Tomasz Bogus odchodzi z Banku BGŻ BNP Paribas

Tomasz Bogus, Prezes Zarządu Banku BGŻ BNP Paribas, zdecydował się odejść z firmy. Stanowisko Prezesa Zarządu będzie sprawować do 31 października br.

 

 

– Wspólnie z pozostałymi członkami Rady Nadzorczej pragniemy serdecznie podziękować Tomaszowi za jego istotny wkład w zarządzanie naszym Bankiem i stworzenie solidnych fundamentów dla przyszłej cyfrowej transformacji Banku – mówi Józef Wancer, przewodniczący Rady Nadzorczej Banku BGŻ BNP Paribas. – Jednocześnie mając na uwadze bogate doświadczenie Tomasza w bankowości, życzymy mu dalszych sukcesów i powodzenia w realizacji kolejnych wyzwań – dodaje Józef Wancer.

Źródło: Bank BGŻ BNP Paribas

Alior Bank wprowadza kolejną ofertę gwarancji kredytowych dla sektora MŚP

Alior Bank we współpracy z Bankiem Gospodarstwa Krajowego przygotował nową ofertę gwarancji kredytowych. Mogą się o nie ubiegać te firmy, które realizują prace badawczo-rozwojowe i wdrażają innowacyjne projekty oraz rozwiązania.

 

 

Nowa oferta gwarancji kredytowych Alior Banku w ramach środków pochodzących z Programu Operacyjnego Inteligentny Rozwój (POIR) jest skierowana do mikro-, małych i średnich przedsiębiorstw. Dzięki gwarancjom przedsiębiorcy będą mogli zabezpieczyć do 80% kapitału kredytu na koszty kwalifikowane, a maksymalna kwota zabezpieczenia będzie mogła wynieść 2,5 mln euro. Gwarancje są udzielane bezpłatnie i takie pozostają na cały okres ich trwania, który wynosi do 20 lat.

O gwarancje kredytowe mogą ubiegać się przedsiębiorcy z sektora MŚP będący polskimi rezydentami podatkowymi, którzy planują wdrożyć wyniki własnych lub nabytych prac badawczo-rozwojowych (warunek pomocy o charakterze de minimis), lub spełniają przynajmniej jeden z 15 kryteriów innowacyjności.

Gwarancje kredytowe stanowią alternatywę dla klientów, którym nie udało się otrzymać dotacji unijnych na sfinansowanie swoich projektów. Ścieżka wnioskowania o gwarancje Funduszu Gwarancyjnego w ramach środków z POIR została istotnie uproszczona, bowiem wniosek składa się wraz z wnioskiem kredytowym. W procesie udzielania gwarancji nie obowiązuje procedura konkursowa – o możliwości otrzymania gwarancji decydują wyłącznie kryteria dostępu. Ponadto otrzymanie gwarancji kredytowej zapewnia klientom znacznie lepsze warunki kredytowania, m.in. niższą marżę oraz niższą prowizję w stosunku do standardowej oferty.

Alior Bank od lat wspiera innowacyjne przedsiębiorstwa. W ramach zakończonego niedawno procesu udzielania kredytów z gwarancjami oferowanymi przez BGK w Programie Operacyjnym Innowacyjna Gospodarka (POIG) Alior sfinansował ponad 100 projektów. Obecnie, oprócz nowej gwarancji kredytowej na koszty kwalifikowane, makro-, mali i średni przedsiębiorcy mogą korzystać też z gwarancji kredytowych
w ramach programu COSME.

Źródło: Alior Bank

Bank Millennium z nowym oddziałem w Galerii Północnej w Warszawie

Bank Millennium udostępnił klientom w nowo otwartej Galerii Północnej w Warszawie swój kolejny oddział w nowoczesnej architektonicznie aranżacji. W wyborze lokalizacji Bank kieruje się potrzebami klientów, dlatego otwiera nowe oddziały w chętnie odwiedzanych i nowoczesnych centrach handlowych.

