Pracownicy eurobanku okrążają Ziemię w szczytnym celu

W 4 tygodnie dookoła świata – taki cel postawili sobie pracownicy eurobanku w akcji Our People Round The World. Jeśli w założonym okresie pokonają 40 075 km – czyli długość równika – bank przekaże środki na realizację marzeń podopiecznych Fundacji „Mam Marzenie”, zgodnie z przelicznikiem – 1 złoty za 1 przejechany kilometr.

 

Pracownik wybiera dowolną dyscyplinę związaną z pokonywaniem dystansu (np. bieg, jazda na rowerze, itp.) i na bieżąco monitoruje długość przebytej trasy w zewnętrznej aplikacji. Pokonane kilometry są przypisywane do rywalizacji i prezentowane w czasie rzeczywistym na stronie akcji. W ten sposób powstała grupa osób, która dąży do osiągnięcia celu – okrążenia Ziemi w 4 tygodnie. Po jego zrealizowaniu, bank przeleje minimum 40 075 zł na konto Fundacji „Mam Marzenie”, wybranej  przez pracowników w wewnętrznym głosowaniu.

 

– Akcję Our People Round The World rozpoczęliśmy filmem zrealizowanym z udziałem naszych pracowników, którzy nie tylko podzielili się z nami swoją pasją, ale i ruszyli z pierwszą zmianą w wirtualnej sztafecie przez całą Polskę. Jej rezultaty możemy śledzić w czasie rzeczywistym dzięki interaktywnej kuli ziemskiej, która ukazuje przejechany już odcinek wraz z licznikiem kilometrów. Świadomość, jak niewiele brakuje do osiągnięcia celu i wsparcia instytucji charytatywnej, jeszcze bardziej mobilizuje nas do pokonywania kolejnych dystansów – mówi Magdalena Suchanek, dyrektor zarządzający w eurobanku.

 

Kampania wystartowała 1 czerwca i potrwa do końca miesiąca.

 

Źródło: Euro Bank

Raiffeisen Bank zamierza zadebiutować na GPW

Raiffeisen Bank Polska SA, uniwersalny bank prowadzący działalność w Polsce, koncentrujący się na środku rynku, obejmującym segment małych i średnich przedsiębiorstw, a także klientów mikro i indywidualnych, ogłosił dzisiaj zamiar przeprowadzenia przez akcjonariusza banku oferty publicznej akcji banku oraz ubiegania się o dopuszczenie i wprowadzenie ich do obrotu na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

 

Oferta

Planowana pierwsza oferta publiczna („Oferta„) będzie obejmować 33.850.251 istniejących akcji sprzedawanych przez Raiffeisen Bank International AG (RBI„), podmiot bezpośrednio kontrolujący Bank, reprezentujących 15% kapitału zakładowego oraz głosów na walnym zgromadzeniu Banku.

 

Oczekuje się, że Oferta będzie się składać z oferty publicznej skierowanej do inwestorów instytucjonalnych w Polsce oraz oferty prywatnej skierowanej do inwestorów instytucjonalnych spoza Stanów Zjednoczonych (z wyłączeniem Polski), którzy nie są oraz którzy nie działają na rachunek lub na rzecz, tzw. „U.S. persons”, na podstawie Regulacji S Amerykańskiej Ustawy o Papierach Wartościowych z 1933 roku oraz do „kwalifikowanych inwestorów instytucjonalnych” (ang. „Qualified Institutional Buyers„) w Stanach Zjednoczonych Ameryki w rozumieniu i zgodnie z Przepisem 144A (ang. Rule 144A) wydanym na podstawie Amerykańskiej Ustawy o Papierach Wartościowych (którzy to kwalifikowani inwestorzy instytucjonalni będą jednocześnie „kwalifikowanymi kupującymi” (ang. „Qualfied Purchasers„) zdefiniowanymi w przepisie oraz w regulacjach wydanych na podstawie art. 2(a)(51) Amerykańskiej Ustawy o Spółkach Inwestycyjnych z 1940 roku, ze zmianami (ang. U.S. Investment Company Act of 1940, as amended).

 

Rozpoczęcie Oferty jest planowane przed końcem czerwca 2017 r. Wszystkie szczegóły dotyczące Oferty zostaną udostępnione w prospekcie emisyjnym po jego zatwierdzeniu przez Komisję Nadzoru Finansowego i publikacji.

 

Raiffeisen Bank International AG, Citigroup Global Markets Limited oraz Dom Maklerski Banku Handlowego S.A. pełnią rolę Globalnych Koordynatorów, a Raiffeisen Bank Polska S.A. Dom Maklerski Raiffeisen Bank Polska S.A. pełni rolę Oferującego.

 

Po intensywnych przygotowaniach i w celu wypełnienia zobowiązania podjętego przez naszego właściciela przystępujemy do decydującej fazy oferty publicznej akcji Raiffeisen Bank Polska. Chcemy zaprezentować potencjalnym inwestorom wszystkie atuty Banku, który ma długą, ponad 25-letnią historię na polskim rynku, a jednocześnie dynamicznie odpowiada na zmiany w biznesowym, społecznym i technologicznym otoczeniu. Oczekujemy, że wdrażany obecnie program optymalizacji przyniesie w ciągu dwóch lat znaczące obniżenie bazy kosztowej oraz w konsekwencji wskaźnika kosztów do dochodów poniżej 55% począwszy od 2019 roku. Planujemy również, że w najbliższych dwóch latach wartość nakładów na projekty związane z cyfryzacją i automatyzacją przekroczy 100 mln zł. Uważamy, że zastosowanie nowych technologii pomoże poprawić efektywność kosztową, a to przełoży się na poprawę rentowności. Raiffeisen Bank Polska od lat specjalizuje się w obsłudze tzw. środka rynku, czyli mikro, małych i średnich firm oraz klientów indywidualnych. Z powodzeniem działa jednak również na rynku bankowości dużych przedsiębiorstw oraz w segmencie klientów zamożnych. We wszystkich segmentach stawiamy na model działania oparty o bliskie relacje z klientem z wykorzystaniem różnorodnych kanałów kontaktu. Takie podejście w połączeniu z obecną transformacją, zwłaszcza w bankowości detalicznej, ma zapewnić Bankowi mocną pozycję na konkurencyjnym polskim rynku” – powiedział Piotr Czarnecki, Prezes Zarządu Raiffeisen Bank Polska S.A.

 

O Grupie


Grupa jest jedną z dziesięciu największych uniwersalnych bankowych grup kapitałowych w Polsce. Główny obszar działalności Grupy to środek rynku, obejmujący segment małych i średnich przedsiębiorstw, a także klientów mikro i indywidualnych. Grupa odpowiada również na potrzeby dużych i międzynarodowych przedsiębiorstw. Na dzień 31 grudnia 2016 r. Bank był dziesiątym co do wielkości bankiem w Polsce pod względem wartości aktywów, kredytów oraz depozytów (zgodnie z szacunkami Grupy dokonanymi na podstawie powszechnie dostępnych sprawozdań finansowych banków za rok obrotowy 2016). Jednocześnie, według danych Polskiego Związku Faktorów, na koniec I kwartału 2017 r. Grupa zajmowała trzecią pozycję na polskim rynku w zakresie działalności faktoringowej. Grupa prowadzi działalność i generuje przychody wyłącznie na terenie Polski.

 

Grupa działa na polskim rynku bankowym od 1991 r. Grupa rozpoczynała działalność jako niszowy bank importowo-eksportowy, koncentrujący swoją aktywność głównie na dużych i średnich przedsiębiorstwach. Grupa wzrastała przede wszystkim w oparciu o szeroką bazę klientów korporacyjnych w połączeniu z obecnością w wybranych kluczowych, cechujących się wysoką wartością dodaną, obszarach segmentu Bankowości Detalicznej, tj. obszarach zamożnych klientów indywidualnych i bankowości prywatnej. Grupa realizuje model działalności, u którego podstaw leży silna relacja z klientem, uwzględniająca dogłębne zrozumienie potrzeb klienta oraz sprzedaż krzyżową produktów w odpowiedzi na zidentyfikowane potrzeby klientów. W ramach strategii zakładającej rozwój Grupy i jej przekształcenie w większy i bardziej zrównoważony bank uniwersalny, w kwietniu 2012 r. RBI przejęła kontrolę nad Polbankiem, wzmacniając swoją obecność w segmencie detalicznym poprzez powiększenie bazy klientów, wzmocnienie platformy dystrybucji w segmencie klientów detalicznych oraz rozszerzenie oferty produktów o charakterze uniwersalnym. Od chwili zakończenia fuzji operacyjnej z Polbankiem w maju 2014 r. Grupa koncentruje się na wykorzystaniu efektów synergii uzyskanych dzięki połączeniu, jednocześnie realizując nową strategię w segmencie Bankowości Detalicznej, kładącą nacisk na pozyskiwanie wartościowych klientów detalicznych i repozycjonowanie oferty detalicznej. Grupa pozycjonuje się jako jeden z czołowych krajowych banków uniwersalnych, koncentrujący swoją działalność na małej i średniej wielkości klientach korporacyjnych oraz bank relacyjny dla klientów detalicznych, stawiający na partnerstwo i lojalność dla korzystających aktywnie z jego usług.

 

Grupa oferuje swoim klientom szeroki zakres usług i produktów bankowych, w tym kredyty dla podmiotów gospodarczych i osób fizycznych, depozyty, faktoring, bankowość transakcyjną i produkty rynku kapitałowego. Grupa wykorzystuje model biznesowy polegający na dystrybucji wielokanałowej z głównym naciskiem na penetrację produktową i sprzedaż krzyżową. Na dzień 31 marca 2017 r. sieć dystrybucji Banku liczyła 298 oddziałów i obejmowała 290 placówek oferujących produkty i usługi dla klientów detalicznych (oprócz 7 samodzielnych oddziałów bankowości prywatnej) oraz 33 placówki obsługujące klientów korporacyjnych (z których 32, rozmieszczone na terenie całego kraju, mieściły się w jednej lokalizacji z placówką detaliczną). Grupa udostępnia także swoje produkty i usługi za pośrednictwem alternatywnych kanałów dystrybucji, do których należą bankowość internetowa, bankowość mobilna, agenci telemarketingowi zajmujący się aktywnym oferowaniem produktów (tzw. outbound marketing) oraz agenci telemarketingowi obsługujący klientów, którzy sami inicjują kontakt z bankiem (tzw. inbound marketing), skupiający swoją aktywność na produktach adresowanych do segmentów klientów masowych i zamożnych, a także pośrednicy realizujący sprzedaż kredytów hipotecznych i kredytów gotówkowych wśród klientów indywidualnych na terenie całego kraju. Grupa oferuje również karty kredytowe z programami lojalnościowymi we współpracy z wybranymi partnerami.

