost współczynnika adekwatności kapitałowej w ujęciu jednostkowym o 0,6 pkt. proc., a w ujęciu skonsolidowanym o 1,6 pkt. proc.

 

– Zwiększenie udziałów w Getin Leasing do 100% pozwoli na połączenie tej spółki z Idea Leasing. Efektem tego połączenia będzie konsolidacja biznesów leasingowych Grupy Idea Banku i powstanie jednej z największych firm leasingowych w Polsce i Europie Środkowej. Rynek leasingowy w Polsce jest w rozkwicie, rosnąc o 12% w skali roku. Uzyskane dodatkowo synergie przychodowe i kosztowe pozwolą na umocnienie pozycji rynkowej i wzrost wyników finansowych połączonego podmiotu – informuje Aneta Skrodzka-Książek, członek zarządu Idea Banku odpowiedzialna za proces konsolidacji. Zgodnie z wcześniejszymi zapowiedziami, synergie kosztowe szacowane są na kwotę 40-80 mln PLN. Pojawią się one w takich obszarach jak IT, operacje i procesy wewnętrzne. Połączone spółki Getin Leasing oraz Idea Leasing mogą generować łączny zysk przekraczający 100 mln PLN.

 

Przypomnijmy, że Grupa Idea Banku sfinalizowała zakup 75% akcji spółki Getin Leasing w sierpniu 2016 roku za cenę 292 mln PLN. W spółce Idea Leasing została natomiast zintegrowana działalność leasingowa po sfinalizowanym w połowie 2014 r. przejęciu VB Leasing. Idea Leasing działa w dwóch segmentach rynku: leasingowym oraz zarządzania flotą, przy czym jej działalność koncentruje się przede wszystkim na finansowaniu zakupu ciężkich pojazdów oraz maszyn i urządzeń. Getin Leasing prowadzi natomiast działalność w trzech segmentach: leasingu i sprzedaży kredytów samochodowych, zarzadzania flotą oraz ubezpieczeń, koncentrując się na finansowaniu zakupu samochodów osobowych.

 

Finansowanie leasingu stanowi obecnie 40% portfela kredytowego Grupy Idea Banku. Jest to poziom zapewniający odpowiednią dywersyfikację portfela i Grupa planuje utrzymać go w przyszłości.

 

Połączone spółki Getin Leasing oraz Idea Leasing będą niekwestionowanym liderem rynku finansowania zakupu pojazdów z łączną sprzedażą na poziomie 3,1 mld PLN w I półroczu 2017 r. Całkowita wartość wyleasingowanego przez obydwie spółki mienia wyniosła w I półroczu 3,75 mld PLN, co daje im drugie miejsce na rynku leasingu w Polsce.

Źródło: Idea Bank

Decyzja o dokapitalizowaniu Banku Pocztowego

W piątek, 29 września 2017 r. Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Banku Pocztowego S.A. podjęło Uchwałę w sprawie podwyższenia kapitału zakładowego Spółki. Podjęta Uchwała jest realizacją jednego z założeń zaakceptowanej przez Radę Nadzorczą w czerwcu br. Strategii Banku Pocztowego na lata 2017-21, zakładającego, że podstawowym źródłem wzmocnienia kapitałowego w 2017 roku będzie dokapitalizowanie Banku przez dotychczasowych Akcjonariuszy w kwocie 90 mln zł w proporcji zgodnej z dotychczasowym akcjonariatem.


 

Zgodnie z podjętą Uchwałą, podwyższenie kapitału zakładowego Banku Pocztowego nastąpi poprzez emisję akcji imiennych zwykłych serii C2, realizowaną w trybie subskrypcji prywatnej. Obecni akcjonariusze obejmą nowe akcje w ramach podwyższenia kapitału, zachowując dotychczasowy procentowy udział – 75% kapitału zakładowego minus 10 akcji dla Poczty Polskiej i 25% kapitału zakładowego plus 10 akcji dla PKO Banku Polskiego.