 

 

― Naszym podstawowym celem jest być tam, gdzie są nasi klienci, którzy coraz więcej czasu spędzają właśnie w galeriach handlowych, ponieważ mogą tam załatwić wiele codziennych sprawy ― mówi Artur Żurek, dyrektor Departamentu Wspomagania i Optymalizacji Sieci Bankowości Detalicznej Banku Millennium. ― Dbamy o dogodne lokalizacje, ale także wysoką jakość obsługi. Nasz nowy format placówek wyróżnia wygodna i przyjazna przestrzeń, która zapewnia klientom komfort podczas rozmów z opiekunem klienta. Z naszych obserwacji zachowań klientów wynika, że chociaż coraz częściej korzystają oni z kanałów cyfrowych, to jednak w dalszym ciągu cenią sobie bezpośredni kontakt z opiekunem klienta. Dlatego dbamy o to, aby przestrzeń naszych placówek sprzyjała rozmowom z klientami ― dodaje Artur Żurek.

Klientów i pracowników nowego oddziału otacza stylowa i komfortowa aranżacja wnętrza, o którą zadbała pracownia architektoniczna Eksner Industry. Materiały wykończeniowe i detale wyposażenia są efektem obserwacji trendów w projektowaniu oraz zmian, jakie zachodzą w otoczeniu klientów Banku. Oddział zapewnia dodatkowe udogodnienia, np. stanowiska z dostępem do bankowości elektronicznej ― Millenetu oraz demo bankowości mobilnej na tablecie. Plakaty zastąpione zostały dużymi ekranami. Odwiedzający oddział klienci mogą też swobodnie korzystać z bankomatu i wpłatomatu, pozwalającego na wpłatę i wypłatę gotówki, a także operacje z użyciem BLIKA.

Bank Millennium posiada już ponad 10 podobnych oddziałów na terenie całej Polski, a w najbliższym czasie planuje otwarcie lub modernizację kolejnych.

Źródło: Bank Millennium

Miłosz Bednarczyk członkiem zarządu Nest Banku

Miłosz Bednarczyk związany z Nest Bankiem od 2015 r. awansował na stanowisko członka zarządu odpowiedzialnego za pion finansów. Powołany 21 września przez radę nadzorczą, zastąpił na tym stanowisku wiceprezesa zarządu Tomasza Maciejewskiego.

 


– Miłosz Bednarczyk jest menadżerem posiadającym szerokie kompetencje z zakresu finansów, planowania i analiz, które wprost przekładają się na maksymalizację wartości naszego banku– mówi Bartosz Chytła, Pierwszy Wiceprezes Zarządu Nest Banku. – Jesteśmy przekonani, że jako Członek Zarządu odpowiedzialny za Pion Finansów, będzie doskonale wspierał bank w realizacji celów strategicznych. Wierzymy, że godnie zastąpi na tym stanowisku Tomasza Maciejewskiego, któremu bardzo dziękujemy za ogromne zaangażowanie i unikalny wkład w rozwój Nest Banku – mówi Bartosz Chytła.

 

Miłosz Bednarczyk związany jest z Nest Bankiem od listopada 2015 r. Dołączył do organizacji jako Dyrektor Departamentu Planowania i Analiz Finansowych i odpowiadał dotychczas za wdrożenie efektywnej funkcji finansów zarządczych, zapewniającej zgodność podejmowanych decyzji z długoterminowymi celami finansowymi banku.

 

Nowy Członek Zarządu Nest Banku jest absolwentem Metod Ilościowych i Systemów Informacyjnych Szkoły Głównej Handlowej. Doświadczenie zawodowe zdobywał m.in. w Getin Holding, gdzie w latach 2013-2015 piastował stanowisko Dyrektora ds. Kontrolingu i odpowiadał za stworzenie raportowania zarządczego na potrzeby Głównego Akcjonariusza oraz Zarządu. Koordynował procesy budżetowania i prognozowania finansowego z perspektywy międzynarodowej grupy kapitałowej, wspierając jednocześnie nadzór nad wynikami finansowymi i biznesowymi spółek Grupy.

 

W latach 2008-2013 pracował w DNB Nord, gdzie jako Performance Manager, a później Kierownik Zespołu Planowania i Analiz Biznesowych odpowiadał za kluczowe procesy finansów zarządczych na poziomie organizacji i poszczególnych linii biznesowych. W latach 2007-2008 jako Kierownik Zespołu Performance Management odpowiadał za zbudowanie systemu informacji zarządczej dla linii bankowości detalicznej i SME. W 2005 r. dołączył do zespołu finansów zarządczych Unilever Polska jako Analityk Finansowy ds. Kategorii, gdzie z ramienia finansów wspierał główne kategorie produktowe w biznesie spożywczym w Polsce.