 

Grupa prowadzi działalność w następujących segmentach:

  • Bankowość Korporacyjna;

  • Bankowość Detaliczna;

  • Instytucje Finansowe i Rynki Kapitałowe;

  • Zarządzanie Aktywami i Pasywami oraz Pozostała Działalność.

Na dzień 31 marca 2017 r. wartość kredytów i pożyczek udzielonych klientom przez Grupę wynosiła 33.382,5 mln zł, natomiast wartość aktywów ogółem Grupy kształtowała się na poziomie 50.553,1 mln zł. W roku zakończonym dnia 31 grudnia 2016 r. Grupa osiągnęła dochody z działalności operacyjnej w wysokości 1.717,4 mln zł oraz zysk netto w wysokości 14,8 mln zł (w tym zysk netto z działalności kontynuowanej w wysokości 3,0 mln zł i zysk netto z działalności zaniechanej w wysokości 11,7 mln zł), natomiast w okresie 3 miesięcy zakończonym 31 marca 2017 r. Grupa osiągnęła dochody z działalności operacyjnej w wysokości 423,3 mln zł i odnotowała stratę netto w wysokości 76,1 mln zł, co wynikało głównie ze spisania marki „Polbank” w kwocie brutto 114 mln zł oraz ujęcia w pierwszym kwartale 2017 r. całej obowiązkowej rocznej składki na obowiązkowy fundusz restrukturyzacji banków prowadzony przez BFG w kwocie 48,5 mln zł/.

 

Grupy dąży do utrzymania pozycji wiodącego banku środka rynku, koncentrując się na małych i średnich przedsiębiorstwach oraz na mikroprzedsiębiorstwach i klientach indywidualnych, którzy są motorem polskiej gospodarki. Grupa dąży do osiągnięcia długoterminowej zrównoważonej rentowności wszystkich linii biznesowych i w tym celu wdrożyła nowy „Program Optymalizacji„. Strategia Grupy opiera się na dwóch kluczowych filarach: zwiększeniu przychodów operacyjnych oraz ograniczeniu kosztów poprzez realizację „Programu Optymalizacji” przy utrzymaniu ostrożnego i zorientowanego na biznes zarządzania ryzykiem. Celem Grupy jest obniżenie wskaźnika kosztów do dochodów poniżej poziomu 55% począwszy od 2019 roku oraz poprawa rentowności.

Źródło: Raiffeisen Polbank

28 startupów przechodzi do drugiego etapu trzeciej edycji BNP Paribas International Hackathon

W weekend 9-11 czerwca w dziesięciu krajach jednocześnie odbyła się trzecia edycja BNP Paribas International Hackathon. Wzięły w nim udział 22 spółki należące do Grupy BNP Paribas. W pierwszym etapie 160 startupów pracowało nad kreatywnymi rozwiązaniami w obszarze optymalizacji obsługi klienta w Banku. 

 

Startupy konkurujące ze sobą skupiały się na wyzwaniach związanych z doświadczeniami klienta. Realizowały projekty skoncentrowane na kliencie przy wsparciu ekspertów z różnych linii biznesowych Grupy BNP Paribas w Berlinie, Brukseli, Stambule, Luksemburgu, Nankinie, Paryżu, Rzymie, San Francisco, Singapurze i Warszawie. 

 

Praca ze startupami to sytuacja win-win, ponieważ umożliwiają nam one oferowanie innowacyjnych produktów i usług, korzystamy z ich przełomowych pomysłów i elastycznych sposobów pracy. My zaś pomagamy im w rozwijaniu biznesu – powiedział Jacques dEstais, zastępca dyrektora operacyjnego BNP Paribas i jeden z patronów BNP Paribas International Hackathon. 

 

Nasz międzynarodowy Hackathon to ważny element naszej strategii innowacyjności. W tym roku wyzwaniem jest stworzenie doskonałych doświadczeń klienta, abyśmy lepiej mogli sprostać jego obsłudze, co w pełni wpisuje się w nasz plan transformacji cyfrowej – powiedział Thierry Laborde, zastępca dyrektora operacyjnego BNP Paribas i drugi patron BNP Paribas International Hackathon. 

 

Ubiegłoroczna edycja BNP Paribas International Hackathon przyniosła już zamierzone efekty. Obecnie pięciu z dziewięciu finalistów realizuje swoje projekty razem z BNP Paribas. Na przykład Carsift i BNP Paribas Personal Finance niedługo uruchomią narzędzie do oferowania porad dotyczących kupowania samochodu. Startup Cadre de Vie oraz BNP Paribas Cardif i detaliczny Bank BNP Paribas we Francji zaproponują do końca 2017 roku portal nieruchomości, który będzie oferował zintegrowane usługi. 

 

Wybrane startupy w tegorocznej edycji wydarzenia otrzymały możliwość rozwinięcia swoich rozwiązań na etapie współtworzenia i mogą liczyć na wsparcie ze strony wiodących ekspertów Grupy BNP Paribas oraz zasoby potrzebne do stworzenia rozwiązań operacyjnych dla klientów BNP Paribas. 

 

BNP Paribas International Hackathon jest wydarzeniem wspierającym transformację cyfrową BNP Paribas i stanowi istotny element otwartego ekosystemu innowacji Banku. 

 

Kto zwyciężył w pierwszej rundzie? 

 

We Francji wygrało osiem startupów: 

BNP Paribas Personal Finance

  • wiGroup

wiGroup to spółka zajmująca się oprogramowaniem SaaS w dziedzinie transakcji mobilnych. Wygrała dzięki rozwiązaniu mobilnych nagród w handlu detalicznym.

  • Serious Factory

Serious Factory jest twórcą oprogramowania VTS, które pozwala użytkownikom na tworzenie symulatorów behawioralnych dla celów szkoleniowych bez konieczności znajomości technicznych ani projektowych.

 Banque Privee France

  • Q°emotion

Q°emotion to platforma cyfrowa, która analizuje i monitoruje emocje grup odbiorców za pomocą innowacyjnych algorytmów semantycznych. 

BNP Paribas Leasing Solutions

  • Visiblee

Visiblee to rozwiązanie typu SaaS, które identyfikuje anonimowych odwiedzających strony B2B i pozyskuje wśród nich klientów. 

BNP Paribas Cardif

  • coVizir.co

CoVizir.co to oprogramowanie typu chatbot dla sprzedaży i marketingu z zaawansowanymi możliwościami w zakresie analityki biznesowej. 

  • SPIXII

SPIXII tworzy doskonałe doświadczenia klienta na rzecz banków i firm ubezpieczeniowych w obszarze sprzedaży i obsługi ich produktów. 

Bankowość detaliczna we Francji

  • Botmind

Botmind towarzyszy firmom w tworzeniu innowacyjnych rozwiązań wykorzystujących sztuczną inteligencję, szczególnie za pomocą platformy SaaS, która zarządza chatbotami. 

  • Celestory

Celestory to rozwiązanie do tworzenia spersonalizowanych aplikacji do nauki bez konieczności programowania, w oparciu o audiowizualne elementy treści. 

Bruksela

  • Smartbean (dla Corporate Banking Challenge)

Smartbean to platforma dla branży budowlanej, która centralizuje informacje wspierające komunikację oraz wymianę danych pomiędzy bankiem a klientami, od oferty cenowej po realizację projektu. 

  • Kudujad.io (dla Leasing Solution Challenge)

Kudujad.io to platforma IoT, która łączy różne urządzenia w jedną aplikację, za darmo na zawsze. Jest to swego rodzaju sklep z aplikacjami na urządzenia IoT, dostępny dla dowolnego wcześniej zarejestrowanego gadżetu IoT. 

  • Smovin (dla Wealth Management Challenge)

Smovin to platforma, która pomaga klientom w maksymalizowaniu rentowności ich inwestycji na rynku nieruchomości poprzez automatyzację ich działalności administracyjnej. 

  • Manual.to (dla bankowości detalicznej BNP Paribas Fortis)

Manual.to to platforma SaaS, która ułatwia tworzenie i czytanie instrukcji, pomaga firmom oszczędzić na kosztach produkcji treści (tekst czy obraz), jednocześnie oferując pierwszorzędne informacje, narzędzia posprzedażowe oraz lepszą komunikację. 

Singapur

  • Shentilium (zwycięzca BP2S)

Rozwiązanie w postaci wskaźnika nastrojów rynkowych na bazie social media, dla wszystkich klas aktywów. 

  • Good Atlas (zwycięzca WM)

Rozwiązanie wykorzystujące zaawansowaną technologię głosową, naturalne przetwarzanie języka oraz sztuczną inteligencję do przekazywania informacji w czasie rzeczywistym menadżerom w codziennej pracy z klientami.

 Nankin

  • 4Paradigm

System smart core dla obszaru finansów konsumenckich, który oferuje rozwiązania z obszaru sztucznej inteligencji, przez cały cykl konsumencki, w tym marketing precyzyjny, zabezpieczenia przed nadużyciami,  inteligentne zbieranie danych i cen itp. 

  • Zhuge IO

Rozwiązanie pomagające bankom we współpracy ze sklepami fizycznymi w zakresie precyzyjnej identyfikacji, pozyskania i świadczenia usług kredytowych na rzecz potencjalnych klientów za pomocą inteligentnej platformy służącej do zbierania, analizowania i wykorzystywania danych na temat zachowań klientów online, co ma poprawić doświadczenia klientów i ich zaangażowanie. 

