FM Bank podwyższa oprocentowanie lokat

FM Bank PBP S.A. podwyższa oprocentowanie lokat sześciomiesięcznych oferowanych w ramach linii biznesowej FM Bank. Zwiększyło się oprocentowanie 6-miesięcznej FM Lokaty Spinającej oraz FM Lokaty PRO. Wynoszą one odpowiednio 3,70 proc. i 3,80 proc.

 

FM Lokata Spinającą to lokata terminowa na okres 7 lub 14 dni, 1,2,3,4,6,9,12 i 24 miesięcy. Lokatę może założyć klient indywidualny lub mikro firma (osoby prowadzące działalność gospodarczą) przez Internet (www.fmbank.pl) lub w oddziale banku. Kapitalizacja następuje po każdym zakończonym okresie umowy.

 

Minimalna kwota dla każdej z lokat wynosi 1000 zł. Nie ma ograniczenia dotyczącego kwoty maksymalnej. Lokaty można zakładać w złotych, euro, funtach brytyjskich i dolarach amerykańskich. Poniżej stawki oprocentowania FM Lokaty Spinającej są dla kwot lokat do 2 mln zł.

 

FM Lokata PRO jest również lokatą terminową, ale tylko dla klientów indywidualnych linii biznesowej FM Bank. Żeby założyć FM Lokatę PRO trzeba mieć w FM Banku ROR lub rachunek oszczędnościowy. Oprocentowanie lokaty jest stałe, do 4,10 proc., okres lokaty to: 2, 3, 4, 6, 9, 12 i 24 miesiące. Minimalna wartość, podobnie jak w przypadku lokaty FM Lokaty Spinającej, to 1000 zł. Lokatę można założyć tylko w złotych. Poniżej stawki oprocentowania FM Lokaty PRO są dla kwot lokat do 2 mln zł. 

Źródło: FM Bank

Przejrzyste zasady? Przejrzysta karta kredytowa!

Powiadomienia sms o każdej dokonanej operacji, terminie spłaty zadłużenia, braku spłaty czy terminie naliczenia opłaty za kartę, możliwość zarządzania kartą przez iPKO i serwis telefoniczny to nowości, jakie zyskują klienci PKO Banku Polskiego decydujący się na Przejrzystą kartę kredytową.

– Badania klientów potwierdziły, że najczęściej pojawiająca się potrzeba w zakresie karty kredytowej to prosty produkt, o jasnych, przejrzystych zasadach, który pozwoli na kontrolę nad wydatkami. Karta Przejrzysta to produkt oparty o proste zasady funkcjonowania oraz rozbudowaną komunikację z klientem poprzez serwis SMS oraz możliwości zarządzania produktem w ramach iPKO – mówi Ewa Grabarczyk, Dyrektor Departamentu Kart Kredytowych.

Do bogatej oferty kart płatniczych PKO Banku Polskiego 21 października dołączyła nowa – Przejrzysta karta kredytowa PKO Visa. Wyróżnia się ona niestandardowym wizerunkiem – plastik w całości jest transparentny, wykonany w specjalnej technologii, z widocznymi elementami wewnątrz karty: chipem i anteną payWave. Nowy produkt zastąpi dwie karty błękitne (PKO Visa Electron, PKO Mastercard Electronic), które zostaną wycofane z oferty, natomiast klienci je posiadający będą z nich korzystali na dotychczasowych warunkach.

Oprócz dotychczas dostępnych funkcjonalności dla kart błękitnych, jak możliwość dokonywania transakcji bezstykowych i w Internecie, a także zarządzania kartą poprzez serwis bankowości elektronicznej iPKO i serwis telefoniczny, do nowej karty jest dołączony pakiet bezpłatnych SMS, dzięki którym klient będzie na bieżąco informowany m.in. o wysłaniu karty, jej unieważnieniu, dokonanej transakcji i pozostałych środkach do wykorzystania, terminie spłaty zadłużenia, braku spłaty czy terminie naliczenia opłaty za kartę.

Pozostałe parametry karty są takie, jak w przypadku innych będących w ofercie Banku:

    możliwość zwolnienia z opłaty rocznej pod warunkiem dokonania odpowiednich obrotów kartą (w przypadku Przejrzystej karty kredytowej jest to średniomiesięczny obrót w wysokości 400 zł),
    okres bezodsetkowy do 55 dni dla operacji bezgotówkowych i przelewów,
    możliwość skorzystania z usługi – spłata ratalna,
    elastyczna spłata zadłużenia (wystarczy 4%, min. 50 zł),
    możliwość skorzystania z dyspozycji „Autospłaty” – minimalnej kwoty zadłużenia z rachunku prowadzonego w PKO Banku Polskim.

W portfelach klientów PKO Banku Polskiego jest obecnie 840 tys. kart kredytowych. W ofercie są m.in. karty skierowane do klienta podstawowego, jak również bankowości osobistej i najbardziej prestiżowe – bankowości prywatnej.

Źródło: PKO Bank Polski

Zniżki w Liberty Direct dla klientów ING Banku Śląskiego

Klienci ING Banku Śląskiego, posiadający dostęp do systemu bankowości internetowej ING BankOnLine, mogą ubezpieczyć samochód na atrakcyjnych warunkach cenowych. Od początku lipca br. mają możliwość zakupu ubezpieczeń  komunikacyjnych w Liberty Direct z 10% zniżką.

Oprócz 10% zniżki, klienci ING Banku Śląskiego mogą również skorzystać z innych rabatów oferowanych przez Liberty Direct:

  • 5% zniżki przy zakupie przez internet,
  • 5% zniżki za płatność kartą,
  • 5% zniżki przy zakupie ubezpieczenia na kolejny samochód.

Ponadto Liberty Direct:

  • honoruje zniżki wypracowane w innych firmach ubezpieczeniowych;
  • przenosi pełne zniżki z OC na AC;
  • oferuje Mini Assistance i ubezpieczenie Zielonej Karty w cenie OC;
  • oferuje szeroki pakiet usług w ramach Premium Assistance;
  • w ramach AC, bez dodatkowych dopłat, oferuje: ubezpieczenie od kradzieży, ubezpieczenie oraz ochronę na terenie całej Europy.

Polisy można kupić w procesie on line wchodząc na stronę www.ingbank.pl lub umówić się na rozmowę z doradcą Liberty Direct. W ofercie dostępne są: ubezpieczenie OC, AC, Assistance, Opony Assistance, a także NNW.

Źródło: ING Bank Śląski

Kredyt Agro Progres w Banku BGŻ

Bank BGŻ oferuje nowy kredyt inwestycyjny, który przeznaczony jest na finansowanie gospodarstw rolnych. Stanowi on alternatywę kredytów preferencyjnych, oferując znacznie szerszy i bardziej elastyczny zakres finansowania przy porównywalnych kosztach. Przeznaczony jest dla osób prowadzących działalność rolniczą, które chcą powiększyć i unowocześnić swoje gospodarstwo, szczególnie przez zakup ziemi.