Miłosz Bednarczyk został powołany na stanowisko Członka Zarządu Nest Banku decyzją Rady Nadzorczej z 21 września 2017 r.

Źródło: Nest Bank

Credit Agricole opłaci raty leasingu swoich klientów

1200zł w prezencie od banku? Tak, to nie żart. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów biznesowych korzystających z oferty leasingu, Grupa Credit Agricole oferuje dwie specjalne propozycje dla stałych posiadaczy Konta Biznes oraz nowych klientów.

 

 

Właściciele firm, którzy nie mają jeszcze konta w banku Credit Agricole, mogą wybrać jeden z trzech dostępnych wariantów Konta Biznes: Sonata, Symfonia lub Solista, w zależności od potrzeb swojej firmy. We wszystkich trzech wariantach bank zapewnia opiekę doradcy klienta biznesowego w każdej placówce, kartę Visa Business Debit bezpłatnie przez pierwsze trzy miesiące, 100 bezpłatnych przelewów miesięcznie oraz darmowe przelewy w automatycznym serwisie telefonicznym CA24.

 

Nowi klienci z sektora małych i średnich przedsiębiorstw (SME) przez pierwszy rok korzystają z Konta Biznes całkowicie bezpłatnie. Ponadto bank spłaca ostatnią ratę leasingu (nie więcej niż 1200 zł). Z bonusu może skorzystać klient, który aktywnie korzysta z konta firmowego w Credit Agricole i realizuje z niego m.in. płatności składek ZUS i rat leasingowych.

 

„Oferta powitalna Konto Biznes z leasingiem” skierowana jest do klientów firmowych, którzy w okresie trwania promocji podpiszą z bankiem Credit Agricole umowę otwarcia nowego Konta Biznes oraz zawrą umowę leasingu. Można z niej skorzystać w placówkach bankowych oraz sieci sprzedaży Europejskiego Funduszu Leasingowego (EFL).

 

Dla stałych klientów biznesowych

 

Druga oferta specjalna skierowana jest do obecnych klientów SME, którzy posiadają już Konto Biznes w Credit Agricole. Została nazwana „Płacimy ostatnią ratę Twojego nowego leasingu”, ponieważ bank gwarantuje spłatę ostatniej raty leasingu (maksymalnie 1200 zł). Również w przypadku tej promocji, aby z niej skorzystać, klient musi aktywnie korzystać z Konta Biznes i opłacać z niego składki na ubezpieczenia społeczne oraz comiesięczne opłaty leasingowe.

 

Jak skorzystać z oferty? Wystarczy odwiedzić jedną z 450 placówek bankowych Credit Agricole, spotkać się z doradcą i podpisać umowę.

 

– Jestem przekonany, że nasza oferta spotka się z zainteresowaniem rynku, ponieważ jej warunki są naprawdę atrakcyjne. Małe i średnie firmy bardzo skrupulatnie liczą koszty swojej działalności a my pozwalamy wyraźnie obniżyć koszty obsługi bankowej i leasingowej – przekonuje Mateusz Twaróg, dyrektor departamentu małych i średnich przedsiębiorstw w Credit Agricole.  

 

Obie promocje są dostępne do końca maja 2018 roku.

Źródło: Credit Agricole

Zmiana oblicza placówek detalicznych Deutsche Bank

Na przestrzeni ostatnich 10 lat diametralnie zmienił się charakter i funkcjonalność placówek bankowych. W ślad za rewolucją, której dokonała bankowość elektroniczna, zmieniły się też potrzeby w zakresie aranżacji wnętrz oddziałów. Miejsce okienek do wypłat zajęły wygodne przestrzenie do rozmów i spotkań. Zamiast ciągnących się kolejek mamy aromatyczną kawę. Jak pokazuje metamorfoza, którą dziś przechodzi Deutsche Bank, technologia i komfort stanowią duet wygrywający walkę o najbardziej wymagającego klienta.