San Francisco

  • Saagie

Platforma aplikacji smart, która pomaga bankom i firmom ubezpieczeniowym w budowaniu i korzystaniu z predyktywnych aplikacji w rekordowo krótkim czasie. Może mieć zastosowanie w wielu scenariuszach bankowych, w tym ułatwianie czynności dot. nowych klientów (KYC/ALM), przy zachowaniu zgodności z prawem czy zarządzanie ryzykiem. 

  • FinSpace

Automatyzacja dokumentacji i wymiany danych pomiędzy małymi i średnimi firmami a bankowością komercyjną.

Luksemburg

  • Tetrao

Tetrao opiera się na technologii robotyki kognitywnej, dzięki czemu zachowuje się jak człowiek i przyspiesza zbieranie danych z różnych źródeł w sieci. Technologia ta skraca profesjonalny proces rejestracji nowego klienta z kilku miesięcy do trzech dni. 

Berlin

  • Inspirient

Inspirient specjalizuje się w zautomatyzowanej analityce danych w chmurze z intuicyjnych i pozbawionym matematyki interfejsem użytkownika.

 Stambuł

  • Endeksa

Endeksa to rozwiązanie służące do digitalizacji kredytów hipotecznych, którego zadaniem jest ułatwienie oceny i przeprowadzanie transakcji z aktywami nieruchomościowymi za pomocą analityki danych. 

  • Kiraplus

Kiraplus to platforma najmu typu smart, dzięki której zarządzanie portfelem nieruchomości i transakcjami najmu jest proste, szybkie, skuteczne i korzystne.

 Rzym

  • BB Boyz

BNL Boon to platforma do oferowania konkretnych ścieżek do osiągania celów życiowych ludzi. 

  • Mendua

Platforma do handlu rzeczami leasingowanymi przez małe i średnie firmy. 

  • SpidChain

Aplikacja do identyfikacji, profilowania i matchingu: gra, w której twoi znajomi mówią, co o tobie myślą, jednocześnie zbierając punkty lojalnościowe. Z niezależnych systemem identyfikacji w oparciu o blockchain. 

  • Bankon VR

Pierwsza aplikacja rzeczywistości wirtualnej dla obsługi klienta.

  • GoSherpy

Cyfrowy concierge, który oferuje klientom wysoce spersonalizowane okazje do inwestycji finansowych i niefinansowych oraz pomaga bankierom prywatnym w lepszym zrozumieniu profili ich klientów. 

Warszawa

  • Querona

Querona specjalizuje się w logicznym magazynowaniu danych i analityce Big Data. Wprowadza przełomowe podejście do Inteligencji Biznesowej i dostarcza rozwiązanie, które pomaga firmom w osiąganiu sukcesów w szybko zmieniającym się otoczeniu.

Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas

Kolejny rekord w mPotędze: blisko 1,5 mln zł na naukę matematyki od Fundacji mBanku

Program grantowy Fundacji mBanku mPotęga nabiera rozpędu z każdą edycją. Co roku wzrasta liczba dofinansowanych wniosków. W tegorocznej edycji wsparcie otrzymają aż 262 projekty z całej Polski. Łączna kwota dofinansowania sięgnie prawie 1,5 mln zł.


Już od czterech lat Fundacja mBanku koncentruje swoje wysiłki na wspieraniu nauki matematyki, oferując pasjonatom tej dziedziny różne formy wsparcia.

Kluczowym działaniem Fundacji jest program grantowy mPotęga, do którego nabór odbywa się raz w roku. Tegoroczna edycja zakończyła się dofinansowaniem rekordowej liczby wniosków. Aż 262 szkoły, biblioteki, organizacje pozarządowe, uczelnie wyższe i grupy pasjonatów matematyki otrzymają od Fundacji mBanku grant na realizację swojego projektu edukacyjnego.

Na wszystkie projekty Fundacja przeznaczy blisko 1,5 mln zł, co jest najwyższa kwotą w historii programu. Dofinansowanie otrzyma statystycznie co 3 przedstawiony projekt: 189 projektów ze szkół podstawowych oraz 73 z gimnazjów i szkół średnich.

 

– Co roku setki nauczycieli matematyki z całego kraju biorą udział  w mPotędze. To dobra wiadomość, bo pokazuje, że mamy kreatywnych i chętnych do wyjścia poza schematy pedagogów. A to właśnie oni mają szansę zachęcić dzieci i młodzież do matematyki i wzbudzić w nich zainteresowanie tym przedmiotem. Cieszymy się, że możemy mieć swój udział w tym procesie mówi Iwona Ryniewicz, prezes zarządu mFundacji.

 

Internauci mogą przyznać swoje nagrody.

Kapituła mPotęgi przyznała już granty, ale trzydzieści najciekawszych pomysłów na inspirujące zajęcia z matematyki bierze udział w głosowaniu internetowym i ma szansę zdobyć dodatkowe 5000 zł.

Internauci z całej Polski  wybiorą najlepsze projekty biorące udział w IV edycji programu mPotęga i  przyznają im  Nagrodę Publiczności w wysokości 5000 zł. Głosować można za pośrednictwem strony internetowej https://mpotega.pl/glosowanie/

 

O mPotędze


mPotęga to program grantowy, który popularyzuje matematykę wśród uczniów i zachęca nauczycieli, rodziców i pasjonatów matematyki do przezwyciężenia rutyny i schematów w nauczaniu tego przedmiotu.

 

Program obejmuje dzieci uczące się co najmniej w 4. klasie szkoły podstawowej oraz w gimnazjach i szkołach ponadgimnazjalnych. O granty mogą ubiegać się szkoły podstawowe, gimnazja i szkoły średnie, biblioteki publiczne, uczelnie wyższe, organizacje pozarządowe i grupy nieformalne.

 

Do tej pory mFundacja dofinansowała 304 projekty, przeznaczając 1,77 mln zł na kreatywną naukę matematyki. Wzięło w nich udział ok 175 tys. dzieci i młodzieży szkolnej.

Program grantowy mPotęga, został  wyróżniony statuetką Złotego Bankiera w plebiscycie Bankiera i Pulsu Biznesu w kategorii Bank odpowiedzialny społecznie za rok 2016.

Źródło: mBank

PKO Bank Polski rozpoczyna bezpośrednie rozliczenia transakcji w dolarze singapurskim i randzie południowoafrykańskim

Dolar singapurski (SGD) i rand południowoafrykański (ZAR) dołączyły do walut w których PKO Bank Polski prowadzi rozliczenia bezgotówkowe. Tym samym ich liczba w tabeli kursowej Banku, wzrosła do dwudziestu trzech. Płatności w nowych walutach klienci PKO Banku Polskiego mogą zlecać zarówno w kanałach elektronicznych jak i w oddziałach Banku.


Znaczne ułatwienie rozliczeń w handlu zagranicznym


– Udostępnienie bezpośrednich rozliczeń w SGD i ZAR jest kolejnym krokiem w realizacji strategii Banku skierowanej na wspieranie ekspansji polskich firm na rynkach międzynarodowych, w tym w odległych regionach świata, takich jak Azja, Afryka czy Zatoka Perska. Mimo że niektóre banki oferują te waluty w swoich tabelach kursowych, jesteśmy jedynym bankiem w Polsce, który bezpośrednio rozlicza płatności z partnerami w Singapurze i jednym z nielicznych oferujących bezpośrednie rozliczenie z RPA – podkreśla Radosław Ptaszek, dyrektor Departamentu Bankowości Zagranicznej i Instytucjonalnej w PKO Banku Polskim.

 

Nawiązanie przez PKO Bank Polski bezpośrednich relacji z zagranicznymi instytucjami finansowymi powoduje brak konieczności uczestnictwa banków pośredniczących w procesie wymiany walut. Dzięki temu koszty przelewów walutowych ponoszone przez klientów są niższe, a transakcje są realizowane szybciej. Z rozliczeń w nowych walutach mogą korzystać zarówno klienci indywidualni jak i korporacyjni.

 

Wsparcie firm w ekspansji zagranicznej


Wielu klientów PKO Banku Polskiego to przedsiębiorstwa już działające na światowych rynkach bądź firmy, które mają aspiracje do rozwoju działalności zagranicznej. Bank konsekwentnie wdraża strategię polegającą na wspieraniu firm prowadzących ekspansję. Jej elementem było uruchomienie w 2015 roku we Frankfurcie nad Menem oddziału korporacyjnego nakierowanego na obsługę polskich firm prowadzących działalność za zachodnią granicą. Kolejny oddział korporacyjny PKO Bank Polski uruchomił w kwietniu w 2017 roku w Czechach. W ofercie niemieckiego i czeskiego oddziału PKO Banku Polskiego znajduje się pełna paleta usług i produktów dla klientów korporacyjnych. Obejmuje ona m.in.: bankowość transakcyjną (w tym międzynarodowy cash pooling), bankowość elektroniczną, produkty skarbowe, trade finance czy kredyty korporacyjne.

 

Bank jest też obecny na Ukrainie, gdzie działa należący do grupy kapitałowej Kredobank oraz w Szwecji gdzie od 2013 roku funkcjonuje spółka PKO Leasing Sverige. Równolegle do zwiększania fizycznej obecności na rynkach zagranicznych, rozwijana jest także oferta finansowania handlu międzynarodowego na odległych rynkach. Bank, jako lider bankowości korespondenckiej w Polsce, współpracuje z bankami korespondentami w każdym istotnym regionie świata.

 

Obecnie PKO Bank Polski współpracuje z ponad 1300 bankami, działającymi we wszystkich istotnych dla polskich klientów krajach, oferując rozliczenia międzynarodowe w dwudziestu trzech walutach. Rozwój kompetencji bankowości zagranicznej pozwala klientom PKO Banku Polskiego nie tylko na osiąganie prostych oszczędności, ale przede wszystkim wzmacnia poczucie posiadania kompetentnego partnera, który podąża za swoimi klientami udzielając im wsparcia wszędzie tam, gdzie prowadzą swoją działalność.