 

Kredyt może być udzielony nawet na 30 lat, a Bank BGŻ na życzenie klienta wystawia promesę kredytową ważną przez 12 miesięcy. Dzięki niej kredytobiorca  może zrealizować wszystkie swoje plany inwestycyjne w ciągu roku. Możliwość wyboru stałego oprocentowania sprawia, że raty są równe, a zmiana stóp procentowych nie wpływa na obciążenia domowego budżetu. W przypadku przejściowego pogorszenia się sytuacji w gospodarstwie, można zawiesić spłatę kapitału korzystając z  tzw. „wakacji kredytowych”. 

Wprowadzenie takiego kredytu do naszej oferty wynika z potrzeb osób prowadzących działalność w rolnictwie. Chcemy, aby Kredyt Agro Progres stanowił odpowiednik najlepszych cech  kredytów preferencyjnych z linii kredytów na zakup gruntów rolnych  i kredytów na rozwój gospodarstw przez ”młodych rolników”, ale dostępnych dla każdego rolnika. Już dziś polecamy go tym rolnikom, którzy z różnych przyczyn nie mogą korzystać z kredytów preferencyjnych oraz tym, którzy poszukują bardziej elastycznego finansowania – powiedział Bartosz Urbaniak, dyrektor zarządzający ds. agrobiznesu w Banku BGŻ. Jest to jedyny taki produkt oferowany na rynku. – Skonstruowaliśmy go tak, aby odpowiadał na potrzeby naszych klientów i dobrze im służył – podkreślił Bartosz Urbaniak.

W odróżnieniu od kredytów preferencyjnych, kredyt Agro Progres daje swobodę w ustaleniu zakresu i skali planowanej inwestycji oraz elastyczny harmonogram spłat, dostosowany do specyfiki prowadzonej działalności. W indywidualnych przypadkach jest możliwość ustalenia rocznych spłat kapitału. Bank nie wymaga  wysokiego wkładu własnego, a procedura udzielania kredytu jest przyjazna i została ograniczona do minimum. Klient nie musi przedstawiać biznes planu – ocena zdolności kredytowej może być przeprowadzona w oparciu o aktualnie prowadzoną produkcję.

Źródło: Bank BGŻ

Lokata PKO Pierwszy Kapitał – oszczędności na dobry start

PKO Bank Polski oferuje lokatę PKO Pierwszy Kapitał przygotowaną z myślą o rodzicach dzieci w wieku od 0 do 12 lat. Lokata jest uzupełnieniem oferty PKO Junior, w ramach której ze swojego konta internetowego korzysta już 45 tysięcy dzieci poniżej 13. roku życia. PKO Konto Dziecka w ofercie PKO Junior można już otworzyć z poziomu bankowości elektronicznej iPKO lub w procesie kurierskim, bez konieczności wizyty w oddziale.

Lokata PKO Pierwszy Kapitał pozwala na długoterminowe, 12-letnie oszczędzanie środków z myślą o zabezpieczeniu finansowym dzieci w przyszłości. Cel oszczędzania jest dowolny i zależy wyłącznie od rodzica – zgromadzone środki można przeznaczyć na przykład na studia, pierwszy samochód czy wkład własny na mieszkanie dla dziecka.

W ramach produktu zostało przygotowanych 5 programów oszczędzania, które różnią się wysokością comiesięcznych dopłat. Im wyższy program oszczędzania, tym większa premia odsetkowa. Z chwilą otwarcia rachunku lokaty PKO Pierwszy Kapitał, posiadacz deklaruje wnoszenie systematycznych comiesięcznych wpłat w formie bezpłatnego zlecenia stałego – w wysokości zgodnej z wybranym programem oszczędzania:

Program oszczędzania PKO Pierwszy Kapitał 

Pierwsza wpłata

Minimalna i maksymalna dopłata

Program 100

100 zł100 zł
Program 200200 zł200 zł
Program 300300 zł300 zł
Program 400400 zł400 zł
Program 500500 zł500 zł

Program oszczędzania PKO Pierwszy Kapitał

WIBOR 3M (27.09.2013)

Premia odsetkowa

Suma oprocentowania w skali roku

Program 100

2,67%

0,10%2,77%
Program 200

2,67%

0,20%2,87%
Program 300

2,67%

0,30%2,97%
Program 400

2,67%

0,40%3,07%
Program 500

2,67%

0,50%3,17%
Środki pieniężne gromadzone na lokacie są oprocentowane według zmiennej stopy procentowej. Podstawą naliczenia odsetek jest stawka referencyjna WIBOR 3M, zaś zmiana oprocentowania będzie następowała co kwartał kalendarzowy. Warunkiem uzyskania premii odsetkowej jest zgromadzenie na koniec każdego miesiąca oszczędzania salda wymaganego dla danego programu oszczędzania. Pierwsza kapitalizacja odsetek nastąpi po 24 miesiącach, kolejne będą następować co pół roku. W każdym miesiącu oszczędzania można dokonać maksymalnie dwóch dopłat do lokaty w wysokości zgodnej z wybranym programem oszczędzania. Jeden klient może otworzyć maksymalnie 5 rachunków lokaty PKO Pierwszy Kapitał – po jednym z każdego programu oszczędzania.
W lipcu 2013 roku PKO Bank Polski wdrożył ofertę PKO Junior – jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej. W ramach tej oferty dzieci poniżej 13. roku życia mogą teraz poprzez swoje osobiste konta internetowe otrzymywać kieszonkowe, inicjować przelewy, doładowywać telefon komórkowy, oszczędzać na określone cele czy podejmować i realizować wyzwania stawiane przez rodziców. Dziecko uczy się pod nadzorem rodzica świadomie zarządzać budżetem, oszczędzać oraz zdobywa praktyczną umiejętność obsługi konta bankowego.

Obecnie swoje pierwsze konto internetowe w ramach oferty PKO Junior ma już ponad 45 tysięcy dzieci poniżej 13. roku życia. PKO Konto Dziecka w ofercie PKO Junior można już otworzyć bez konieczności wizyty w oddziale: z poziomu bankowości elektronicznej iPKO (obecni klienci Banku) lub w procesie kurierskim (obecni i nowi klienci Banku).

W telewizji, prasie i Internecie rozpoczęła się kampania reklamowa z udziałem Szymona Majewskiego promująca ofertę PKO Junior. Reklama pojawi się w głównych i specjalistycznych stacjach telewizyjnych, w prasie kobiecej oraz w Internecie m.in. w portalach zasięgowych, witrynach familijnych i portalach społecznościowych. Za realizację działań offline odpowiadają DDB i Universal McCann, za realizację działań online OS3 i Value Media. Kampania potrwa do 17 listopada br.

Więcej informacji o lokacie PKO Pierwszy Kapitał oraz o ofercie PKO Junior można uzyskać na stronie internetowej Banku www.pkobp.pl oraz www.pkobp.pl/junior, w oddziałach w całej Polsce, a także pod numerami Infolinii 801 302 302 lub 81 535 65 65.

Źródło: PKO Bank Polski

Strukturyzowane certyfikaty depozytowe w Banku BPH

Bank BPH wprowadza do oferty nową 18-miesięczną lokatę inwestycyjną ze 100-proc. ochroną kapitału, z której zysk uzależniony jest od wyników Dow Jones Global Titans

– indeksu największych międzynarodowych spółek, takich jak m.in.: Apple, Google, Coca-Cola, Nestle czy Samsung. Zapisy w oddziałach Banku BPH potrwają do 9 sierpnia br.