 

 

Mowa o nowym, referencyjnym oddziale Deutsche Bank, który otwarto niedawno w Poznaniu przy placu Andersa 7. Stworzenie tej przestrzeni powierzono firmie Tétris, która specjalizuje się w kompleksowej aranżacji placówek retailowych. To nie przypadek. Ponad dekadę temu Tétris (wówczas pod marką Neo Świat) zbudował dla Deutsche Bank sieć kilkuset punktów detalicznych w całym kraju. Teraz przyszedł czas na zmianę designu.

 

Multimedia i kanapy

 

„Staramy się dostosować do rozwoju rynku i klienta. Dziś oddziały w segmencie premium to miejsca doradcze, w których prowadzi się prezentacje, prelekcje i dyskusje. U progu wita klientów multimedialny portal, gdzie przy pomocy kilku kliknięć można załatwić większość spraw. Stawiamy na komfort, pewność i elastyczność. A żeby je zapewnić, potrzebujemy wnętrz o zupełnie innym charakterze” – mówi Agnieszka Karwacka, Dyrektor Corporate Real Estate & Services w Deutsche Bank Polska SA.

 

Nowy design stawia na nowoczesność i elegancję. Jest zarazem spójny ze światowymi wytycznymi banku. Dominują spokojne, stonowane szarości i ciepłe brązy. Mamy tu odkryte sufity z widocznymi instalacjami, ozdobionymi kolistymi panelami akustycznymi. Liczne przeszklenia i stanowiska multimedialne nadają wnętrzu lekkości. Całości dopełniają komfortowe meble. Oprócz stanowisk do rozmów indywidualnych, powstała świetnie wyposażona sala konferencyjną, a także specjalna strefa private banking, zaplanowana wedle regionalnych potrzeb klientów.

 

Specyfika remontu placówek bankowych

 

W projektach retailowych dla banków należy szczególnie brać pod uwagę specyficzne uwarunkowania w zakresie bezpieczeństwa. „Tworzymy tu na przykład więcej pomieszczeń z kontrolą dostępu, podziałem na strefę klienta i pracownika. Dbamy też o to, aby była to przestrzeń jak najbardziej niezależna od innych najemców. Zarówno pod względem zasilania, jak i np. zaplecza sanitarnego” – podkreśla Beata Andryk, która zarządzała ze strony Tétris realizacją w Poznaniu.

 

Podczas remontu swoich placówek Deutsche Bank wystrzega się dywersyfikacji dostawców usług i materiałów. „Z punktu widzenia operacyjnego kluczowa była dla nas szybka i sprawna przeprowadzka oddziału z poprzedniej lokalizacji przy ul. Świętego Marcina. W takich sytuacjach najważniejszy jest partner „fit-out”, który sprawnie przeprowadzi nas przez niuanse i ryzyka budowy, a do tego nie obce są mu wymogi bezpieczeństwa placówek finansowych” – dodaje Agnieszka Karwacka z DB.

 

Kiedy odpowiedzialność jest scedowana na jednego partnera, który panuje nad całym procesem budowy nowego wnętrza, łatwiej jest trzymać projekt w ryzach. Taka strategia szczególnie dobrze sprawdza się w przypadku problemów, które mogą pojawić się w trakcie urządzania nowej przestrzeni. Jeden menedżer projektu, świadomy wszystkich aspektów budowy, potrafi skuteczniej argumentować i szybko reagować.

 

„Podczas budowy placówki w Poznaniu wystąpiły na przykład rozbieżności w interpretacji przepisów pożarowych pomiędzy stroną budynku oraz urzędnikami. Dzięki profesjonalnej i wyczerpującej reakcji ekipy Tétris wszystkie wątpliwości zostały natychmiast wyjaśnione, a nowe wnętrze oddano do użytku w zaplanowanym terminie” – podsumowuje Agnieszka Karwacka z DB. 

ING Commercial Finance na VIII Międzynarodowym Kongresie Faktoringu

Podczas VIII edycji największego spotkania branżowego w Europie, które odbędzie się w dniach 28 i 29 września, wiedzą i doświadczeniem podzielą się również eksperci ING.


Tomasz Mazurkiewicz, prezes ING Commercial Finance, weźmie udział w panelu pt. Uwarunkowania prowadzenia działalności faktoringowej na polskim rynku. W panelu pt. Zmiany w otoczeniu prawnym udział weźmie Andrzej Żbikowski, Doradca Zarządu ING Commercial Finance Polska oraz Wiceprzewodniczący Komisji Wykonawczej PZF.