Źródło: PKO Bank Polski

10 tysięcy nocnych biegaczy we Wrocławiu

W nocy z 17 na 18 czerwca 9892 zawodników przekroczyło linię mety 5. PKO Nocnego Wrocław Półmaratonu. Pierwszy dotarł do niej Zelalem Mengistu. Trzecie miejsce na podium zajął Polak Adam Nowicki. Wśród kobiet zwyciężyła Olga Ochal. 3158 osób przyłączyło się do akcji charytatywnej na rzecz Zuzi, która porusza się na wózku inwalidzkim. Dziewczynka również uczestniczyła w zawodach.


5. PKO Nocny Wrocław Półmaraton wystartował w sobotę 17 czerwca o godz. 22.00 z al. Paderewskiego. Meta znajdowała się na terenie Stadionu Olimpijskiego. Zwycięzcą został Zelalem Mengistu z czasem 1:03:49. Drugi był Mumo Joseph Mutwanthei z rezultatem 01:03:57, a trzeci Adam Nowicki, który uzyskał wynik 01:04:03. Wśród kobiet najlepsza okazała się Olga Ochal osiągając czas 1:15:30 (33. pozycja w klasyfikacji ogólnej). Drugie miejsce zajęła Ewa Jagielska (01:15:39), natomiast trzecie Anna Rostkowska (01:18:58). 

 

W tym roku motywem przewodnim biegu był film i muzyka filmowa. Wzdłuż trasy odtwarzane były znane z kinowych ekranów kompozycje, a dla widzów i zawodników zostało przygotowane kino plenerowe. Każdej z grup czasowych towarzyszyła inna piosenka, m.in. z takich filmów jak: „Pulp Fiction”, „Mission: Impossible” czy „Rocky”. Przed głównymi zawodami odbył się także PKO Wieczorny Bieg Rodzinny im. Jerzego Witkowskiego. Uczestników półmaratonu przekraczających linie mety oraz ceremonie dekoracyjne na trybunach Stadionu Olimpijskiego oglądało blisko 3 tysiące widzów. Bieg otwierali oraz zamykali ambasadorowie programu „PKO Biegajmy razem” – Karolina Gorczyca i Paweł Januszewski. 

 

 Po raz kolejny byliśmy partnerem niezwykłego sportowego wydarzenia w stolicy Dolnego Śląska. Gratulujemy wszystkim uczestnikom i dziękujemy biegaczom za udział w akcji charytatywnej na rzecz Zuzi. To ona jest prawdziwą zwyciężczynią i bohaterką tych zawodów! Zapraszam także już teraz do rejestracji na kolejny bieg we Wrocławiu pod naszym patronatem. Będzie to jubileuszowy 35. PKO Wrocław Maraton 10 września – mówi Dominika Cebrat, dyrektor Biura Wsparcia Sprzedaży i Analiz PKO Banku Polskiego we Wrocławiu.

 

3158 uczestników półmaratonu przypięło do koszulki kartkę „biegnę dla Zuzi” i pomogło w ten sposób 15-latce, która urodziła się z mózgowym porażeniem dziecięcym czterokończynowym i porusza się na wózku. Szansą dla niej na lepsze funkcjonowanie i samodzielne poruszanie się jest operacja rizotomii grzbietowej. Zuzia jest podopieczną Fundacji „Słoneczko”. Dziewczynka od kilku lat uczestniczy w imprezach biegowych – jest pchana na wózku i na koniec wstaje sama, aby przekroczyć linie mety. Zuzia wzięła również udział w 5. PKO Nocnym Wrocław Półmaratonie. 

 

Podczas wszystkich zawodów sponsorowanych przez PKO Bank Polski organizowane są akcje charytatywne „biegnę dla…”, zarówno dla dzieci, jak i dorosłych. Od 2013 r. odbyło się 287 takich akcji, w których wzięło udział ponad 100 tys. osób. Od początku istnienia programu Fundacja wsparła 307 beneficjentów kwotą ponad 4 mln zł. 

Bank zaprasza także na ogólnopolską sztafetę charytatywną w 12 miastach – 3. PKO Bieg Charytatywny, który odbędzie się 16 września, również we Wrocławiu. W zeszłym roku zawodnicy przebiegli na Stadionie AWF Wrocław 2 513 okrążeń. Uczestnicy w całym kraju, wraz z uczniami biorącymi udział w PKO Biegu Charytatywnym Młodych, wybiegali w sumie 32 391 okrążeń. W zamian za ich zaangażowanie Fundacja PKO Banku Polskiego przekazała blisko 633 tys. zł na posiłki dla najbardziej potrzebujących dzieci w Polsce. Zapisy wystartują na początku września. 

 

Konkurs kibica


PKO Bank Polski zachęca do udziału w konkursie biegowym dla dzieci, który potrwa do 5 sierpnia. Wystarczy zaprojektować koszulkę kibica. Najciekawsze prace zostaną wydrukowane na koszulkach i nagrodzone aparatami fotograficznymi. Szczegóły konkursu znajdują się na stronie: https://bankomania.pkobp.pl/bankokonkursy/stworz-nadruk-na-koszulke-kibica-i-wygraj-nagrody/.

 

Więcej o programie „PKO Bank Polski Biegajmy razem” łączącym popularyzację zdrowego stylu życia z ideą dobroczynności, można przeczytać na stronach:

www.biegajmyrazem.pkobp.pl

www.bankomania.pkobp.pl/biegajmy-razem/

www.facebook.com/PKOBankPolskiBiegajmyRazem

www.instagram.com/pkobiegajmyrazem

Źródło: PKO Bank Polski

Rekordowe depozyty długoterminowe

Już więcej niż połowa środków zdeponowanych w bankach nie przynosi klientom żadnych zysków. Do rekordowego poziomu urosła natomiast wartość depozytów dłuższych niż 2 lata. Systematycznie rośnie też zainteresowanie lokatami strukturyzowanymi i lokatami z funduszami.


Niskie oprocentowanie skutecznie zniechęca do wpłacania pieniędzy do banków. Chociaż Polacy od nich nie stronią, to nie są zainteresowani zakładaniem depozytów. Jak podaje Narodowy Bank Polski, pod koniec kwietnia wartość oszczędności gospodarstw domowych trzymanych na kontach bieżących i terminowych wyniosła 723 mld zł. To trzy razy więcej niż dziesięć lat temu, kiedy Polacy trzymali w bankach 239 mld zł. Jednak w kwietniu 2007 r. 52 proc. środków spoczywało na lokatach terminowych o terminie zapadalności od 3 miesięcy do 2 lat. Reszta znajdowała się na depozytach a vista, czyli płatnych na żądanie oraz na kontach osobistych.

 

W ciągu dekady relacje odwróciły się. Pod koniec kwietnia tego roku odsetek oszczędności ulokowanych na depozytach terminowych wyniósł około 43 proc. Blisko 57 proc. klienci trzymali na kontach dostępnych na żądanie.

 

Niepracujące pieniądze


NBP nie podaje jaka część środków znajdowała się na oprocentowanych rachunkach oszczędnościowych i lokatach a vista, ani ile banki zaksięgowały na nieoprocentowanych kontach osobistych. Z szacunków analityków BGŻOptima wynika, że gros pieniędzy leży bezczynnie na rachunkach i nie przynosi ich właścicielom żadnych zysków.

 

Po analizie raportów za I kwartał jedenastu banków giełdowych, których udział w rynku depozytów wynosi 81 proc., wynika, że na koniec marca klienci detaliczni ulokowali w tych instytucjach 589 mld zł. Z czego 324 mld zł znajdowało się na rachunkach bieżących. Oznacza to, że 55 proc. funduszy należących do gospodarstw domowych nie przynosiło im żadnych odsetek lub jedynie symboliczny przychód. W skali roku oznacza to utratę odsetek rzędu 4,5 mld zł. Tyle pieniędzy brutto należałoby się posiadaczom nieoprocentowanych dzisiaj środków, gdyby wpłacili je na lokatę terminową oprocentowaną według średniej obecnie stawki rynkowej 1,4 proc.

 

Lokata na ponad dwa lata


Bardzo niskie stopy procentowe nie mobilizują do aktywnego szukania zysku z lokat bankowych, który przy obecnych taryfach cenowych banków jest niewielki. O ile jednak przed rokiem można było zostawić pieniądze na rachunku bieżącym bez obawy poniesienia straty, to dziś trzymanie środków na nieoprocentowanych kontach sprawia, że realnie tracą na wartości. Okres deflacji skończył się i obecnie lokata, nawet jeśli nie przynosi dużych zysków, to chroni kapitał przed inflacją.

 

Z danych NBP wynika, że część klientów uznała taki stan rzeczy za trwały, o czym może świadczyć wzrost zainteresowania lokatami na długie terminy. Specyfiką polskiego rynku jest ogromna popularność depozytów o terminie zapadalności do 6 miesięcy. Lokaty długoterminowe, płatne po dłuższym okresie niż dwa lata, stanowiły zawsze margines w sektorze bankowym. 10 lat temu tylko 4,4 mld zł, czyli 3,5 proc. wszystkich oszczędności bankowych, klienci zdeponowali w bankach na ponad 2 lata. 5 lat później wartość lokat długich wzrosła do 6,2 mld zł, ale ich udział w całym portfelu spadł do 2,3 proc. W kwietniu tego roku na długoterminowych depozytach procentowało 20,2 mld zł, co stanowiło 6,5 proc. wszystkich lokat.

 

Poszukiwanie innych możliwości


Powoli, ale systematycznie, rośnie też zainteresowanie alternatywnymi sposobami pomnażania oszczędności. Brakuje statystyk opisujących całość rynku, ale z informacji przekazywanych przez banki wynika, że w ostatnich kwartałach dynamicznie rosną napływy na lokaty strukturyzowane i lokaty z funduszami. W przeszłości, kiedy oprocentowanie tradycyjnych lokat było wysokie, trudno było im z nimi konkurować.