 

Strukturyzowane certyfikaty depozytowe powiązane z indeksem Dow Jones Global Titans to produkt o 18-miesięcznym horyzoncie inwestycyjnym. Zysk z certyfikatów nie jest ograniczony z góry i uzależniony jest od uśrednionego wzrostu indeksu składającego się z akcji 50 międzynarodowych firm działających w różnych sektorach gospodarki, m.in.: General Electric, Apple, Google, IBM, Coca-Cola, PepsiCo, Toyota Motor, Microsoft i innych.

 

W dniu emisji zostanie wyznaczony początkowy poziom indeksu. W terminach: 6, 12 i 18 miesięcy po dniu emisji zostaną przeprowadzone obserwacje poziomu indeksu. Na podstawie wyników obserwacji, na koniec inwestycji, zostanie obliczony poziom końcowy oraz uśredniona stopa zwrotu. Oprocentowanie certyfikatów będzie równe uśrednionej stopie zwrotu z indeksu pomnożonej przez współczynnik partycypacji w wysokości od 45 do 55 proc. (wartość zostanie ustalona w dniu emisji, czyli 16.08.13 r.). Inwestycja jest w 100 proc. chroniona w dniu zapadalności, co oznacza, że niezależnie od scenariusza jej przebiegu, cały zainwestowany kapitał zostanie wypłacony klientom.

 

– Strukturyzowane certyfikaty depozytowe, powiązane z indeksem największych pod względem kapitalizacji międzynarodowych spółek, opracowaliśmy z myślą o klientach, którzy oczekują od inwestycji możliwości wypracowania zysku wyższego niż oferowany obecnie przez tradycyjne lokaty terminowe – mówi Jacek Ostas, Dyrektor Zarządzający Portfelem Produktów Strukturyzowanych w Banku BPH. – Jeśli w 1,5-rocznej perspektywie utrzymująca się od 2009 r. tendencja wzrostowa indeksu Dow Jones Global Titans zostanie zachowana, wówczas inwestycja przyniesie stopę zwrotu proporcjonalną do uśrednionego wzrostu indeksu – dodaje Ostas.

Podstawowe informacje
Strukturyzowane certyfikaty depozytowe powiązane z indeksem Dow Jones Global Titans
Forma prawnabankowe papiery wartościowe emitowane przez Bank BPH na podstawie Prawa bankowego
Nominał jednego SCD1 000 zł
Cena nabycia jednego SCD1 000 zł
Cena wykupu jednego SCD1 000 zł
Minimalna kwota inwestycji3 000 zł
Okres subskrypcji8 lipca – 9 sierpnia 2013 r.
(w trakcie subskrypcji środki nie są oprocentowane)
Opłata subskrypcyjnado 0,5%
Dzień emisji16 sierpnia 2013 r.
Dzień wykupu20 lutego 2015 r.
Gwarancja zwrotu zainwestowanego kapitału100% w dniu wykupu
Gwarancja kapitału w trakcie trwania inwestycji93% (wykup na rynku wtórnym)

Źródło: Bank BPH

PKO Bank Polski sponsorem generalnym 31. Wrocław Maratonu

Zbliża się wielkie święto biegania w stolicy Dolnego Śląska. 15 września, o godzinie 9.00 wystartuje 31. Wrocław Maraton. Impreza dołączyła w tym roku do grupy biegów masowych wspieranych przez PKO Bank Polski w ramach programu „Biegajmy razem”.

W 31. Wrocław Maratonie według szacunków organizatorów wystartuje ponad 4 tysiące uczestników. Organizatorzy przygotowali dla nich około 3 ton pociętych na kawałki bananów oraz 35 tysięcy litrów wody i napojów izotonicznych, które będą przelane do 155 tysięcy papierowych kubków. Bieg na dystansie 42 km i 195 m rozgrywany pod hasłem „Otwórz umysł i biegnij”, rozpocznie się i zakończy na wrocławskim Stadionie Olimpijskim. Wezmą w nim udział zawodnicy z około 30 krajów, a wśród nich liczna reprezentacja pracowników Banku, zrzeszonych w sekcji biegowej liczącej ponad 230 osób w całej Polsce.

Bankowi biegacze podczas 31. Wrocław Maratonu wspierają zbiórkę funduszy na operację serca czteroletniego Szymona. Chłopiec urodził z wrodzoną wadą serca, która wymaga szybkiej interwencji kardiochirurgicznej. Zbiórkę mogą wesprzeć wszyscy uczestnicy biegu. Wystarczy, że zgłoszą się 14 września (sobota) w godzinach 12:00-18:00 do stoiska PKO Banku Polskiego, zlokalizowanego w Biurze Zawodów na Stadionie Olimpijskim i zadeklarują bieg na rzecz chłopca. Ich wysiłek Fundacja PKO Banku Polskiego przeliczy na darowiznę przekazaną na subkonto Szymona w Fundacji „Mam serce”.

Od początku 2013 roku, w ramach programu „Biegajmy razem”, beneficjenci wszystkich biegowych akcji charytatywnych Fundacji PKO Banku Polskiego otrzymali ponad 200 tys. złotych, a w akcjach charytatywnych wzięło udział ponad 1600 biegaczy. Więcej informacji na ten temat dostępnych jest na stronie www.fundacjapkobp.pl.

W ramach programu „Biegajmy razem” PKO Bank Polski kontynuuje wsparcie sponsorskie dla największych imprez biegowych w Polsce. W 2013 roku był sponsorem między innymi 12. Cracovia Maratonu, Półmaratonu w Białymstoku oraz 23. Biegu Konstytucji 3 Maja i Powstania Warszawskiego. Bank jest także wyłącznym sponsorem projektu „Korona Maratonów PKO Banku Polskiego”, w ramach którego znany dziennikarz sportowy Maciej Kurzajewski zamierza przebiec siedem maratonów na siedmiu kontynentach do końca 2013 roku.

Więcej informacji na temat wydarzeń biegowych sponsorowanych przez PKO Bank Polski można znaleźć na stronach www.biegajmyrazem.pkobp.pl oraz www.koronamaratonow.pl.

Źródło: PKO Bank Polski

Justyna Kowalczyk z rycerzem na koniu w nowej reklamie Kredytu na Miarę w Raiffeisen Polbank

Raiffeisen Polbank wystartował z jesienną kampanią reklamową Kredytu na Miarę. W jej ramach wykorzystywane są dwa spoty reklamowe 30- i 15-sekundowy. Idea kampanii opiera się na stwierdzeniu, że wielu z nas marzy o podniesieniu standardu życia, w czym mogłyby im pomóc wymiana samochodu, zakup nowych sprzętów domowych albo zrealizowanie planów związanych z hobby. Niestety, często odkładamy nasze plany na bliżej nieokreśloną przyszłość ze względu na brak środków. A przecież kredyt gotówkowyw Raiffeisen Polbank pozwala szybko realizować marzenia, a poza tym dostępny jest już przy dochodzie 1200 zł netto.