 

Międzynarodowy Kongres Faktoringu w Warszawie to coroczne spotkanie czołowych polskich i zagranicznych branżowych ekspertów oraz przedstawicieli krajowych firm faktoringowych, międzynarodowych federacji faktoringowych, jak również firm współpracujących z faktorami, instytucji finansowych działających na polskim rynku obrotu wierzytelnościami oraz środowisk naukowych.

 

Wydarzenie jest okazją do rozmów o faktoringu, rozwoju gospodarczym, do wymiany poglądów między ekspertami i autorytetami z dziedziny faktoringu oraz okazją do podsumowania dotychczasowych osiągnięć branży, jak również określenia kierunków przyszłych działań. Tegoroczna edycja będzie poświęcona ocenie szans i zagrożeń dla branży w kontekście zmian zachodzących w otoczeniu ekonomicznym i prawnym oraz wykorzystaniu nowych technologii w biznesie i usługach finansowych, w szczególności faktoringu.

Więcej na temat VII Międzynarodowego Kongresu Faktorów i prelegentów na: http://www.faktoring.pl/.

Źródło: ING Bank Śląski

Leasing na start finansowaniem dla startupów i nowych firm

Leasing na start jest produktem wspierającym rozwój startupów i nowych firm w Polsce. Uproszczona procedura i automatyzacja procesów pomaga w szybkim uzyskaniu finansowania. Od połowy października produkt będzie dostępny w placówkach PKO Banku Polskiego.


Nowe możliwości, rozwój technologii i trendów na rynku zachęcają do zakładania własnego biznesu ale jednocześnie uzyskanie finansowania na ich rozwój jest dużym wyzwaniem czekającym na młodych przedsiębiorców. W pierwszych siedmiu miesiącach b.r. zarejestrowano ponad 212 tys. nowych firm, to o prawie 10 tys. więcej niż w analogicznym okresie w zeszłym roku, wynika z danych . Wg badań przeprowadzonych przez StartuUp Poland „Polskie Startupy 2017”, aż 62 proc. nowopowstałych firm utrzymuje się wyłącznie ze środków własnych. Jednocześnie aż 65 proc. wskazuje brak opcji finansowania jako największą przeszkodę w rozwoju biznesu, a 77 proc. planuje pozyskanie zewnętrznego finansowania. Jak wynika z badań, rynek nie posiada odpowiednich produktów, które mógłby zaspokoić rosnące potrzeby młodego biznesu.

 

Gros Klientów PKO Leasing to małe przedsiębiorstwa, w tym również jednoosobowe działalności i startupy, które w początkowym stadium rozwoju, nie dysponują wystarczającym kapitałem na inwestycje. Dlatego potrzebują finansowania, które nie nadwyręży ich rezerw finansowych. Stąd kwestia wysokości wpłaty własnej, która jest bardzo ważnym aspektem przy początkowych inwestycjach. W odpowiedzi na te potrzeby PKO Leasing stworzył produkt – Leasing na start, który od połowy października będzie również dostępny w Oddziałach PKO BP.

 

Leasing daje im swoistą swobodę działania. Dzięki naszemu doświadczeniu biznesowemu, automatyzacji procesów i uproszczonym procedurom przyznanie leasingu przebiega bardzo szybko. Przedsiębiorca przechodzi krótką weryfikację, a decyzja jest uzyskiwana nawet w 15 min. Finansujemy biznes już od pierwszego dnia działalności, mówi Anna Wiśniewska, Dyrektor Departamentu Produktów i Procesów PKO Leasing.

 

Co 5 inwestycja jest finansowana leasingiem, wynika to z faktu, że leasing jest korzystną formą finansowania biznesu, niezależnie od jego stażu czy wielkości. Klient ma dostęp do produktu bez konieczności angażowania pełnej kwoty wartości zakupu. Rata leasingowa jest w całości kosztem uzyskania przychodu, a przedsiębiorca ma możliwość pełnego odliczenia podatku VAT.