 

Dzisiaj jest to bardzo ciekawy produkt, którego podstawowa zaleta, czyli ochrona kapitału, doskonale sprawdza się w środowisku umiarkowanej inflacji. Posiadacz lokaty ma gwarancję, że kiedy ona wygaśnie, w najgorszym razie otrzyma zwrot kapitału, czyli znajdzie się w sytuacji osób, które dzisiaj nic nie robią ze swoimi oszczędnościami. Jeśli inwestycja powiedzie się będzie mógł zainkasować ponadstandardowy zysk z lokaty.

 

***

Piotr Marciniak, dyrektor zarządzający BGŻOptima

Źródło: BGŻOptima

Bezpłatny kredyt na fotelik samochodowy w Nest Banku

Nest Bank uruchomił właśnie pierwszy na polskim rynku zupełnie darmowy kredyt  na fotelik samochodowy dla dziecka. To kolejny produkt w ofercie banku przygotowany specjalnie z myślą o rodzinach. Promocji towarzyszy kampania edukująca w zakresie właściwego doboru i montażu fotelików w aucie. – Bezpłatny kredyt i towarzysząca promocji kampania to nasza inwestycja w bezpieczeństwo polskich rodzin – mówi Bartosz Chytła, Pierwszy Wiceprezes Nest Banku.


Promocja towarzysząca kampanii „Superfotelik – Chroni na bank” dostępna jest w Nest Banku od 13 czerwca. Kredyt w wysokości od 500 zł do 2000 zł, płatny w 10 ratach, otrzyma każdy,  kto zakupi fotelik samochodowy dla dziecka i w ciągu 60 dni od zawarcia umowy kredytu przedstawi potwierdzenie zakupu.

 

– Jesteśmy bankiem skoncentrowanym na potrzebach rodzin, a bezpieczeństwo dzieci jest  dla każdej rodziny najważniejsze – mówi Bartosz Chytła, Pierwszy Wiceprezes Nest Banku. – Promocja i towarzysząca jej kampania są naszą inwestycją w bezpieczeństwo polskich rodzin. Chcemy, żeby każdy rodzic mógł pozwolić sobie na zakup najlepszego fotelika dla swojego dziecka. I miał odpowiednią wiedzę, by właściwie je ochronić – dodaje Bartosz Chytła.

 

Jak pokazują badania zrealizowane na zlecenie Nest Banku, ponad połowa badanych zainwestowała w fotelik samochodowy od 101 do 500 zł, co w praktyce daje jedynie złudzenie ochrony dla dziecka. Aż 63,9% badanych nie sprawdziło przed zakupem, czy fotelik  jest dopasowany zarówno do dziecka, jak i samochodu. Jednocześnie 62% rodziców jest zainteresowanych możliwością zakupu droższego fotelika, spełniającego odpowiednie standardy i sfinansowania go kredytem bez odsetek i oprocentowania. Dzięki promocji „Superfotelik – chroni na bank” polscy rodzice zyskali możliwość skorzystania z darmowego kredytu na ten cel. W ramach kampanii towarzyszącej promocji, skupionej wokół strony superfotelik.pl, opiekunowie dowiedzą się również, w jaki sposób dobrać i zamontować w samochodzie fotelik bezpieczeństwa, który najlepiej ochroni ich dziecko.

 

Z promocji skorzystać można dwukrotnie w okresie jej obowiązywania. W przypadku niedostarczenia dokumentu potwierdzającego, zostanie naliczone oprocentowanie według stałej nie wyższej, niż 9,40% rocznie. Uczestnikiem promocji może być każdy, kto w okresie od 13.06 do dnia odwołania przez bank promocji złoży wniosek o kredyt.

Regulamin promocji „Superfotelik – Chroni na bank” dla Nest Kredytów Gotówkowych  w Nest Banku S.A. jest dostępny pod linkiem.

 

*Badanie opinii dotyczące fotelików samochodowych,­­ zrealizowane metodologią CATI na 900 respondentach, wykonane przez firmę Biostat na potrzeby kampanii Superfotelik,

**Darmowy kredyt, bez oprocentowania i prowizji dostępny jest dla klientów, którzy przedstawią dowód zakupu nowego fotelika samochodowego o wartości min. 80% kwoty kredytu (nie mniej, niż 500 zł) w terminie 60 dni od dnia zawarcia umowy kredytu.

Nest Bank to marka stworzona z myślą o całej rodzinie. Oferuje bezpieczne, stabilne i przejrzyste produkty finansowe (konta, zarówno dla klientów detalicznych, jak i mikroprzedsiębiorstw).      

                
Zgodnie z filozofią banku bliskiego ludziom, Nest Bank zapewnia całodobowy dostęp do usług poprzez wygodną bankowość mobilną oraz internetową. Nie rezygnując jednak z bezpośredniego kontaktu z Klientami, bank sukcesywnie rozbudowuje w całej Polsce sieć kameralnych, sprzyjających rozmowie placówek.

Źródło: Bank Smart

Autoryzacja mobilna w ING

ING Bank Śląski wprowadził nową metodę autoryzacji transakcji. Klienci dokonujący przelewów w systemie bankowości internetowej mogą potwierdzać przelewy w aplikacji Moje ING mobile.


Dotychczas klienci banku wykonujący transakcje w systemie bankowości internetowej Moje ING, potwierdzali operację jednorazowym kodem autoryzacyjnym otrzymanym SMS-em. Od 20 czerwca klienci mogą zostać poproszeni o autoryzację transakcji w  aplikacji mobilnej. Nowy sposób autoryzacji jest dostępny dla klientów, którzy korzystają z systemu bankowości internetowej Moje ING i aplikacji Moje ING mobile.

 

Żeby zatwierdzić operację należy zalogować się do aplikacji, gdzie znajdują się szczegóły dotyczące transakcji. Autoryzacja SMS w dalszym ciągu jest dostępna i może występować zamiennie z autoryzacją mobilną. Bank na podstawie indywidualnej analizy decyduje o sposobie autoryzacji każdej transakcji.

 

 

Więcej informacji na stronie: https://www.ingbank.pl/autoryzacja-mobilna.

Źródło: ING Bank Śląski

mBank laureatem Diamentów Private Equity

Z tegorocznej gali Diamentów Private Equity mBank wrócił z tytułem banku roku. Nagroda przyznawana jest instytucjom finansowym, które szczególnie wyróżniły się w środowisku Private Equity.


Współorganizatorem i głównym patronem Diamentów jest Polskie Stowarzyszenie Inwestorów Kapitałowych. Gala ma na celu uhonorowanie najlepszych inwestycji i przedsiębiorców, którzy w wyjątkowy sposób przyczynili się do rozwoju polskiej gospodarki.

 

W kategorii bankowej o zwycięstwie decydują głosy zarządzających funduszami Private Equity zrzeszeni w PSIK. mBank zdobył ich szczególne uznanie już po raz trzeci w historii plebiscytu.

Wszyscy finaliści Diamentów Private Equity wymienieni są na stronie organizatora.

Źródło: mBank

PKO Bank Hipoteczny wyemituje złotowe listy zastawne o wartości 265 mln zł i stałym oprocentowaniu 2,69 proc.

PKO Bank Hipoteczny zaoferował inwestorom instytucjonalnym listy zastawne o wartości nominalnej 265 mln złotych i stałym oprocentowaniu, którego wysokość została ustalona w procesie budowy księgi popytu na poziomie 2,69 proc. (+ 57 pb ponad MidSwap). Termin zapadalności listów zastawnych przypadnie 10 września 2021 roku.

 

– Tym razem zaoferowaliśmy listy zastawne denominowane w złotych o stałym oprocentowaniu. Była to największa z przeprowadzonych dotychczas w Polsce emisji listów zastawnych denominowanych w złotych o stałym oprocentowaniu. Tym bardziej jej wynik należy uznać za satysfakcjonujący. Zgodnie z naszymi oczekiwaniami, oprocentowanie listów zastawnych o stałym oprocentowaniu jest na początku nieco wyższe od oprocentowania listów zastawnych o zmiennej stopie procentowej. Warto jednak odnotować, że pozostanie ono niezmienne aż do września 2021 roku – mówi Rafał Kozłowski, Prezes Zarządu PKO Banku Hipotecznego.

12 inwestorów złożyło zapisy na listy zastawne PKO Banku Hipotecznego. Inwestorzy polscy obejmą ponad 45 proc. emisji.

 

Emisja listów zastawnych PKO Banku Polskiego serii 5 jest prowadzona w ramach Programu Emisji Listów Zastawnych skierowanego na rynek krajowy i uruchomionego na podstawie Prospektu Emisyjnego Podstawowego zatwierdzonego przez Komisję Nadzoru Finansowego 12 listopada 2015 roku. Terminy wymagalności dotychczas wyemitowanych w ramach Programu listów zastawnych przypadają na okres między grudniem 2020 roku i majem 2022 roku, a ich obecne oprocentowanie wynosi od 2,42 proc. do 2,48 proc.

 

Agencja Moody’s w grudniu 2015 roku nadała Programowi Emisji Listów Zastawnych PKO Banku Hipotecznego rating na poziomie Aa3 – najwyższy możliwy do osiągnięcia rating przez polskie papiery wartościowe. Został on odzwierciedlony w raporcie agencji z 22 marca 2017 r. Hipoteczne listy zastawne są rodzajem dłużnych papierów wartościowych zabezpieczonych wierzytelnościami z tytułu kredytów hipotecznych. Listy zastawne PKO Banku Hipotecznego zabezpieczone są wyłącznie złotowymi kredytami mieszkaniowymi.

 

PKO Bank Hipoteczny jest liderem pod względem wolumenu wyemitowanych listów zastawnych. W 2016 roku Bank przeprowadził pierwszą w historii polskiego rynku benchmarkową emisję listów zastawnych denominowanych w euro o wartości nominalnej 500 mln euro, a także dwie benchmarkowe emisje denominowanych w złotych listów zastawnych o łącznej wartości nominalnej 1 mld zł. Dotychczas, w 2017 roku Bank wyemitował 525 mln euro listów zastawnych denominowanych w euro oraz 500 mln zł listów zastawnych denominowanych w złotych.