 

– Cieszę się, że zgodna wola obu akcjonariuszy wyrażona przez akceptację w czerwcu br. Strategii Rozwoju Banku Pocztowego w latach 2017-2021, została dziś potwierdzona Uchwałą Nadzwyczajnego Walnego Zgromadzenia o dokapitalizowaniu Banku Pocztowego kwotą 90 mln zł. Jestem przekonany, że jest to kolejny krok niezbędny do zbudowania w Polsce nowoczesnej bankowości pocztowej, która skutecznie odpowie na ważne potrzeby gospodarcze i społeczne mówi Sławomir Zawadzki, Prezes Zarządu Banku Pocztowego.

 

Zgodnie z założeniami Strategii Banku Pocztowego na lata 2017-2021, Bank chce w oparciu o strategiczne partnerstwo z Pocztą Polską dokonać transformacji, stając się liderem bankowości detalicznej w Polsce regionalnej, w szczególności w mniejszych miejscowościach, bankiem chętnie wybieranym przez rodziny i mikrofirmy oraz uczestników rynku e-commerce, liczącym się partnerem inicjatyw rządowych i społecznych oraz integratorem i głównym dostawcą usług finansowych w Grupie Poczty Polskiej.

Źródło: Bank Pocztowy

Bank BPS przystąpił do Programu BAKCYL

Bank BPS przystąpił do programu BAKCYL. Organizatorem programu jest Warszawski Instytut Bankowości (WIB). Projekt BAKCYL jest społecznym projektem edukacyjnym, stanowiącym odpowiedź polskiego sektora bankowego na potrzeby edukacji finansowej młodego pokolenia. Wolontariusze BAKCYLA, na co dzień pracownicy partnerskich banków, przekazują młodym ludziom wiedzę finansową i umiejętności wykorzystywania usług finansowych, tak, aby ułatwić im świadomy i pomyślny start w dorosłe życie w nowoczesnym społeczeństwie.

 


Wolontariusze Banku BPS przeprowadzą lekcje w szkołach podstawowych

i ponadpodstawowych w roku szkolnym 2017/2018. Do udziału w Programie w roli wolontariuszy zgłosili się pracownicy Centrali i Oddziałów Banku BPS. Poprowadzenie lekcji przez wolontariuszy poprzedzi szkolenie zorganizowane przez WIB. Tematy lekcji BAKCYLA są skupione wokół tematów oszczędzania, mądrego inwestowania, zasad bezpiecznego pożyczania, zaufania w biznesie oraz bezpieczeństwa bankowości internetowej.

– Cieszy mnie, że pracownicy Banku BPS chcą uczestniczyć w edukacji dzieci i młodzieży. Programy szkolne w niewielkim stopniu dotyczą tej kwestii. Poziom wiedzy ekonomicznej jest w naszym kraju bardzo niski, a Program BAKCYL  niewątpliwe wpłynie na wzbogacenie praktycznej wiedzy uczniów w tym obszarze. W Programie uczestniczy już wiele Banków Spółdzielczych z Grupy BPS. Należy pamiętać, że Banki Spółdzielcze z Grupy BPS realizują od lat Program TalentowiSKO, który także edukuje dzieci i młodzież w obszarze  oszczędzania – Zdzisław Kupczyk, Prezes Zarządu Banku BPS.  

– Bankowcy dla Edukacji Finansowej Młodzieży BAKCYL to strategiczne, długofalowe partnerstwo firm i instytucji sektora bankowego w Polsce. W projekcie uczestniczy aktualnie już ponad 70 banków, w tym 56 Banków Spółdzielczych. Naszym wspólnym celem jest podnoszenie poziomu wiedzy młodego pokolenia Polaków z zakresu praktycznych
i bezpiecznych finansów – Waldemar Zbytek, Wiceprezes Zarządu Warszawskiego Instytutu Bankowości.