Źródło: PKO Bank Polski

Finał czwartej edycji konkursu Emerging Market Champions już 28 września

Tegoroczne EFNI (Europejskie Forum Nowych Idei) w Sopocie po raz kolejny będzie miejscem ogłoszenia wyników konkursu Emerging Market Champions. Formuła zainicjowana przez prezesa zarządu Citi Handlowy Sławomira S. Sikorę wyróżnia pozytywne przykłady inwestycji zagranicznych firm na polskim rynku, jak i lokalnych przedsiębiorstw, którzy z sukcesem rozwijają swój biznes także poza granicami kraju.

 

Po ceremonii wręczenia nagród odbędzie się panel dyskusyjny poświęcony relacjom transatlantyckim, moderowany przez Andrzeja Olechowskiego przewodniczącego Rady Nadzorczej banku. Zaproszenie przyjęła m.in. Candi Wolff, Executive Vice President of Global Government Affairs, Citi.

 

Nagroda Emerging Market Champions, przyznawana jest przez Fundację Kronenberga przy Citi Handlowy w dwóch kategoriach: „Polskie inwestycje zagraniczne” i „Zagraniczne inwestycje w Polsce”. Pierwsza kategoria promuje polskie firmy, które rozszerzają działalność poza granice kraju, druga adresowana jest do przedsiębiorstw zagranicznych, pochodzących z emerging markets, które dokonują w Polsce znaczących inwestycji, stwarzając tym samym nowe miejsca pracy oraz wpływając na rozwój naszego kraju.

 

W tym roku ceremonia wręczenia nagród będzie wstępem do debaty na temat aktualnej kondycji relacji Europy z USA. O konsekwencjach zmiany w obozie rządzącym dla polityki transatlantyckiej będą rozmawiać: Daniel Costello, Amabasador Kanady przy Unii Europejskiej, Denis Redonnet, dyrektor Departamentu „WTO, Legal Affairs and Trade in Goods”, Komisja Europejska oraz Candi Wolff, Executive Vice President of Global Government Affairs, Citi. Panel poprowadzi przewodniczący Rady Nadzorczej Citi Handlowy, Andrzej Olechowski.

 

Ekspertów Citi Handlowy będzie można spotkać także podczas innych paneli w trakcie tegorocznej edycji EFNI. Jeszcze w środę o godzinie 17:00-18:30 przewidziano sesję panelową „Polska za 20 lat. Jak technologia zmieni rzeczywistość?”. Zaproszono rozmówców z różnorodnych dziedzin łączących ze sobą świat nauki i biznesu – w tym gronie Aleksandra Przegalińska, Akademia Leona Koźmińskiego/Massachusetts Institute of Technology w Bostonie, prof. Krystian Jażdżewski, kierownik Laboratorium Genetyki Nowotworów Człowieka w Centrum Nowych Technologii oraz Jacek Czerniak, Dyrektor Departamentu Klientów Globalnych Citi Handlowy .

 

W ostatnim dniu Forum w sesji panelowej „Ryzyko w biznesie: inwestowanie w czasach niepewności”  weźmie udział Maciej Kropidłowski, wiceprezes zarządu, Citi Handlowy obok m.in. Wojciecha Kostrzewy, Chair and Director General, ITI Group, Poland czy Edyty Sadowskiej, prezes Ringier Axel Springer Polska, Polska.

 

Dyskusja oraz wręczenie nagród Emerging Market Champions odbędzie się podczas drugiego dnia EFNI w czwartek 28 września o godzinie 12:00 w Pawilonie Nowych Idei. Szczegółowy program tegorocznej edycji EFNI dostępny jest na stronie: http://efni.pl/kalendarz/>

Bank Millennium: Jesienne zakupy – stylowe i oszczędne

Polacy najwięcej pieniędzy wydają na artykuły odzieżowe i obuwnicze jesienią – wynika z badania przeprowadzonego na zlecenie Banku Millennium. Sposobem na udane, a przy tym oszczędne zakupy na jesienno-zimowy sezon jest skorzystanie z akcji rabatowej „Stylowe zakupy”. Jeszcze więcej zaoszczędzić mogą posiadacze karty Millennium Impresja. W zaplanowaniu wizyty w centrum handlowym pomoże aplikacja mobilna goodie.