Źródło: PKO Bank Polski

Bank Zachodni WBK nagrodzony

  Bank Zachodni WBK zwyciężył w kategorii „Sprawność działania banków” podczas tegorocznych „Horyzontów Bankowości”. W sumie bank został nagrodzony w 5 kategoriach

 

W rankingu głównym, w którym brane są pod uwagę aktywa, pasywa, wolumen kredytów, liczba oddziałów oraz kont tradycyjnych i internetowych, Bank Zachodni WBK zajął III miejsce. Natomiast zdecydowanie wygrał w kategorii „Sprawność działania”.

W pozostałych kategoriach bank otrzymał

  • II miejsce za Bankowość Korporacyjną
  • III miejsce za Bankowość Detaliczna
  • III miejsce w kategorii Banki Finansujące Nieruchomości

 

HORYZONTY BANKOWOŚCI 2017 to jedno z największych dorocznych spotkań środowiska bankowego i finansowego, organizowane przez Centrum Prawa Bankowego i Informacji oraz Związek Banków Polskich. Towarzyszy im Ranking 50. największych banków w Polsce.

 

To nie jedyne wyróżnienia dla Banku Zachodniego WBK. Na początku czerwca Bank zajął I miejsce w rankingu „Gwiazdy Bankowości” Dziennika Gazety Prawnej w kategorii „Dochodowość i efektywność”, II miejsce w kategorii „Struktura biznesu” oraz III w rankingu głównym.

 

Nagrody w kategoriach finansowych potwierdzają silną i stabilną pozycje Banku Zachodniego WBK, który jest jedną z największych i najbardziej innowacyjnych instytucji finansowych w Polsce. Wraz z podmiotami zależnymi tworzy trzecią co wielkości bankową grupę kapitałową w kraju pod względem kapitałów własnych oraz zysku brutto.

Źródło: BZ WBK

Czy mając więcej pieniędzy, lepiej je pomnażamy?

Opublikowane ostatnio wyniki badania Deutsche Bank, który przepytał grupę ponadprzeciętnie zarabiających Polaków, potwierdza znaną prawidłowość: im więcej zarabiamy, tym większa szansa, że będziemy oszczędzać na przyszłość. Wśród zamożnych klientów określanych przez bank jako premium, skłonność do budowania zapasów kapitału jest zdecydowanie większa niż średnia w  społeczeństwie.

 

Niestety, podobnie jak ci, którzy odkładają niewiele, zamożni Polacy wybierają najprostsze i niekoniecznie najskuteczniejsze rozwiązania. Dlaczego nie wykorzystują szansy na wyższe zyski? Opracowany na bazie badania raport Deutsche Bank „Portret zamożnego Polaka – Klienta Premium” podejmuje próbę odpowiedzi na to pytanie. 

 

Większość analiz dotyczących preferowanych przez Polaków sposobów na pomnażanie oszczędności pokazuje, że najczęściej wykorzystujemy w tym celu najprostsze, uchodzące za bezpieczne narzędzia, które jednak w obecnej sytuacji rynkowej przynoszą minimalny zysk, lub nie przynoszą go wcale. Dodatkowo, z danych Deutsche Bank wynika, że aż 43 proc. Polaków w ogóle nie odkłada kapitału na przyszłość.

 

Z kolei najnowsze badanie opinii, przeprowadzone przez Deutsche Bank wśród zamożniejszej grupy Polaków o miesięcznych dochodach przekraczających 7,5 tys. zł netto, pokazuje, że o ile chętniej niż ogół społeczeństwa budują oni własny kapitał na przyszłość (jedynie 21 proc. wskazało, że nie odkłada pieniędzy), to podobnie jak reszta społeczeństwa, wykorzystują w tym celu przede wszystkim produkty takie, jak rachunki oszczędnościowe i lokaty. Na bardziej zaawansowane narzędzia, takie jak IKE lub IKZE, plany systematycznego oszczędzania, czy zakup akcji giełdowych, wskazywała zdecydowana mniejszość badanych.

 

– Dane rynkowe są jednoznaczne. Obecnie na lokatach zarabiamy najmniej w historii – komentuje Monika Szlosek, Dyrektor Bankowości Detalicznej i Inwestycyjnej, Deutsche Bank. – Powodem są utrzymujące się od dłuższego już czasu rekordowo niskie stopy procentowe, a także rosnąca w ostatnich miesiącach szybciej niż się spodziewano inflacja, która zjada potencjalne zyski – mówi. –  A jednak, jak pokazują wyniki badań, sytuacja ta nie wpłynęła na razie w większym stopniu na finansowe wybory Polaków, nawet tych bardziej zamożnych – Oczywiście, zrozumiałe jest, jeśli część oszczędności lokujemy na depozycie – szczególnie, gdy mamy możliwość skorzystania z bardzo atrakcyjnej oferty konta lub lokaty, jednak część środków warto też zainwestować w rozwiązania dające szansę na wyższe zyski – podsumowuje.

 

Dywersyfikacja kluczem do sukcesu


Jaką strategię pomnażania oszczędności zamożni oceniają jako optymalną? Więcej niż co trzeci z nich (36 proc.) twierdzi, że budując kapitał na przyszłość, najlepiej jest alokować większe aktywa w taki sposób, aby portfel inwestycyjny był odpowiednio mocno zdywersyfikowany. Nieco mniej zamożnych Polaków (26 proc.) stwierdziło, że najchętniej alokowaliby oni większe kwoty od czasu do czasu, szukając przede wszystkim potencjalnie najbardziej zyskownych okazji. Co piąty uważa, że optymalną strategią budowania kapitału na przyszłość jest regularne alokowanie kwot stanowiących nadwyżkę w budżecie domowym, po uwzględnieniu wszystkich kosztów.

 

– Widać zatem, że bankowi klienci premium dobrze rozumieją potrzebę różnicowania narzędzi służących ich pomnażaniu, choć już niekoniecznie stosują taką strategię w realnym życiu – mówi Monika Szlosek z Deutsche Bank. Doświadczeni inwestorzy najczęściej odpowiednio dywersyfikują swój portfel aktywów, czyli kupują produkty z różnych kategorii, zarówno jeśli chodzi o typ produktu, jak i jego charakter, np. czas trwania lub stopień potencjalnego ryzyka. Jeśli jedno zawiedzie, szansę na zysk daje inne.

 

Co ciekawe, dywersyfikację portfela traktuje priorytetowo nieznacznie większy odsetek kobiet (38 proc.) niż mężczyzn (34 proc.). Z kolei mężczyźni chętniej inwestowaliby regularne miesięczne nadwyżki w budżecie (22 proc. mężczyzn i 18 proc. kobiet). Zamożni Polacy częściej są skłonni akceptować ryzyko i odważniej podejmują decyzje dotyczące inwestycji. Kobiety na pierwszym miejscu zwy­kle stawiają bezpieczeństwo. – Wchodząc w rolę inwestora, kobiety starają się znaleźć pewnego rodzaju kompromis, tak by w swoje finanse, które wpływają na życie dzieci i współmałżonka czy partnera, wkomponować podstawowy element bezpieczeństwa – mówi Monika Szlosek. – Dopiero gdy faktycznie nabiorą zaufania do instytucji finansowej, jej doradców i oferowanych rozwiązań, przekonują się do zakupu bardziej zaawansowanych produktów, takich jak fundusze inwestycyjne.

 

Nie inwestuję, bo…


Co prawda co drugi  zamożny Polak (50 proc.) zapytany przez Deutsche Bank stwierdził, że czynnikiem, który zniechęca go do inwestowania jest przede wszystkim ryzyko poniesienia straty, jednak na drugim miejscu ankietowani wskazywali na wysokie prowizje i opłaty (29 proc.). Niemal co czwarty badany wyraził obawę przed brakiem dostępu do zainwestowanych środków w razie potrzeby (23 proc.) oraz wskazał na brak wystarczającej wiedzy o tym, jak działają produkty (22 proc.). Taki sam odsetek badanych przyznał, że nie dysponuje wolnymi środkami, które mógłby zainwestować.

 

– Nasze doświadczenie w kontakcie z klientami premium pokazuje, że są to osoby o większej niż przeciętna świadomości ekonomicznej, a także wiedzy o mechanizmach gospodarki rynko­wej – mówi ekspert Deutsche Bank. – Równocześnie jednak, podobnie jak każdy z nas, przyzwyczaili się do warunków rynkowych, w których większość podstawowych usług bankowych była oferowana bezpłatnie. Jak pokazało badanie, jest to jedna z głównych przyczyn braku chęci inwestowania wśród zamożniejszych klientów – komentuje.  – Warto jednak w tym miejscu przypomnieć, że prowizje np. związane z nabyciem funduszy inwestycyjnych z roku na rok spadają, a przez część banków zostają wręcz całkowicie zniesione – zaznacza Monika Szlosek.

 

Samodzielnie czy z doradcą?


Samodzielne porównywanie ofert w internecie, a następnie zakup produktów poprzez kanał online, stanowi najlepsze rozwiązanie dla co trzeciego zamożnego Polaka (34 proc.). Nieco mniejszą popularnością cieszy się spotkanie z doradcą w celu omówienia oczekiwań i możliwości inwestycyjnych, a następnie samodzielny zakup produktów online (24 proc.) lub bezpośrednio podczas wizyty w oddziale (także 24 proc.).

 

– Widzimy, jak dużą wagę przywiązuje się do samo­dzielności decyzji inwestycyjnych. Choć maleje ona z wiekiem, to i tak jest wyższa w porównaniu do całej populacji dorosłych Polaków – zauważa prof. Bombol.

 

– Warto wykorzystywać nowe kanały dostępu do produktów bankowych, w tym inwestycyjnych  – mówi Monika Szlosek. – Nie zapominajmy jednak o roli specjalistów bankowych, których doświadczenie może być bezcenne przy budowaniu portfela, w szczególności przez tych mniej doświadczonych inwestorów. Część naszych zamożnych klientów chętnie spotyka się ze specjalistą przed podjęciem decyzji o wyborze konkretnego rozwiązania, nawet jeśli wcześniej sprawdzili on-line, z jakich opcji mogą skorzystać  – tłumaczy. – Jest też jednak spora grupa osób, w szczególności tych młodszych., którzy wolą działać samodzielnie i nie wyobrażają sobie, że musieliby wybrać się osobiście do oddziału w celu zakupu np. jednostek funduszy inwestycyjnych. W takim przypadku doskonale sprawdzają się platformy internetowe do porównywania i zakupu jednostek funduszy, jak np. nasze dbNavi – podkreśla ekspertka Deutsche Bank.

