Polska jest światowym liderem w tempie rozwoju płatności zbliżeniowych. Obecnie w Polsce wydanych jest ponad 16 milionów kart zbliżeniowych, które akceptowane są w 100 tysiącach sklepów i innych punktów sprzedaży. Co miesiąc dokonuje się ponad 15 milionów transakcji kartami zbliżeniowymi. Rewolucja zbliżeniowa postępuje.
Karty zbliżeniowe przyjmują wiele różnorodnych form. Obecnie w Polsce dostępne są naklejki na telefon, brelok, zegarki oraz karty umieszczone na kartach SIM w telefonach NFC. Wydawałoby się, że karty płatnicze nas już nie zaskoczą, a jednak dzięki technologii zbliżeniowej możliwe jest eksperymentowanie z różnorodnymi formami kart zbliżeniowych, którymi oczywiście można płacić wszędzie gdzie zobaczymy logo MasterCard PayPass.
Klienci Banku Zachodniego WBK S.A. mogą zamawiać gadżety zbliżeniowe w formie innowacyjnych bransoletek silikonowych, breloków skórzanych oraz torebek filcowych.
Wewnątrz gadżetu umieszczony jest mały wkład QUICKO, który w połączeniu z kartą SIM pozwala dokonywać transakcji zbliżeniowych. Dzięki temu rozwiązaniu Bank Zachodni WBK, pionier w rozwoju płatności zbliżeniowych w Polsce, który w grudniu 2007 roku jako pierwszy bank w Polsce wydał karty płatnicze MasterCard PayPass, oferuje swoim klientom ciekawe rozwiązania płatnicze. Nowe gadżety klient może zamówić przez internet, doładować jak zwykłą kartę prepaid oraz może płacić samodzielnie lub np. przekazać jako oryginalny prezent.
Po naklejkach, zegarkach i brelokach wprowadzamy na rynek nowe formy narzędzi płatniczych. Mamy nadzieje że spodobają się one naszym Klientom i ułatwią im codzienne płatności – mówi Piotr Termena, Menedżer Rozwoju Biznesu z BZWBK S.A.
Jesteśmy dumni, że jako jedyna polska firma oraz jedna z pierwszych firm na świecie wprowadzamy wyjątkowe gadżety do płatności zbliżeniowych. Projekt z Bankiem Zachodnim WBK pokazuje jak zmienia się świat instrumentów płatniczych. Kilka lat temu mogliśmy wyobrażać sobie tylko różne obrazki na kartach płatniczych, a dzisiaj możliwe jest zaprojektowanie dowolnego przedmiotu, gadżetu, którym będziemy mogli dokonywać płatności zbliżeniowych. Wkrótce będziemy płacić pierścionkami, bransoletkami, brelokami – wszystkim co nam przyjdzie do głowy– mówi Katarzyna Drzyzga, Prezes Zarządu MLK Sp. z o.o. (Quicko).
Więcej informacji na www.quicko.pl