Projekt jest ogólnopolski. W roku 2017 WIB planuje realizację około 2500 lekcji dla co najmniej 50.000 uczestników. W pierwszym półroczu 2017 WIB zrealizował ponad 1200 lekcji dla blisko 30.000 uczestników. W programie uczestniczy obecnie kilkanaście Banków Spółdzielczych z Grupy BPS.

Źródło: Bank BPS

Zmiany w zarządzie Banku BPH

Paweł Bandurski – dotychczasowy Wiceprezes Zarządu Banku BPH odpowiedzialny za Pion Zarządzania Ryzykiem, został powołany przez Radę Nadzorczą Banku na stanowisko Prezesa Zarządu. Zastąpi dotychczasowego Prezesa – Grzegorza Jurczyka, który złożył rezygnację.

 

Jednocześnie na stanowisko Wiceprezesa Zarządu odpowiedzialnego za Pion Zarządzania Ryzykiem powołana została Małgorzata Romaniuk, która dotychczas odpowiadała w zarządzie banku za Pion Operacji i Technologii. Do Zarządu BPH dołączy też Marcin Berger, który wcześniej pełnił funkcję Wiceprezesa BPH TFI – w Zarządzie Banku BPH będzie odpowiedzialny za Pion Operacji i Technologii.

 

Zmiana ta w żaden sposób nie wpływa na działalność Banku BPH – bank w dalszym ciągu koncentrował się będzie na obsłudze posiadanego portfela kredytów hipotecznych. Zmiany wejdą w życie z dniem 1 grudnia 2017, przy czym nominacje Pawła Bandurskiego oraz Małgorzaty Romaniuk są warunkowe i wymagają zgody Komisji Nadzoru Finansowego (KNF).

Po zmianach w skład Zarządu Banku BPH będą wchodzić: Paweł Bandurski – Prezes Zarządu, Małgorzata Romaniuk, Monika Godzińska oraz Marcin Berger – Wiceprezesi Zarządu.

Paweł Bandurski związany jest z sektorem bankowym od 2003 roku. Zdobywał doświadczenie w instytucjach finansowych działających w Polsce oraz na rynkach Europy Środkowej i Wschodniej. Od 2015 roku, jako Wiceprezes Zarządu  Banku BPH,  odpowiada za Pion Zarządzania Ryzykiem. Jest absolwentem Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego oraz studiów z zakresu audytu wewnętrznego i strategicznego na Wydziale Nauk Ekonomicznych Uniwersytetu Warszawskiego. W 2017 roku ukończył prestiżowy Advanced Management Program (AMP) na IESE Business School.

Małgorzata Romaniuk karierę w bankowości rozpoczynała w Banku PKO BP, a następnie dołączyła do GE Banku Mieszkaniowego, który przejęty został przez Bank BPH. Pełniła szereg różnych funkcji menedżerskich, w tym m.in. Dyrektora Zarządzającego Departamentu Zarządzania Wierzytelnościami, Dyrektora Wykonawczego Departamentu Operacji Ryzyka Kredytowego i Faktoringu, Dyrektora Wykonawczego ds. Transformacji Modelu Biznesowego Banku BPH – odpowiadała za koordynowanie strategicznych projektów transformacji modelu dystrybucji i podziału Banku BPH. Od 2016 r. pełniła funkcję Wiceprezesa Zarządu odpowiedzialnego za Pion Operacji i Technologii. Ukończyła Wydział Prawa i Administracji Uniwersytetu Warszawskiego, jest też absolwentką programu menedżerskiego prowadzonego przez Harvard Business School.