 

Nauka przez doświadczenie


Polacy jako społeczeństwo musieli w zasadzie od zera nauczyć się, jak działa rynek kapitałowy, które produkty są bardziej, a które mniej opłacalne, czy tego, w jaki sposób budować portfel inwestycyjny, aby zmaksymalizować zyski, minimalizując ryzyko strat. – Nowe pokolenie ma szansę już od najmłodszych lat zaznajamiać się z produktami oszczędnościowymi i inwestycyjnymi – mówi Monika Szlosek. To bardzo ważne, aby rodzice pokazywali dzieciom, w jaki sposób dbać o swoje finanse. Im wcześniej dzieci poznają proste rozwiązania finansowe, tym szybciej wyrobią sobie nawyki prowadzące do świadomego budowania kapitału. W takim scenariuszu, istnieje duże prawdopodobieństwo, że z biegiem lat liczba klientów, korzystających z usług bankowych w sposób skuteczny i rozważny, znacząco wzrośnie.

Esbank Bank Spółdzielczy nagrodził za oszczędzanie

 PSP w Jedlnie oraz PSP w Płoszowie – to zwycięzcy tegorocznego Konkursu dla Szkolnych Kas Oszczędności, działających przy ESBANKU Banku Spółdzielczym. Tuż przed końcem roku szkolnego Bank podsumował całoroczną rywalizację Szkół w dwóch kategoriach.

 

Komisja Konkursowa sprawozdania uczestników Konkursu SKO w roku szkolnym 2016/2017 podsumowała na początku czerwca, doceniając ogromne zaangażowanie Szkół, Opiekunów oraz Uczniów – Członków Szkolnych Kas Oszczędności we wspólne promowanie idei oszczędzania od najmłodszych lat.

 

Szkolne Kasy Oszczędności działające przy ESBANKU Banku Spółdzielczym to praktyczne promowanie idei oszczędzania oraz wsparcie dla placówek oświatowych w przygotowaniu uczniów do bezpiecznego i świadomego korzystania z produktów oraz usług bankowych. Ale nie tylko – to także szansa dla uczniów i szkół na cenne nagrody. Tegoroczna edycja Konkursu SKO w ESBANKU Banku Spółdzielczym odbyła się w dwóch kategoriach – do i powyżej 150 uczniów.

 

Dyplomy za I miejsce w obu kategoriach oraz nagrody w postaci bonów na zakup książek o wartości 300 zł otrzymały PSP w Jedlnie oraz w PSP w Płoszowie. II miejsce oraz bony o wartości 200 zł zdobyły PSP w Brudzicach oraz PSP nr 1 w Radomsku. Dodatkowo do 3 najaktywniej oszczędzających członków SKO w każdej placówce biorącej udział w Konkursie trafiły nagrody indywidualne.

 

Edukacja ekonomiczna to jeden z elementów Strategii Społecznej Odpowiedzialności Biznesu w ESBANKU Banku Spółdzielczym, który wspiera wszechstronny rozwój i budowanie ekonomicznej świadomości lokalnej społeczności.

 

Zbigniew Jagiełło Bankowym Menedżerem Roku 2016

Prezes zarządu PKO Banku Polskiego, Zbigniew Jagiełło, zwyciężył w konkursie Bankowy Menedżer Roku 2016, organizowanym przez redakcję „Gazety Bankowej”. Już po raz trzeci został uhonorowany tym tytułem. Laureatem konkursu był także w 2012 i 2015 roku.


Pod kierownictwem prezesa Jagiełły (od 2009 r.) Bank konsekwentnie umacnia pozycję lidera polskiej bankowości. W ubiegłym roku Grupa Kapitałowa Banku wypracowała zysk netto na poziomie 2,87 mld zł, który był najwyższy w polskim sektorze finansowym. Skonsolidowane aktywa wzrosły o 7 proc. osiągając poziom 285,6 mld zł.

 

Bank znacząco rozwinął skalę działalności, osiągnął ponadprzeciętną efektywność i dochodowość, umocnił pozycję lidera we wszystkich ważnych segmentach rynku. Dynamiczny rozwój, pomimo zmiennej sytuacji gospodarczej, wspierała nowoczesna oferta produktowa oraz modernizacja organizacji. Realizując strategię „Wspieramy rozwój Polski i Polaków” Bank wdraża kolejne innowacyjne usługi. Wspiera tym samym cyfrową transformację polskiej gospodarki, kluczowe innowacyjne projekty i branże przyszłości.

 

– Jesteśmy liderem polskiego sektora bankowego, instytucją elastyczną i nowoczesną. Uczestniczymy w istotnych dla Polski projektach inwestycyjnych, szukamy rozwiązań, które pomagają wykorzystać potencjał naszego kraju i odpowiadają na stojące przed Polską wyzwania rozwojowe. Nasze sukcesy nie byłyby możliwe bez wspólnej pracy wszystkich pracowników Banku, którzy każdego dnia budują bezpieczne fundamenty pod rozwój naszej organizacji – powiedział Zbigniew Jagiełło, prezes zarządu PKO Banku Polskiego.

 

Laureata konkursu na Bankowego Menedżera Roku wybiera jury, biorąc pod uwagę m.in. skuteczność w zarządzaniu, wyniki finansowe, przestrzeganie zasad dobrej konkurencji, a także stosowanie norm Odpowiedzialnego Biznesu, ale liczy się też głos konkurentów, którzy również oceniają kandydatów nominowanych do nagrody. 

Źródło: PKO Bank Polski

eurobank podwyższa oprocentowanie lokat

19 czerwca 2017 r. eurobank podwyższył wysokość oprocentowania lokat terminowych o oprocentowaniu stałym na okres 36 i 48 miesięcy: o 0,50 punktu procentowego dla depozytów otwieranych w placówce banku oraz o 0,45 punktu procentowego dla depozytów zakładanych za pośrednictwem bankowości elektronicznej. O 0,25 punktu procentowego podwyższone zostało także oprocentowanie stałe 3-miesięcznej lokaty „Nowe środki w eurobanku”.


Lokaty o oprocentowaniu stałym to atrakcyjne formy oszczędzania skierowane do osób poszukujących bezpiecznych rozwiązań finansowych. 19 czerwca br. eurobank podwyższył wysokość oprocentowania długoterminowych lokat o oprocentowaniu stałym oraz lokaty „Nowe środki w eurobanku”.

 

Obecne stawki oprocentowania dla nowo zakładanych i odnawiających się lokat eurobanku o oprocentowaniu stałym na okres 36 i 48 miesięcy znajdują się w czołówce stawek rynkowych:

  • 36-miesięczna lokata o oprocentowaniu stałym: od 2,40% do 2,60% w skali roku

  • 48-miesięczna lokata o oprocentowaniu stałym: od 2,45% do 2,65% w skali roku

Lokaty o oprocentowaniu stałym na okres 36 i 48 miesięcy zapewniają atrakcyjne oprocentowanie zarówno po zakończeniu depozytu, jak i w przypadku jego przedterminowego zerwania po upływie pierwszego miesiąca jego trwania – czym wyróżniają się na tle innych lokat eurobanku. Oprocentowanie lokat wycofanych w okresie od 2 do 12 miesiąca trwania lokaty wynosi 0,75%, w okresie od 13 do 24 miesiąca – 1,25%.

 

Oprocentowanie w wysokości 1,75% otrzymają klienci, którzy wycofają lokatę w okresie od 25 do 36 miesiąca oraz 2,00% od 37 do 48 miesiąca w przypadku lokaty 4-letniej.

Aby założyć lokatę wystarczy zapewnić minimalny wkład w wysokości 200 złotych. Dyspozycję otwarcia lokaty można złożyć w dowolnej placówce eurobanku lub za pośrednictwem kanałów bankowości elektronicznej, tj. przez Internet lub telefon.

 

Oprocentowanie stałe 3-miesięcznej lokaty „Nowe środki w eurobanku” od 19 czerwca br. wynosi 2% w skali roku. Aby założyć lokatę, należy zapewnić na koncie nowe środki rozumiane jako różnica pomiędzy saldem konta klienta w dniu założenia lokaty a saldem konta klienta w dniu 31.05.2017.

Oprocentowanie lokat o oprocentowaniu stałym:

 

Okres:

 

do 9.999 PLN

 

od  10.000 PLN

 

placówka

 

serwis eurobank online, bankowość mobilna lub telefon

 

placówka

 

serwis eurobank online, bankowość mobilna lub telefon

 

36 M

 

 

2,40%
(było: 1,90%)

2,50%
(było: 2,05%)

 

 

2,50%
(było: 2,00%)

 

 

2,60%
(było: 2,15%)

 

48 M

 

 

2,45%
(było: 1,95%)

 

 

2,55%
(było: 2,10%)

 

 

2,55%
(było: 2,05%)

 

 

2,65%
(było: 2,20%)

 

Źródło: Euro Bank

Brunon Bartkiewicz nagrodzony przez bankowców

Brunon Bartkiewicz, Prezes Zarządu ING Banku Śląskiego, został uhonorowany tytułem Wizjonera Rynku Bankowego 2016 roku, podczas konferencji Horyzonty Bankowości. Zarządzany przez niego bank zajął II miejsce, w rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika BANK, w kategorii Banki finansujące nieruchomości”.


Horyzonty Bankowości to jedno z największych spotkań środowiska bankowego i finansowego w Polsce. Oprócz debat i konferencji, podczas spotkania wręczane są statuetki i dyplomy rankingu 50 największych banków w Polsce miesięcznika BANK oraz indywidualne nagrody Wizjonera Rynku Bankowego, Innowatora Rynku Bankowego oraz Mecenasa edukacji finansowej.