 

Spot 30-sekundowy rozpoczyna się od żartobliwej sceny z gwiazdą polskiego sportu
i twarzą banku, Justyną Kowalczyk. Widzowie obserwują sportsmenkę, która zachęca do realizacji z kredytem Marzysz i Masz każdego marzenia, o ile nie jest nim przysłowiowy „rycerz na białym koniu”. W dalszej części filmu możemy obserwować osoby, które
z sukcesem spełniły swoje marzenia – dotyczące zakupu sprzętów AGD, remontu mieszkania, wymiany samochodu czy uprawiania hobby – korzystając z kredytu gotówkowego w Raiffeisen Polbank. Bank może pochwalić się już ponad milionem klientów, którzy skorzystali z jego produktów kredytowych. Z kolei w spocie 15-sekundowym ci sami bohaterowie zachęcają do skorzystania z promocyjnej oferty banku, w ramach której spłaci on za klienta jedną ratę kredytu gotówkowego. Trzeba się jednak spieszyć, bo promocja obowiązuje jedynie do końca 2013 roku.

 

Nowa kampania reklamowa Raiffeisen Polbank ma na celu przekonanie jak najszerszego grona odbiorców do naszego kredytu gotówkowego. Podkreślamy, że jest on dostępny niemal dla każdego, bo do otrzymania go wystarczą dochody na poziomie zaledwie 1200 zł netto. Informujemy też o unikalnej na rynku ofercie promocyjnej, w której to bank spłaca za klienta jedną ratę kredytu” – mówi Izabela Kochańska, Dyrektor Departamentu Marketingu Detalicznego w Raiffeisen Polbank

 

Kampania telewizyjna wystartowała 14 października i będzie trwała 5 tygodni. Oba spoty 30- i 15-sekundowy są emitowane w największych stacjach ogólnopolskich (TVN, Polsat, TVP) oraz tematycznych (np. Discovery). Kampania reklamowa obejmuje swoim zasięgiem także prasę lokalną, witryny placówek bankowych i Internet.

 

Kreację do kampanii przygotowała agencja reklamowa BBDO Warszawa. Reżyserem filmów był Łukasz Kośmicki. Za planowanie i zakup mediów odpowiada dom mediowy Starcom. Spoty reklamowy można zobaczyć na kanale YouTube prowadzonym przez Raiffeisen Polbank pod adresem: http://www.youtube.com/raiffeisenpolb…>

Źródło: Raiffeisen Polbank

Citi i The Economist: Warszawa w TOP50 najbardziej konkurencyjnych miast świata

Opublikowano kolejną edycję badania „Hot Spots 2025”. W najnowszym raporcie „The Economist” i Citi przeanalizowano 120 największych miast i aglomeracji pod względem konkurencyjności oraz potencjału rozwojowego. Najlepsze noty za konkurencyjność rozumianą jako atrakcyjność dla kapitału, biznesu, talentów i mieszkańców, zdobył Nowy Jork, zaraz za nim Londyn i miasta azjatyckie. Z dwu zakwalifikowanych do zestawienia polskich miast najwyższe, 43. miejsce, zajęła Warszawa, Kraków uplasował się na 87. pozycji.


Marcin Murawski, Dyrektor Departamentu Sektora Publicznego Citi Handlowy, podkreśla: – Wysoki wynik w tym prestiżowym rankingu osiągniętym przez Warszawę, która w stosunku do minionego roku awansowała o 6 pozycji jest świetną wiadomością i bardzo cieszy. Szczególnie, jeśli porównamy go z innymi kluczowymi miastami Europy – Madryt spadł o 28 pozycji, Wiedeń o 15, a Praga o 7 miejsc w stosunku do ubiegłego roku. Będąc bankiem wielu polskich miast, trzymamy kciuki za dalsze wysokie noty dla krajowych aglomeracji.

 

Raport stwierdza, że miasta pozostaną kluczowymi motorami napędu gospodarki światowej, oraz w sposób ogólny przedstawia miejski krajobraz świata. Według badania do 2025 roku pozycję lidera utrzymają miasta ze Stanów Zjednoczonych i Europy, a ich przewaga nad pozostałą częścią globu utrzyma się pomimo obaw związanych ze starzeniem się mieszkańców i infrastruktury miejskiej, wysokiego zadłużenia oraz spowolnienia wzrostu.

Źródło: Citi Handlowy

BNP Paribas zaprasza na kolejne rozgrywki o Puchar Davisa i wielkie tenisowe emocje

W dniach 13-15 września w Hali Torwar w Warszawie zobaczymy zmagania zawodników Polski i Australii o awans do Grupy Światowej Davis Cup. Sponsorem tytularnym zawodów od 12 lat jest grupa BNP Paribas.

 

Po wygranych pojedynkach we Wrocławiu i w Zielonej Górze polska drużyna stoczy historyczny bój z Australią. Nasza reprezentacja po raz pierwszy zawalczy o wejście do Grupy Światowej Pucharu Davisa. Zawody na warszawskim Torwarze będą trwać trzy dni. W piątek odbędzie się oficjalna ceremonia otwarcia oraz dwa mecze singlowe. W sobotę widzowie będą mogli zobaczyć mecz deblowy, a w niedzielne popołudnie kolejne dwa mecze singlowe.

 

Oficjalny skład drużyn będzie podany 12 września. Polska będzie najprawdopodobniej reprezentowana przez Jerzego Janowicza, Łukasza Kubota, Mariusza Fyrstenberga i Marcina Matkowskiego. W kadrze znaleźć się może także Michał Przysiężny.

 

BNP Paribas – We are tennis

 

Grupa BNP Paribas jest największym sponsorem tenisa na świecie już od 40 lat. Dzięki pasji
do sportu polscy fani tenisa oglądają na żywo gwiazdy światowego formatu oraz najlepszych krajowych tenisistów. Związek BNP Paribas i tenisa to dużo więcej niż sponsoring – to trwały element budujący wizerunek marki na całym świecie i prawdziwa pasja do sportu, który stał się częścią tożsamości marki grupy.

 

Związek grupy z tenisem zaczął się przypadkiem. W roku 1973 Francuska Federacja Tenisowa zamierzała zbudować loże dla honorowych gości turnieju wielkoszlemowego Rolanda Garrosa. Zwróciła się do BNP o wsparcie finansowe tego projektu, w zamian oferując zamieszczenie logo BNP na banerach wokół kortów. Dziś możemy je oglądać na kortach zarówno wielkiego, jak i małego formatu. W sumie na całym świecie logo BNP Paribas pojawia się na ponad 40 kilometrach banerów wokół kortów – zarówno przy okazji turniejów wielkoszlemowych, jak i w szkółkach tenisowych czy rodzinnych klubach.

 

Ta długotrwała więź BNP Paribas z tenisem miała duże znaczenie dla budowania wizerunku grupy. Bank posługuje się hasłem „We are tennis” – Tenis to my. Wynika to z faktu, iż grupa angażuje się w rozwój tenisa, jako dyscypliny sportowej i to na wszystkich poziomach: rozgrywek profesjonalnych, takich jak Roland Garros, BNP Paribas Masters, Fed Cup by BNP Paribas i Davis Cup by BNP Paribas, rozgrywek amatorskich i juniorów (Junior Davis Cup and Junior Fed Cup by BNP Paribas) oraz tenisistów niepełnosprawnych (NECWorld Tour, Invacare World Team Cup). Efektem działań promocyjnych jest również informacyjno-społecznościowy portal www.wearetennis.com.