 

Według deklaracji respondentów badania przeprowadzonego przez IBRiS na zlecenie Banku Millennium, jesień jest porą roku, w której Polacy najwięcej wydają na zakupy odzieżowe lub obuwnicze. Wskazania te korespondują z danymi dotyczącymi sprzedaży detalicznej, które opracowuje Główny Urząd Statystyczny (GUS). W październiku zeszłego roku odnotowano niemal 20-procentowy wzrost sprzedaży (miesiąc do miesiąca) w dziale „Tekstylia, odzież, obuwie”. Oznacza to, że nie początek roku szkolnego, a przygotowania do zimy wpływają na wzrost wydatków w tym obszarze. Podczas zakupów 4 na 10 Polaków zdecydowanie (zawsze lub często) zwraca uwagę na akcje promocyjne i zniżki, ale okazje cenowe w różnym stopniu interesują aż 70 proc. badanych. Szczególnie zainteresowani promocjami są najmłodsi respondenci (w wieku 18-29 lat). Warto także podkreślić, że takie zainteresowanie deklarują częściej kobiety niż mężczyźni.

 

Doskonałą szansą na uzupełnienie zawartości szafy bez szkody dla portfela będzie rozpoczynająca się 29 września akcja „Stylowe zakupy”, której głównym partnerem jest Bank Millennium. W jej ramach w 13 tys. sklepów ok. 400 marek w całej Polsce będzie można zrobić zakupy z bardzo wysokimi zniżkami. Kupony uprawniające do rabatów można znaleźć w najnowszych wydaniach magazynów Twój STYL (nr 10/2017) oraz SHOW (nr 19/2017).

„Stylowe zakupy” to nie tylko okazja do kupienia odzieży, obuwia i akcesoriów z kolekcji jesień-zima 2017 w promocyjnych cenach – w ramach akcji dostępne będą także zniżki na kosmetyki, biżuterię, akcesoria wnętrzarskie, artykuły dla dzieci, zabiegi w salonach fryzjerskich i spa, wizyty w restauracji, zakupy w butikach online i wiele innych. Pełna lista adresów sklepów objętych akcją „Stylowe zakupy” oraz regulamin akcji dostępne są na stronie www.styl.pl/stylowezakupy.

 

Kalendarz „Stylowych zakupów”:

  • 29 września – 1 października – weekend rabatów w sklepach stacjonarnych

  • 29 września – 3 października – 5 dni rabatów w sklepach online

  • 29 września – 8 października – 10 dni rabatów na usługi

Sposobem na jeszcze większe oszczędności jest zapłacenie za zakupy kartą kredytową Millennium Impresja. Posiadacze Impresji powinni zabrać ją ze sobą na „Stylowe zakupy” – zwrot części wydatków dokonanych kartą u jej Partnerów łączy się z innymi rabatami, także tymi udzielanymi w ramach „Stylowych zakupów”. Z Impresją można oszczędzać przez cały rok i otrzymywać zwrot do 5% wartości zakupów u 25 Partnerów karty (aż do 760 zł rocznie). Właścicielka lub właściciel karty może też w łatwy sposób rozłożyć dokonane nią wydatki (w całości online lub telefonicznie) na Wygodne Raty i spłacić je w dogodnym dla siebie czasie. Szczegóły oferty dostępne są na https://www.bankmillennium.pl/klienci-indywidualni/karty-platnicze, w oddziałach Banku Millennium w całej Polsce oraz w TeleMillennium pod numerem 801 331 331.

 

Żeby nie ominąć żadnej zakupowej okazji, warto mieć w smartfonie aplikację, która przypomni o promocjach na produkty ulubionych marek. Przykładem takiego rozwiązania jest goodie, nowoczesna i przyjazna w użytkowaniu aplikacja na telefon i platforma WWW (www.goodie.pl), zbierająca informacje dotyczące okazji i zniżek w sklepach, centrach handlowych, restauracjach w określonej lokalizacji oraz sklepach online. Z goodie można szybko i wygodnie zaplanować wizytę w ulubionej galerii handlowej, np. podczas nadchodzących „Stylowych zakupów”.

 

Metryka cytowanego badania: badania zostały przeprowadzone przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS w dniach 8-9 września 2017 r. na reprezentatywnej, 1100-osobowej, ogólnopolskiej próbie pełnoletnich Polaków. Technika badawcza: CATI.

Źródło: Bank Millennium