Marcin Berger – menedżer z wieloletnim doświadczeniem w dziedzinie usług finansowych, od ponad 14 lat związany z Grupą GE. Od listopada 2016 do września 2017 roku pełnił funkcję Wiceprezesa Zarządu BPH Towarzystwa Funduszy Inwestycyjnych S.A., wcześniej – w latach 2011–2016 zajmował stanowisko Dyrektora Wykonawczego Departamentu Audytu Wewnętrznego. Zdobywał doświadczenie w różnych sferach biznesu – bankowości detalicznej i korporacyjnej, consumer finance, nieruchomościach, zarządzaniu inwestycjami – nie tylko w Polsce, ale też na arenie międzynarodowej. Jest ekspertem w obszarze procesów i technologii bankowych, kontroli wewnętrznej, finansów, audytu wewnętrznego, zarządzania ryzykiem, zarządzania ładem korporacyjnym i sprawami regulatorskimi. Jest absolwentem Szkoły Głównej Handlowej oraz Politechniki Gdańskiej na kierunku Zarządzanie i Marketing.

Źródło: Bank BPH

Bogdan Grzybowski nowym Prezesem Zarządu Toyota Bank Polska

Rada Nadzorcza Toyota Bank Polska S.A. powierzyła Bogdanowi Grzybowskiemu kierowanie pracami Zarządu. Nowy Prezes posiada wieloletnie doświadczenie w polskim sektorze finansowym, a z Toyota Bank Polska oraz Toyota Leasing Polska związany jest od ponad 15 lat. Rada Nadzorcza banku wystąpiła już do Komisji Nadzoru Finansowego o wydanie stosownej zgody.

 


Bogdan Grzybowski jest absolwentem Wydziału Zarządzania na Uniwersytecie Warszawskim. Karierę zawodową w finansach rozpoczął w latach 90-tych od pracy na stanowisku analityka w Biurze Maklerskim BRE Bank S.A., a następnie w Ford Bank Polska S.A. W latach 1998-2001 objął stanowisko Kierownika ds. Rozwoju w Fiat Bank Polska S.A., gdzie odpowiadał za trzy marki koncernu: Fiat, Lancia oraz Alfa Romeo.

W roku 2001 związał się z koncernem Toyota rozpoczynając pracę równolegle na stanowiskach Kierownika ds. Rozwoju banku oraz Kierownika ds. Klientów Flotowych w spółce leasingowej. Po kilku latach objął stanowiska Dyrektora Sprzedaży oraz Członka Zarządu Toyota Leasing Polska, a następnie Członka Zarządu Toyota Bank Polska. Łącząc kompetencje związane z bankowością oraz finansowaniem pojazdów, zarządzał i nadzorował sprzedaż produktów obu spółek w sieci Dealerskiej Toyoty oraz Lexusa.

Bogdan Grzybowski zastąpi Georga Juganara Członka Rady Nadzorczej, delegowanego do tymczasowego pełnienia funkcji Prezesa Zarządu. Zmiana na stanowisku Prezesa Zarządu Toyota Bank Polska, nie ma wpływu na funkcjonowanie banku na rynku.

Oficjalne objęcie funkcji Prezesa Zarządu przez Bogdana Grzybowskiego, nastąpi po uzyskaniu zgody Komisji Nadzoru Finansowego.

Źródło: Toyota Bank Polska

Alior Bank przeprowadza największą emisję obligacji podporządkowanych w swojej historii

W ramach programu emisji obligacji Alior Bank zaplanował emisję do 400 tys. sztuk obligacji podporządkowanych serii K o łącznej wartości nominalnej 400 mln złotych. Ze względu na bardzo duże zainteresowanie zgłoszone w procesie budowy księgi popytu zarząd Alior Banku podjął decyzję o wyemitowaniu dodatkowych 200 tys. sztuk obligacji podporządkowanych serii K1 o łącznej wartości nominalnej 200 mln złotych.

