Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy wyróżniona za wspieranie przedsiębiorczości

Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy została laureatem konkursu „Twarze Przedsiębiorczości” organizowanego przez Fundację Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Nagroda została przyznana w kategorii „Instytucja wspierająca przedsiębiorczość”. O zwycięstwo ubiegało się 10 instytucji państwowych i organizacji pozarządowych, które swoim działaniem wspierają rozwój przedsiębiorczości, innowacyjność i podnoszenie poziomu wiedzy ekonomicznej.


Konkurs „Twarze Przedsiębiorczości” realizowany jest w ramach VII edycji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości. Jest on kontynuacją kampanii społecznej o tej samej nazwie zainicjowanej w lipcu tego roku. Nagrody w konkursie przyznawane są jeszcze w dwóch innych kategoriach:
„Młody Przedsiębiorca” (dla właścicieli firm poniżej 30. roku życia, którzy prowadzą działalność krócej niż 6 lat) oraz „Firma wspierająca młodych” (adresowana do przedsiębiorstw, które dbają o zatrudnienie i rozwój pracowników poniżej 30. roku życia).

 

Wyróżniona w konkursie Fundacja Kronenberga przy Citi Handlowy działa już od 10 lat w obszarze wspierania przedsiębiorczości. W swojej ofercie programowej w tym zakresie posiada 5 projektów, które rocznie trafiają do 22 000 osób z różnych grup odbiorców. Jej działania obejmują przekazywanie wiedzy z obszaru przedsiębiorczości, promocję mikroprzedsiębiorstw, kreowanie nowych miejsc pracy, a także wspieranie zarówno startupów, jak i firm, które podbijają rynki zagraniczne.

 

Jesteśmy dumni z tego wyróżnienia. Przedsiębiorczość to kluczowy obszar służący rozwojowi gospodarczemu naszego kraju. Potencjał, jaki drzemie w Polakach jest ogromny, co zresztą pokazują kolejne edycje i sukcesy naszych projektów– mówi Krzysztof Kaczmar, prezes Zarządu Fundacji Kronenberga przy Citi Handlowy.

 

Wizytówką Fundacji jest konkurs „Mikroprzedsiębiorca Roku„, który w tym roku obchodził jubileusz.

W ciągu dziesięciu lat o zwycięstwo w konkursie rywalizowało ponad 2000 firm, z czego 103 zostały nagrodzone. Wśród nich znajdują się podmioty, które odniosły także sukces międzynarodowy.

Przykładem takiej firmy jest zwycięzca IX edycji – Digital Core Design specjalizujący się w projektowaniu nowoczesnych procesorów i układów scalonych, które działają już w 270 milionach urządzeń na całym świecie.

 

Ponadto w ciągu dwóch lat w ramach programu „Być Przedsiębiorczym”, współorganizowanego przez Fundację Młodzieżowej Przedsiębiorczości, przekazywaliśmy wiedzę i praktyczne narzędzia z zakresu prowadzenia własnego biznesu. Odbiorcami projektu było blisko 20 000 uczniów szkół gimnazjalnych i ponadgimnazjalnych. Co roku prawie 500 studentów i absolwentów szkół wyższych uczestniczących w projekcie „Business Startup” ma niepowtarzalną możliwość przetestowania swoich biznesowych pomysłów. Program realizowany od trzech lat wspólnie z Akademickimi Inkubatorami Przedsiębiorczości pozwala młodym ludziom z całej Polski założyć własną firmę i zmierzyć się z konkurencją rynkową. W bieżącym roku do portfela programowego Fundacji dołączyły dwa nowe projekty. Do pierwszej edycji programu „Biznes w Kobiecych Rękach”, organizowanego we współpracy
z Fundacją Przedsiębiorczości Kobiet, zgłosiło się 200 pań. Projekt ma na celu nie tylko udzielenie merytorycznego wsparcia uczestniczkom w rozpoczęciu działalności gospodarczej, ale także stworzenie klastra firm kobiecych na terenie aglomeracji warszawskiej. Zwieńczeniem działań na polu przedsiębiorczości jest „Nagroda Emerging Market Champions”, której celem jest promocja polskich firm zdobywających rynki zagraniczne.

 

Celem organizatorów konkursu „Twarze Przedsiębiorczości”, Fundacji Światowego Tygodnia Przedsiębiorczości, jest wspieranie rozwoju przedsiębiorczości, działanie na rzecz zwiększania wiedzy i umiejętności Polaków w tym zakresie, wsparcie wspólnot lokalnych, poprawa sytuacji młodych oraz osób wykluczonych z rynku pracy. Impulsem do powstania Fundacji był Światowy Tydzień Przedsiębiorczości, który obchodzony jest w 143 państwach świata. Jest to międzynarodowe wydarzenie organizowane od 2008 roku, które ma na celu stworzenie korzystnego klimatu dla postaw przedsiębiorczych oraz środowiska społecznego przyjaznego młodym, kreatywnym ludziom.