Źródło: ING Bank Śląski

380 hybrydowych Toyot zasiliło flotę Banku Millennium

 

Mniejsza emisja spalin, niższe zużycie paliwa, większy komfort jazdy i większe bezpieczeństwo to korzyści wymiany samochodów floty Banku Millennium na modele hybrydowe Toyoty. Nowa flota hybrydowych aurisów i yarisów ograniczy emisję CO2 o ponad 500 ton w porównaniu do stanu sprzed wymiany.

 

W składzie floty samochodów Grupy Banku Millennium znajdują się obecnie cztery modele toyoty: yaris, auris, corolla i avensis. Od grudnia 2016 wszystkie egzemplarze modeli yaris i auris z silnikami benzynowymi i Diesla były stopniowo wymieniane na samochody z napędem hybrydowym. Na nowe modele wymieniono aż 380 aut, czyli 70% całej floty. 

 

„Jesteśmy pierwszym bankiem, który wymienił prawie wszystkie samochody służbowe na bardziej ekologiczne. Oznacza to znaczne zmniejszenie emisji spalin do środowiska. W skali roku flota będzie emitowała o ponad 500 ton dwutlenku węgla mniej (zmniejszenie emisji o ponad 20%) w porównaniu do stanu sprzed wymiany samochodów” – skomentował Ivo Novo, Dyrektor Departamentu Administracji w Banku Millennium.

 

„Toyota jest pionierem technologii hybrydowej i największym producentem samochodów z tym napędem. Siedem bogato wyposażonych modeli hybrydowych marki dostępnych w Polsce sprawia, że każda firma może łatwo dobrać samochody z tym napędem do swoich potrzeb. Toyota auris hybrid to uniwersalny kompakt zapewniający pełny komfort użytkowania przy bardzo niskich kosztach utrzymania. Toyota yaris hybrid jest najtańszym samochodem hybrydowym na rynku, który cieszy się dużą popularnością dzięki wysokiej jakości i najniższemu zużyciu paliwa wśród samochodów nieładowanych z zewnętrznej sieci. Bardzo nas cieszy, że Bank Millennium postawił na oszczędną i ekologiczną technologię hybrydową naszej marki” – powiedział Mirosław Sochacki, Corporate Sales Manager Toyota Motor Poland.

 

Napęd hybrydowy Toyoty składa się z urządzeń współpracujących ze sobą za pomocą przekładni planetarnej i jednostki sterującej PCU: silnika benzynowego, dwóch silników elektrycznych pełniących także funkcję generatora i akumulatora hybrydowego. Kluczem tej współpracy jest zoptymalizowany przepływ energii między nimi. Silniki elektryczne napędzają samochód oraz odzyskują energię z hamowania, natomiast podczas jazdy ze stałą prędkością przekazują nadwyżki energii do akumulatora hybrydowego, by powtórnie ją wykorzystać, np. podczas jazdy w korku. W ten sposób w ogóle nie trzeba ładować akumulatora hybrydowego, a zużycie paliwa jest ograniczone do minimum. Dodatkowo napęd hybrydowy nie tylko zużywa mało benzyny, ale jest również niezawodny i niedrogi w utrzymaniu. Sprzyja temu prosta konstrukcja, pozbawiona wielu zawodnych elementów, takich jak sprzęgło, rozrusznik, alternator, turbosprężarka czy filtr DPF. Ponadto napęd hybrydowy podnosi bezpieczeństwo i komfort jazdy poprzez bezszelestną pracę silnika, płynną jazdę w wyniku zastosowania automatycznej przekładni e-CVT i wyposażenie w standardzie każdego modelu Toyoty w pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense.

 

Więcej informacji na temat technologii hybrydowej Toyoty można uzyskać na stronie: https://www.toyota.pl/hybrid-innovation/index.json#/pl

 

Z wszystkimi proekologicznymi działaniami Banku Millennium można zapoznać się w raporcie na stronie: http://raportroczny.bankmillennium.pl/2016/pl/odpowiedzialny-biznes/srodowisko-naturalne/wprowadzanie-proekologicznych-rozwiazan/

Źródło: Bank Millennium

Inauguracja Święta Spółdzielczości Bankowej oraz akcji charytatywnej Walka Życia w Esbanku Banku Spółdzielczym

Jak pokazać realizację idei bankowości spółdzielczej w praktyce? ESBANK Bank Spółdzielczy postanowił objąć swoim mecenatem akcję charytatywną WALKA ŻYCIA – 60 dni – 60 maratonów – 60 walk radomszczanina Jakuba Kacprzaka, która rozpoczyna się 26 czerwca 2017 r. W ten sposób wspiera lokalną inicjatywę i włącza się na szczeblu lokalnym do świętowania ogólnopolskiego Święta Spółdzielczości Bankowej.

„Walka Życia” ph. „60 dni – 60 maratonów – 60 walk” to wyjątkowa akcja charytatywna, którą Jakub Kacprzak – 24-letni radomszczanin, student, sportowiec i społecznik – rozpoczyna 26 czerwca w Gdańsku. Uroczysta Inauguracja akcji nastąpiła 22 czerwca 2017 r. w siedzibie ESBANKU Banku Spółdzielczego.

Jakub zamierza w 2 miesiące okrążyć Polskę, pokonując w sumie 2 500 km, codziennie czeka go też sparing bokserski. W ten sposób będzie zachęcał innych do pomagania, promując akcję crowdfundingowej, charytatywnej zbiórki pieniędzy na kosztową rehabilitację innego mieszkańca Radomska, Rafała Garbaciaka. 41-letni mąż, ojciec i instruktor harcerski w październiku 2016 r. przeszedł rozległy udar niedokrwienny mózgu i aktualnie toczy swoją walkę o zdrowie. Akcja dla Rafała to nie pierwszy taki wyczyn Jakuba – wspierał już m.in. Stowarzyszenie Rodziców i Opiekunów Osób Niepełnosprawnych „Koniczynka” podczas akcji „Kuba biegnie” (samotny bieg z Radomska na Tarnicę w Bieszczadach – 390 km) w 2015 r. oraz podczas akcji „Z buta na Rysy” w 2016 r. (samotny marszobieg 700 km). Kolejny rok to kolejne wyzwanie.

„Walka Życia to dla mnie z jednej strony realizacja osobistego wyzwania i pasji. Od jakiegoś czasu jest nią boks, stąd pomysł na połączenie biegania z walką na ringu. Biegnę nie po raz pierwszy. Rok temu, kiedy skończyłem akcję „Z buta na rysy”, postanowiłem, że następnym moim celem będzie obiegnięcie całej Polski. Nie wiedziałem tylko, dla kogo. W 2016 r., gdy okazało się, że mój kolega przeszedł udar, postanowiłem, że pobiegnę właśnie dla Rafała, że chcę pomóc jemu i jego rodzinie. Wcześniej wspierałem stowarzyszenie, a nie konkretną osobę, którą znam i której bardzo chcę pomóc, a to daje mi znacznie większą motywację” – mówi Jakub Kacprzak.

Szczegóły dotyczące akcji, a także bieżącą relację z wyprawy będzie można znaleźć w portalu Facebook na profilu ESBANKU www.facebook.com/ESBANK.Radomsko/ oraz na stronie Walki Życia www.facebook.com/walkazycia60. Już 26 czerwca, gdy Kuba rozpocznie swoją wyprawę, na fanpage’u ukaże się tam informacja, jak można włączyć się do pomagania, wpłacając darowiznę dla Rafała poprzez platformę crowdfundingową. Walka Życia i zbiórka potrwa do 26 sierpnia, kiedy to Jakub planuje powrócić do Gdańska.

Mecenasem Walki Życia jest ESBANK Bank Spółdzielczy. „Dostrzegliśmy w tej akcji charytatywnej wartości Banku – Siłę, Solidność i Stabilność – a także wartości naszego sektora, czyli współpracę, wspólne działanie dla wspólnego dobra i wsparcie potrzebujących. Pomagając Jakubowi, który pomaga kolejnej osobie i zachęca do wsparcia innych, pokazujemy funkcjonowanie idei spółdzielczości w praktyce” – uzasadnia zaangażowanie w Walkę Życia Jacek Zacharewicz, Prezes ESBANKU Banku Spółdzielczego.

W ten sposób Bank włącza się lokalnie w obchody Święta Spółdzielczości Bankowej, obchodzonego z inicjatywy Krajowego Związku Banków Spółdzielczych w całej Polsce 25 czerwca 2017 r.

Powraca Lokata Deklasująca w BGŻOptima

Rusza XII edycja Lokaty Deklasującej w BGŻOptima. Po raz kolejny w puli dostępnych jest 5 000 trzymiesięcznych depozytów, których oprocentowanie wyniesie 2,3 proc. w skali roku. Z oferty skorzystać mogą zarówno nowi, jak i obecni klienci, którzy wpłacą do BGŻOptima nowe środki.


W tej edycji Lokaty Deklasującej klient może założyć do trzech depozytów o maksymalnej wartości 100 000 zł każdy. Warunkiem skorzystania z Lokaty Deklasującej jest ulokowanie na niej nowych środków. Tak zakwalifikowane zostaną wszystkie pieniądze, które stanowić będą nadwyżkę nad środkami zgromadzonymi na rachunkach depozytowych w BGŻOptima na dzień 22 czerwca br. Z oferty mogą skorzystać również nowi klienci, którzy założą bezpłatne konto oszczędnościowe.

 

Promocja potrwa do 10 lipca 2017 roku lub do wyczerpania limitu 5 000 lokat. Kwota minimalna, potrzebna do założenia depozytu to 1 000 zł.

 

Szczegóły XII edycji Lokaty Deklasującej w BGŻOptima:

  • Oprocentowanie 2,3 proc. w skali roku;

  • 3-miesięczny okres trwania depozytu;

  • Oferta tylko na nowe środki;

  • Maksymalna liczba lokat dostępna dla jednego Klienta – 3;

  • Maksymalna wartość pojedynczej lokaty – 100 000 zł;

  • Minimalna wartość pojedynczej lokaty – 1 000 zł;

  • 5 000 lokat w puli.

Źródło: Bank BGŻ