Strona główna Wiadomości Pomoc w zarządzaniu płatnościami od DNB

Pomoc w zarządzaniu płatnościami od DNB

Pomoc w zarządzaniu płatnościami od DNB

Bank DNB wdrożył nowy system do zarządzania płatnościami. Dla klientów oznacza to wymierne korzyści – takie jak krótszy czas przetwarzania płatności czy większy przedział czasowy ich realizacji.


Nowa platforma będzie jednocześnie obsługiwać klientów Monetii – największej w Polsce sieci agencji płatniczych pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji.


DNB Bank wdrożył nowoczesne rozwiązanie informatyczne Payment Hub do zarządzania płatnościami klientów. Sercem nowej platformy jest system Ozyrys, który zarządza całym procesem realizacji płatności – dla wszystkich płatności wewnątrzbankowych oraz krajowych (podpięcie płatności zagranicznych planowane jest na trzeci kwartał przyszłego roku).

 

Z punktu widzenia klientów segmentu korporacyjnego – a takich w tej chwili obsługuje DNB – bardzo istotną kwestią jest elastyczność rozwiązań proponowanych przez bank, dostosowanie ich do potrzeb danego przedsiębiorstwa, a także czas realizacji poszczególnych operacji bankowych. Dzięki nowemu rozwiązaniu możemy skrócić czas przetwarzania płatności, wydłużyć godziny ich realizacji, zwiększyła się też przepustowość systemu – w ciągu godziny może być realizowanych przeszło 100 tys. płatności. Payment Hub to także pierwszy krok do dalszego rozwoju produktów z obszaru Cash Management w naszym banku– mówi Jakub Paradowski, kierownik projektu w Banku DNB, odpowiedzialny za wdrożenie sytemu.

 

Ale to nie wszystko. Nowa platforma będzie też obsługiwać klientów Monetii – największej w Polsce sieci agencji płatniczych pod względem liczby placówek i realizowanych transakcji. W punktach Monetii opłacać można rachunki, doładować telefon komórkowy czy wypłacać gotówkę za pomocą terminala POS. Na koniec III kwartału tego roku sieć Monetii liczyła blisko 500 placówek, obsługujących ponad 500 tys. klientów miesięcznie i realizujących rocznie 17 mln transakcji – na łączną kwotę 3 miliardów zł.

 

Fakt, że Payment Hub będzie w stanie obsłużyć tak liczną grupę klientów i taką liczbę transakcji najlepiej ilustruje jego możliwości– mówi Jakub Paradowski.


Z punktu widzenia samego banku – Payment Hub to także narzędzie charakteryzujące się większą niezawodnością i odpornością na błędy, a także automatyzujące wiele procesów, które wykonywane były do tej pory w sposób „manualny”.

 

Przy okazji wdrożenia nowej platformy odświeżony i rozbudowany został także moduł NORDcollect odpowiedzialny za zarządzanie identyfikacją płatności masowych przychodzących, który umożliwia teraz m.in. indywidualne sparametryzowanie godzin konsolidacji księgowań, elastyczne pobieranie opłat czy lepsze raportowanie.

<

Poprzedni artykuł Bank Zachodni WBK ponownie w Respect Index
Następny artykuł Bank jak McDonald’s?

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.