 

Sponsoring tenisa w Polsce

 

BNP Paribas jest coraz silniej obecny w Polsce i polskim tenisie. W kwietniu 2013 roku BNP Paribas był sponsorem tytularnym turnieju WTA Tour: BNP Paribas Katowice Open.
Za wsparcie polskiego tenisa BNP Paribas Bank otrzymał nagrodę w konkursie polskich kampanii sportowych: The Champ Awards. Bank angażuje się także w turnieje tenisowe integrujące polskie środowisko biznesowe: Business Cups.

 

Davis Cup

 

Od 2001 roku BNP Paribas jest sponsorem tytularnym Pucharu Davisa – największych na świecie międzynarodowych zawodów tenisowych drużyn męskich, wymyślonych przez Dwighta Filleya Davisa w 1900 roku. W Davis Cup by BNP Paribas uczestniczą państwa z całego świata, dlatego rozgrywki zostały podzielone na trzy strefy terytorialne: Europa i Afryka, Ameryka oraz Azja i Oceania. Każda strefa składa się z czterech grup o różnym poziomie gry.

 

Początkowo o Puchar Davisa rywalizowały wyłącznie reprezentacje Wielkiej Brytanii i Stanów Zjednoczonych. Z czasem impreza ta stała się jednym z największych międzynarodowych wydarzeń sportowych. Obecnie w rozgrywkach uczestniczą aż 142 kraje. Organizatorem zawodów jest Międzynarodowa Federacja Tenisowa (ITF).

 

Więcej informacji na temat turnieju o Puchar Davisa na stronach: http://daviscup.pzt.pl oraz na stronie http://www.bnpparibas.pl/davis-cup/. 

Źródło: BNP Paribas Bank Polska

Deutsche Bank Invites Nouvelle Vague

Deutsche Bank Invites Nouvelle Vague to kolejne koncerty w ramach cyklu realizowanego od 2008 roku przez Deutsche Bank PBC. Tym razem bank zaprosił do współpracy paryską formację muzyczną, która wystąpi dla polskiej publiczności 9 listopada w Warszawie, 10 listopada w Poznaniu i dzień później we Wrocławiu.

 

Zespół Nouvelle Vague, założony przez paryskich producentów Marca Collina i Oliviera Libaux to projekt, który od dekady nie traci na swojej popularności. Znany jest z awangardowych aranżacji klasyków lat 70. i 80. takich grup jak Joy Division, The Cure czy Sisters Of Mercy. Zastępuje przygnębiające gitary i smutne wokale melodyjną bossa novą i pięknym kobiecym śpiewem. Nazwą nawiązuje do zjawiska nowej fali francuskiego kina lat 60 („nouvelle vague” oznacza właśnie „nową falę). Ich ciepłe i melodyjne interpretacje znanych utworów takich jak Guns of Brixton, Dance With Me czy Love Will Tear Us Apart zjednały im wielu fanów na całym świecie.

 

Grupa Nouvelle Vague powstała w 2003 roku w Paryżu. Jej założyciele, Marc Collin i Olivier Libaux, do pracy w studio i na scenie zapraszają do współpracy znakomite francuskie wokalistki i muzyków, tworząc ciekawe aranżacje utworów punk rockowych, post punkowych czy nowej fali w stylistyce bossa novy. W ramach projektu Nouvelle Vague z producentami współpracowali tacy artyści jak Anas Croze, Camille Dalmais, Phoebe Killdeer, Marina Céleste czy Gerald Toto. Podczas listopadowej trasy po Polsce na scenie zespół wspierać będą wspaniałe wokalistki – elegancka i zmysłowa Mélanie Pain oraz piękna i oryginalna Liset Alea.

 

Na debiutanckim albumie formacji, zatytułowanym po prostu Nouvelle Vague (2004), znalazły się interpretacje utworów z repertuaru takich zespołów jak The Clash, Depeche Mode, Joy Division, czy Dead Kennedys. Piękny kobiecy wokal sprawił, że piosenki stały się niesamowicie lekkie i łagodne. Dzięki temu zabiegowi grupa szybko znalazła się na szczycie list przebojów i rozkochała w swojej muzyce tysiące fanów. W 2006 roku na rynku pojawiła się druga płyta francuskiego kolektywu, Bande Part, na której możemy usłyszeć Mélanie Pain, Marinę Celeste i Phoebe Killdeer. Na albumie znalazły się covery, m.in. Ever Fallen in Love? Buzzcocks, Blue Monday New Order, The Killing Moon Echo and the Bunnymen i Heart of Glass Blondie. Utwory docenili nie tylko fani, ale również specjaliści od marketingu – kilka z nich wykorzystano w kampaniach reklamowych oraz czołówkach programów telewizyjnych na całym świecie (m.in. Air France, T-Mobile a w Polsce – Reserved). W listopadzie 2010 roku ukazał się ich ostatni studyjny album Couleurs Sur Paris. W przeciwieństwie do poprzednich, które skupiały się na brytyjskim nurcie new wave i punk, Couleurs Sur Paris w całości zainspirowany jest muzyką francuską lat 70. i 80.

 

– Jako inicjator i mecenas koncertów z cyklu Deutsche Bank Invites jesteśmy niezwykle dumni, że do tej pory udało nam się zaprosić do Polski tak wielu wspaniałych artystów. Jestem bardzo ciekawy, jak polska publiczność przyjmie naszą kolejną propozycję, koncert Deutsche Bank Invites Nouvelle Vague – mówi Prezes Deutsche Bank PBC Leszek Niemycki.

 

– Nasz autorski cykl w tym roku świętuje pięć lat. Do tej pory zorganizowaliśmy aż 24 koncerty niezwykłych muzyków, którzy nie tylko tworzą piękne wykonania studyjne, ale przede wszystkim są w stanie zachwycać publiczność w trakcie występów na żywo. Niezapomniana Cesaria Evora, charyzmatyczny Leonard Cohen, królowa fado Mariza czy energetyczny Michael Buble to tylko niektórzy z zaproszonych przez nas do udziału w cyklu wyjątkowych wykonawców. Już 10 grudnia zaprosimy warszawską publiczność na kolejne wydarzenie koncert Deutsche Bank Invites Fredrika Stahl – dodaje Sabina Salamon, rzecznik prasowy Grupy Deutsche Bank w Polsce.

 

Koncerty Deutsche Bank Invites Nouvelle Vague odbędą się 9 listopada w Warszawie – w Klubie Palladium (godz. 20.00), 10 listopada w Poznaniu – w Klubie ACK Eskulap (godz. 19.00) i 11 listopada we Wrocławiu – w Klubie Eter (godz. 19.00).

Konto Nordea Ulubione docenione w rankingu kont internetowych

 Analitycy porównywarki TotalMoney.pl przyjrzeli się propozycjom kont internetowych dla Klientów indywidualnych. Najnowsza propozycja Banku Nordea – Konto Nordea Ulubione – zajęła wysoką pozycję w zestawieniu.