 

 

Łączna wartość nominalna obligacji serii K wyniesie do 400 mln złotych, natomiast łączna wartość obligacji serii K1 wyniesie do 200 mln złotych. Po rozliczeniu emisji obu serii obligacji bank zamierza przeprowadzić ich asymilację i następnie wprowadzić je do notowań na rynku ASO Catalyst pod jednym kodem ISIN, dzięki czemu łączna wartość nominalna notowanych obligacji wyniesie 600 mln złotych. To prawie dwa razy więcej niż najwyższa dotychczas przeprowadzona emisja obligacji Alior Banku (seria F), której łączna wartość nominalna wyniosła 321,7 mln złotych.

 

Oprocentowanie obligacji będzie zmienne, ustalane w oparciu o stawkę WIBOR dla depozytów 6-miesięcznych (WIBOR 6M) powiększoną o marżę w wysokości 2,7 p.p., najniższą wśród dotychczasowych emisji obligacji podporządkowanych Alior Banku. Odsetki mają być wypłacane w okresach półrocznych.

 

– Już po raz drugi w ciągu ostatnich trzech miesięcy zainteresowanie obligacjami Alior Banku znacznie przewyższyło nasze plany dotyczące wielkości emisji. Świadczy to o mocnym przekonaniu inwestorów o pomyślnej realizacji przez bank strategii „Cyfrowego buntownika” – mówi Filip Gorczyca, wiceprezes zarządu Alior Banku odpowiedzialny za pion finansów.


Obligacje serii K i K1 będą miały status obligacji podporządkowanych, a po akceptacji Komisji Nadzoru Finansowego będą zakwalifikowane jako instrumenty w kapitale Tier II. Obligacje obu serii (K i K1) oferowane są wyłącznie inwestorom instytucjonalnym. Obligacje będą miały 8-letni okres zapadalności, a planowany dzień emisji przypadać będzie na 20 października br.

 

Emisja obligacji banku została zorganizowana przez Dział Emisji Długu.

Źródło: Alior Bank

PKO Bank Polski nagrodzony Laurem Pośredników Finansowych

W II edycji Konkursu o Laur Pośredników Finansowych Bank zdobył nagrodę w kategorii dla banków – kredyty hipoteczne. Nagroda jest wyrazem uznania pośredników finansowych zrzeszonych w Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych dla oferty oraz stosowanych przez Bank standardów współpracy a także sprawności i przejrzystości procesów sprzedaży kredytów hipotecznych.


– PKO Bank Polski od lat jest liderem w finansowaniu potrzeb mieszkaniowych Polaków. Zwycięstwo zapewniły nam zarówno bardzo atrakcyjna oferta kredytowa, jak i najwyższa jakość współpracy z klientami i firmami pośredniczącymi w ich sprzedaży – mówi Agnieszka Krawczyk, dyrektor Departamentu Produktów Bankowości Hipotecznej, która odebrała nagrodę.

 

PKO Bank Polski jest beneficjentem trendów na rynku kredytów hipotecznych. Jest również liderem w finansowaniu potrzeb mieszkaniowych Polaków. Zajmuje pierwszą pozycję na rynku posiadając blisko 32 proc. udziału w sprzedaży kredytów mieszkaniowych dla osób prywatnych (według danych Związku Banków Polskich). „Własny Kąt hipoteczny” jest doceniany zarówno przez klientów, jak i ekspertów z branży. Również w 2017 roku został nagrodzony Złotym Bankierem. Niejednokrotnie był zwycięzcą rankingów kredytów hipotecznych przygotowywanych przez redakcję porównywarki finansowej Comperia.pl. i nagrodzony statuetką w prekursorskiej inicjatywie Comperia Stars.

 

Zgodnie z zasadami konkursu pośrednicy finansowi, zrzeszeni w Konferencji Przedsiębiorstw Finansowych, oddają głosy w 4 kategoriach: Bank – kredyty hipoteczny, Bank – kredyty gotówkowe, Firma/Towarzystwo Ubezpieczeniowe, Instytucja pożyczkowa. Inicjatywa pośredników finansowych wspiera promowanie najlepszych praktyk we współpracy w relacji pośrednik – instytucja finansowa.

Źródło: PKO Bank Polski