 

Na potrzeby rankingu porównano konta osobiste oferowane przez 28 banków w Polsce. Założono, że Klient w każdym miesiącu dokonuje pięciu transakcji bezgotówkowych kartą debetową (na łączną kwotę minimum 400 zł), realizuje pięć przelewów zewnętrznych, dwa przelewy błyskawiczne oraz dwukrotnie wypłaca gotówkę z bankomatu należącego do sieci innej niż własna. Natomiast na rachunek klienta regularnie wpływają środki z tytułu wynagrodzenia w wysokości 2700 zł. Autorzy badania, by wyłonić zwycięzców, przyznawali punkty za konkretne, wcześniej ustalone cechy kont.

 

Nordea, uzyskując łącznie aż 7,5 punktów, uplasowała się na szóstym miejscu w rankingu. TotalMoney.pl przyznał punkty za główne atuty konta Nordea Ulubione – brak opłaty za prowadzenie konta, bezwarunkowo bezpłatną kartę płatniczą, dostęp do konta przez bankowość mobilną oraz możliwość otwarcia konta całkowicie online. Doceniono także możliwość bezprowizyjnej wypłaty gotówki ze wszystkich bankomatów oraz darmowe przelewy elektroniczne do każdego banku w Polsce.

 

»Co myślisz o swoim banku? Oceń konta bankowe i wygraj nagrody

 

Konto Nordea Ulubione zostało wprowadzone do oferty Banku Nordea na początku maja 2013 roku, a od czerwca 2013 roku trwa jego internetowa kampania reklamowa. Proces otwarcia konta przebiega całkowicie „online”, bez wychodzenia z domu, a wolę skorzystania z oferty potwierdza się za pomocą przelewu internetowego z innego banku. Umowa przesyłana jest do klienta w formie elektronicznej, a wszystkie dane do logowania przekazywane są e-mailem i SMS-em.

 

Z oferty można skorzystać składając wniosek w Internecie, na infolinii lub w dowolnym oddziale banku.

Źródło: Nordea Bank Polska

Bądź aktywny i poleć znajomemu konto w ING Banku Śląskim

ING Bank Śląski rozpoczął akcję promocyjną nagradzającą klientów indywidualnych, którzy aktywnie korzystają z rachunku i polecają produkty banku znajomym. Dotychczasowi klienci mogą otrzymać nagrodę w wysokości 100 zł, a nowi 50 zł.

 

Nowa promocja ING Banku Śląskiego nagradza klientów za aktywną relację z bankiem oraz polecanie jego produktów swoim znajomym. Akcja trwa do 30 listopada i jest skierowana:

do dotychczasowych klientów banku posiadających konto osobiste w PLN od co najmniej 3 miesięcy, do nowych klientów, którzy w okresie promocji założą Konto Direct, Komfort lub VIP i przez ostatnie 4 miesiące nie posiadali konta osobistego w PLN.

 

Dotychczasowy klient otrzyma nagrodę w wysokości 100 zł, jeśli w okresie trwania promocji zarekomenduje założenie rachunku w ING Banku Śląskim nowemu klientowi. Warunkiem niezbędnym do otrzymania pieniędzy jest dokonanie transakcji bezgotówkowych kartą na kwotę co najmniej 200 zł oraz wpływ środków na konto w wysokości minimum 500 zł. Klient polecający rachunek w ING może w ten sposób zyskać maksymalnie nawet 1000 zł.

Nowy klient otrzyma nagrodę w wysokości 50 zł, jeśli w czasie trwania promocji założy konto w PLN w ING Banku Śląskim podając kod otrzymany od dotychczasowego klienta oraz dokona transakcji bezgotówkowych kartą na kwotę co najmniej 200 zł w okresie kolejnych dwóch miesięcy.

 

Akcja promocyjna jest wspierana działaniami marketingowymi w oddziałach i w mediach społecznościowych. Na stronie ING Banku Śląskiego na portalu Facebook została udostępniona aplikacja, za pomocą której można wysyłać spersonalizowane zaproszenia z własnym kodem promocyjnym do wybranych znajomych. Użytkownicy otrzymają za pośrednictwem Facebooka zaproszenie wraz z kodem promocyjnym i możliwością otwarcia konta.

Źródło: ING Bank Śląski

Do sprzedaży wchodzi Nordea Gwarant – Pierwsza Trójka II

Nordea Polska Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie S.A. wprowadza do sprzedaży Nordea Gwarant – Pierwsza Trójka II” – kolejny produkt strukturyzowany oparty o kursy walut.

 

„Nordea Gwarant – Pierwsza Trójka II” jest ubezpieczeniem na życie i dożycie, opartym na wartości koszyka czterech walut: reala brazylijskiego (BRL), rupii indyjskiej (INR), liry tureckiej (TRY) i randa południowoafrykańskiego (ZAR). Wysokość premii z tytułu dożycia przez ubezpieczonego do końca ostatniego dnia okresu, na który zawarto umowę ubezpieczenia, uzależniona jest od kursu trzech walut z koszyka, które w okresie od 19 listopada 2013 r. do 2 listopada 2015 r. zanotują największe względne zmiany wartości względem euro.

 

Specjaliści Nordea wybrali waluty 4 krajów – Brazylii, Indii, Turcji i RPA, które mają znacznie wyższy potencjał wzrostu gospodarczego niż strefa euro. Ponieważ ostatnich 5 lat było trudnym okresem dla walut z koszyka, obecnie są one relatywnie tanie w stosunku do euro. Naszym zdaniem jest to bardzo dobry moment rozpoczęcia inwestycji. Międzynarodowy Fundusz Walutowy prognozuje bowiem spadek poziomu inflacji (jednego z głównych czynników kształtujących kursy walut) we wszystkich 4 wybranych krajach, co może skutkować umocnieniem się ich walut.

 

Źródło: International Monetary Fund, World Economic Outlook Database, Październik 2013

 

 

 

Prognozy inflacji w wybranych krajach w %

Źródło: International Monetary Fund, World Economic Outlook Database, październik 2013

 

Siła nabywcza waluty danego kraju w dużym stopniu zależy od kondycji jego gospodarki. Prognozy gospodarcze MFW (na ten rok i najbliższe lata) dla wybranych krajów są znacznie lepsze niż dla strefy euro. MFW prognozuje, że w 2014 roku Brazylia, Indie, Turcja i RPA będą rozwijać się średnio w tempie 3,51%, czyli prawie 4 razy szybciej niż strefa euro, a w 2015 w tempie 4,26%, czyli ponad 3 razy szybciej. Przeprowadzone analizy wskazują, że w ciągu najbliższych 2 lat istnieje duża szansa na umocnienie się kursów reala brazylijskiego, rupii indyjskiej, liry tureckiej i randa południowoafrykańskiego.

 

„Nordea Gwarant – Pierwsza Trójka II” jest produktem dwuletnim (okres odpowiedzialności trwa od 15.11.2013 r. do 14.11.2015 r.), dostępnym w dwóch wariantach: z 98% i 100% gwarancją wpłaconych składek ubezpieczeniowych (pod warunkiem niewycofania środków do ostatniego dnia obowiązywania umowy ubezpieczenia zawartej na czas określony).

 

W przypadku dożycia przez klienta do końca okresu, na jaki zawarto umowę ubezpieczenia, klient otrzyma 98% albo 100% gwarancji kapitału oraz premię uzależnioną od kursów 3 z 4 walut, dla których zanotowano największe względne zmiany wartości względem euro. Na premię ma wpływ również wartość partycypacji, zawierająca się w przedziale 117% – 182% w wariancie 98% ochrony kapitału i 40% – 105% w wariancie 100% ochrony kapitału. Dokładna wartość partycypacji zostanie podana najpóźniej 15.11.2013 roku.

 

Minimalna wysokość składki ubezpieczeniowej wynosi 5.000 zł.

 

Umowę Ubezpieczenia „Nordea Gwarant – Pierwsza Trójka II” można zawrzeć w oddziałach Nordea Bank Polska S.A. od 21 października do 12 listopada 2013 r. Klienci nie ponoszą żadnych opłat wstępnych, a świadczenie z tytułu dożycia nie jest obciążone podatkiem od zysków kapitałowych.

Źródło: Nordea Bank Polska

W ING jedno z najlepszych kont dla nowych firm

ING Bank Śląski zajął pierwsze miejsce w rankingu najlepszych kont dla firm rozpoczynających działalność, przygotowanym przez redakcję portalu Totalmoney.pl. Konto Direct dla przedsiębiorców zdobyło w zestawieniu aż 10 punktów.

Portal TotalMoney.pl przenalizował ofertę banków oferujących konta dla firm rozpoczynających działalność i wybrał spośród nich konto, z którego korzystanie będzie dla początkującego przedsiębiorcy najtańsze.

– Konto z Lwem Direct ING Banku Śląskiego (…) prowadzone jest bezpłatnie. Jego posiadacz może także wypłacać bezpłatnie gotówkę ze wszystkich bankomatów na terenie Polski oraz wykonywać darmowe przelewy do ZUS i US. Pozostałe przelewy zewnętrzne są (…) płatne (kosztują 0,90 zł). Opłata za użytkowanie karty debetowej nie zostanie pobrana pod warunkiem dokonania przy jej użyciu transakcji bezgotówkowych o określonej wartości (konkretnie na kwotę 300 zł). (…) ING Bank Śląski oferuje możliwość lokowania nadwyżek finansowych na atrakcyjnie oprocentowanym (3,5% w skali roku) koncie oszczędnościowym” – podaje portal TotalMoney.pl

Redakcja przyznawała punkty za brak opłat za prowadzenie konta, a także za możliwość otrzymania darmowej karty płatniczej do konta bez potrzeby spełnienia dodatkowych warunków, bezpłatny zewnętrzny przelew internetowy na ZUS i US oraz za możliwość wykonania przelewu błyskawicznego i dostęp do konta przez bankowość mobilną. Jednocześnie premiowano brak opłat za wydanie i użytkowanie karty debetowej, darmowe wypłaty z „własnego” i „obcego” bankomatu oraz konto oszczędnościowe, którego oprocentowanie wynosi co najmniej 2,5% w skali roku. ING Bank Śląski zdobył maksymalna ilość punktów w rankingu, ex aequo z Idea Bankiem. Więcej informacji na temat rankingu kont firmowych jest dostępnych na stronie TotalMoney.pl.

Przypominamy, że Konto Direct przeznaczone jest dla osób fizycznych prowadzących jednoosobową działalność gospodarczą i korzystających z uproszczonych form księgowości, które większość operacji bankowych wykonują przez internet. Konto Direct dla przedsiębiorców to pełny dostęp do pieniędzy przez internet, telefon, sieć bankomatów i w razie potrzeby, sieć oddziałów, a wpłat na konto można dokonywać w największej sieci wpłatomatów własnych. Rachunkiem można dysponować wieloosobowo, co oznacza, że można nadać odpowiednie uprawnienia więcej niż jednemu użytkownikowi, np. pracownikom czy pełnomocnikom. Posiadacze Konta Direct mogą skorzystać z oferty specjalnej Otwartego Konta Oszczędnościowego Bonus, gdzie oprocentowanie za nowe środki wynosi 3,5% w skali roku.

Źródło: ING Bank Śląski

Bank Pocztowy przedłuża promocje kredytów

Do końca września br. Klienci Banku Pocztowego mogą skorzystać z trzech promocji kredytów gotówkowych.

– W związku z bardzo dużym zainteresowaniem wśród naszych Klientów zdecydowaliśmy się na utrzymaniu oferty kredytowej, z oprocentowaniem wynoszącym 9,99%. Kredyt ten zajmował czołowe miejsca w rankingach eksperckich (m.in. money.pl i bankier.pl) – mówi Michał Moskalik, Zastępca Dyrektora Departamentu Sprzedaży Bankowości Pocztowej.

W ramach promocji, Bank oferuje Klientom trzy rodzaje kredytów gotówkowych. Osoby zatrudnione w firmach i zakładach, które Bank uznaje za bezpieczne i stabilne (m.in. Urzędy Marszałkowskie, jednostki budżetowe czy szeroko pojęta służba zdrowia), przedstawiciele wolnych zawodów oraz emeryci MSWiA mogą skorzystać z kredytu, którego oprocentowanie wynosi 9,99%, a prowizja to 3%. Dodatkowo Bank proponuje ubezpieczenie NNW w cenie 28 zł miesięcznie, które nie stanowi zabezpieczenia kredytu.

Okres kredytowy może wynieść nawet 150 miesięcy, natomiast maksymalna wysokość kredytu to 150 000 zł.

Specjalna oferta została również przygotowana dla Nestorów oraz pozostałych Klientów. Parametry kredytu gotówkowego dla Nestora to: 13,99% oraz prowizja 4% i ubezpieczenie na życie 0,35%. Okres kredytowania może wynieść do 120 miesiącu, natomiast minimalna kwota od 500 zł. Jest to jeden z niewielu kredytów na rynku dedykowanych grupie Nestorów.

Parametry promocyjnej oferty dla pozostałych Klientów to: oprocentowanie 11,99%, prowizja 2% i ubezpieczenie NNW 28 zł miesięcznie lub na życie 0,35%.

Nowy kredyt może być przeznaczony na dowolny cel, w tym także na spłatę dotychczasowych zobowiązań w innych bankach.

O promocyjny kredyt do 30 września br. można wnioskować na każdej Poczcie, w Placówkach i Mikrooddziałach Banku Pocztowego.

Źródło: Bank Pocztowy

PKO BP partnerem w wyścigu po wiedzę

PKO Bank Polski po raz kolejny jest partnerem ogólnopolskiej Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym. To 55. edycja konkursu dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych pod patronatem Ministerstwa Edukacji Narodowej. Podobnie jak w ubiegłym roku bank uruchomił we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim aplikację na Facebooku, która pomaga przygotować się do Olimpiady.

 

Tematem przewodnim tej edycji Olimpiady jest „10 lat Polski w Unii Europejskiej”, więc również tego zakresu dotyczą pytania w aplikacji konkursowej dostępnej na facebookowym profilu PKO Banku Polskiego. Ma ona charakter testu, a pytania zostały przygotowane we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim na wzór tych pojawiających się na olimpiadzie. Internauci mają więc szansę dowiedzieć się, czym jest Eduskunta, jakie są języki urzędowe Watykanu i kto jest głową państwa w Andorze. Do testu można podejść dowolną liczbę razy, dodatkowo każdy uczestnik może przejrzeć listę udzielonych odpowiedzi, aby utrwalić sobie nowe informacje.

 

– Edukacja była zawsze jednym z filarów naszej działalności społecznej. Wspieramy studentów kierunków ścisłych i dbamy o edukację ekonomiczną najmłodszych, nie zapominamy też o humanistach. To już druga edycja naszej aplikacji. W poprzedniej kilka tysięcy uczniów z całej Polski przygotowywało się z nami do Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym. Mamy nadzieję, że w tym roku zainteresowanie będzie jeszcze większe i trzymamy kciuki za wszystkich, którzy chcą z nami sprawdzić swoją wiedzę – mówi Magdalena Lejman z Biura Komunikacji i Odpowiedzialności Społecznej PKO Banku Polskiego.

 

Udział w konkursie może wziąć każdy – nagrodami są abonamenty do serwisu Spotify, a dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych dodatkowo urządzenia Smartpen. Uczestnicy mogą również zdobyć dla swojej szkoły cenny sprzęt multimedialny w postaci wizualizera i nowoczesnego rzutnika z funkcją tablicy interaktywnej.

 

Warto sprawdzić swoją wiedzę w wirtualnych zmaganiach intelektualnych – w tym roku organizatorzy Olimpiady planują przeprowadzenie testu na szczeblu centralnym online.

Źródło: PKO Bank Polski

INVEST-BANK rozkręca Twój biznes

INVEST-BANK wprowadził promocję pod nazwą Nagroda Gwarantowana, kierowaną do małych i średnich przedsiębiorstw. Promocja trwa do 30 września b.r. i obejmuje wszystkich użytkowników karty płatniczej VISA BUSINESS ELECTRON, wydanej do rachunku Invest-Konto Biznes.

Każdy uczestnik dokonujący w czasie trwania promocji bezgotówkowych transakcji kartowych na kwotę minimum 28.000 zł otrzymuje nagrodę gwarantowaną, do wyboru: iPad mini 16GB WIFI lub tablet Samsung Galaxy Tab 2. Niezależnie od nagrody, po spełnieniu warunków określonych w regulaminie, w czasie promocji przysługują następujące korzyści:

  • 0 zł za prowadzenie rachunku;
  • bezpłatne przelewy internetowe;
  • bezpłatne wydanie i użytkowanie karty VISA BUSINESS ELECTRON.

Invest-Konto Biznes to elastyczny rachunek o atrakcyjnym oprocentowaniu, odpowiedni dla aktywnych przedsiębiorców. Nadwyżki finansowe można gromadzić zarówno na lokatach negocjowanych, jak i overnight.

Invest-Konto Biznes pozwala realizować tanie i wygodne przelewy za pośrednictwem usługi MPW (Masowe Przelewy Wychodzące) oraz zapewnia elektroniczną obsługę masowych płatności przychodzących – SIPP (System Identyfikacji Płatności Przychodzących). Prowadzone jest w walucie polskiej lub w walutach obcych: EUR, USD, GBP.

Źródło: Invest-Bank

KNF wydała zgodę na połączenie Deutsche Bank Polska oraz Deutsche Bank PBC

Komisja Nadzoru Finansowego (KNF), na posiedzeniu w dniu 3 września 2013r., jednogłośnie zezwoliła na połączenie Deutsche Bank Polska S.A. oraz Deutsche Bank PBC S.A.. Decyzja KNF umożliwi rozpoczęcie integracji prawnej i organizacyjnej obu podmiotów Grupy Deutsche Bank w Polsce. W jej wyniku powstanie uniwersalny bank kierujący kompleksową ofertę produktów i usług do Klientów indywidualnych, biznesowych, korporacyjnych, jak i instytucjonalnych.

 

Kolejnym etapem rozpoczętego właśnie procesu połączenia będzie odbycie Walnych Zgromadzeń Akcjonariuszy obu banków oraz złożenie wniosku o dokonanie stosownych wpisów do Krajowego Rejestru Sądowego. Zgodnie z przedstawionym KNF planem, banki będą dążyły do tego, aby połączenie prawne i operacyjne nastąpiło z początkiem roku 2014, nie później jednak niż do końca pierwszego kwartału roku 2014. Umowy zawarte z Klientami przed połączeniem pozostaną w mocy. Nie zmienią się także numery rachunków Klientów obu instytucji. Połączony bank będzie działał pod nazwą Deutsche Bank Polska S.A.

 

Decyzja Komisji Nadzoru Finansowego, a co za tym idzie – rozpoczęcie formalnego procesu połączenia – stanowi istotny krok na drodze do utworzenia jednego, uniwersalnego banku
w Polsce wykorzystującego
najlepsze praktyki i doświadczenie obu naszych instytucji  – mówi dr Krzysztof Kalicki, Prezes Zarządu Deutsche Bank Polska oraz Szef Grupy Deutsche Bank w Polsce. – Strategia połączonego Banku oparta będzie o kontynuację kierunków realizowanych dotychczas przez Deutsche Bank Polska i Deutsche Bank PBC.

E-LOKATA w INVEST-BANK wyróżniona przez Comperia.pl

INVEST-BANK S.A. zajął II miejsce w październikowym rankingu Comperia.pl na najlepszą lokatę internetową zakładaną bez konieczności posiadania konta w danym banku. Kryteria porównania ofert stanowiły: trzymiesięczny okres deponowania oraz wysokość lokaty – 5.000 zł.

 

Przy powyższych założeniach E-LOKATA w INVEST-BANK S.A. daje oprocentowanie 3,10%
w skali roku, co jest równoznaczne z zyskiem netto na poziomie 31,38 zł.

 

E-LOKATA to produkt adresowany do osób ceniących sobie czas i wygodę. Jej otwarcie nie wymaga wizyty w Oddziale. Wystarczy jedynie posiadać dostęp do Internetu, wypełnić formularz na stronie investbank.pl oraz dokonać przelewu środków na numer rachunku wskazany przez Bank. Minimalna kwota E-LOKATY to 1.000 zł. Odnowienie następuje automatycznie, zgodnie z deklaracją klienta.

 

E-LOKATA W INVEST-BANK S.A. to następujące korzyści:

  • wysokie oprocentowanie,

  • dogodny termin lokowania środków: od 7 dni do 12 miesięcy,

  • bezpieczeństwo środków gwarantowane przez BFG,

  • wyższy zysk w porównaniu do depozytów zakładanych w tradycyjnych Oddziałach,

  • po zakończeniu okresu deponowania środków na lokacie nieodnawialnej, środki przelewane są automatycznie na rachunek, z którego nastąpił wpływ
    na lokatę.

Wniosek o założenie E-LOKATY jest dostępny na stronie investbank.pl.

Źródło: Invest-Bank