Źródło: Citi Handlowy

Usługa paragonów w ING BankMobile

ING Bank Śląski rozszerzył funkcje aplikacji mobilnej ING BankMobile o opcję „Paragony”. Nowa funkcja umożliwia użytkownikom aplikacji zachowywanie zdjęć paragonów za dokonane zakupy, tak aby w przyszłości, w razie potrzeby, mieć do nich łatwy dostęp.


Użytkownik może dodać zdjęcie paragonu robiąc zdjęcie smartfonem – korzystając z opcji „Zrób zdjęcie” lub wybierając zdjęcie paragonu z galerii zdjęć – opcja „Wybierz z galerii”. Każde zdjęcie można opisać korzystając z trzech pół: kwota, opis oraz data zakupu, która jest zapisywana automatycznie. Po wybraniu przycisku „Zapisz”, zdjęcie przechowywane jest w urządzeniu do czasu zalogowania użytkownika w aplikacji. Po zalogowaniu do aplikacji zapisane paragony są automatycznie przesyłane na serwer. Dostęp do zachowanych paragonów jest możliwy po wybraniu ikonki „Paragony”. Po wybraniu konkretnego paragonu wyświetla się okno ze szczegółami uzupełnionymi podczas procesu dodawania paragonu.

 

Przypominamy, że aplikacja ING BankMobile pozwala m.in. na wykonanie przelewów, w tym przelewów walutowych, sprawdzenie stanu rachunków bieżących i oszczędnościowych, historii transakcji kartą oraz kursów walut, a także spłatę karty kredytowej i doładowanie telefonu. Wersja na tablety umożliwia ponadto m.in. na dokonanie spłaty kredytu i wykonanie przelew z karty kredytowej.

 

Do końca października ING BankMobile na smartfony i tablet została pobrana ponad 700 tys. razy. Aplikacja została przygotowana na urządzenia z systemami BlackBerry 10, Windows Phone 8.0, Android 2.2 oraz iOS 5 i nowszymi. Instrukcje jak zainstalować aplikację znajdują się na stronie ING Banku Śląskiego.

 

ZOBACZ TEŻ: Zdjęcie paragonu zapiszesz w INGMobile. Papierowy oryginał jest niepotrzebny

Źródło: ING Bank Śląski

Zmiany w ofercie kredytowej dla przedsiębiorców w ING Banku Śląskim

ING Bank Śląski wprowadził zmiany w ofercie kredytowej dla przedsiębiorców. Teraz klienci z tego segmentu mogą skorzystać z wyższej kwoty pożyczki bez zabezpieczenia oraz wyższego limitu karty kredytowej. Nowa oferta obowiązuje od 17 listopada br.


Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom klientów, bank podwyższył maksymalną kwotę pożyczki gotówkowej bez zabezpieczenia do 250 tys. zł oraz maksymalny limit karty kredytowej do 50 tys. zł. Kredyty udzielane są bez zbędnych formalności – bank nie wymaga przedstawienia biznesplanów ani faktur. Klienci mogą złożyć wniosek zarówno w oddziale banku, jak i za pośrednictwem bankowości elektronicznej ING BankOnLine.  

 

Zwiększenie dostępnych kwot bez zabezpieczenia to kolejna pozytywna zmiana w ofercie kredytowej dla przedsiębiorców wdrożona przez bank w tym roku. Klienci otrzymali m.in. możliwość skorzystania z linii kredytowej już od początku prowadzenia działalności, a profesjonaliści (np. kancelarie adwokackie, gabinety lekarskie) z pożyczki bez zabezpieczenia do 350 tys. zł. Dodatkowo do końca roku 2014 przedsiębiorcy, którzy otworzą rachunek firmowy w ING, mogą skorzystać ze specjalnej oferty linii kredytowej bez prowizji za uruchomienie.

Źródło: ING Bank Śląski

mBank Indeks Nastrojów Konsumenckich Polaków: w kraju nadal więcej gospodarczych pesymistów niż optymistów

Cyklicznie przeprowadzane na zlecenie mBanku badanie nastrojów konsumenckich wśród klientów banków wskazuje na wzrost postaw pesymistycznych w trzecim kwartale br. Wartość indeksu wyniosła minus 8 i jest najniższą odnotowaną do tej pory w badaniu. Wciąż źle oceniamy perspektywy gospodarki, a jaśniej widzimy przyszłą sytuację finansową własnej rodziny.


Najważniejsze wnioski z badania:

  • sytuację gospodarczą oceniamy najgorzej od 3 kwartałów,
  • wśród Polaków jest dwa razy więcej pesymistów gospodarczych niż optymistów,
  • co trzeci Polak spodziewa się znaczącego pogorszenia sytuacji na rynku pracy,
  • tylko 14,5 proc. z nas obawia się pogorszenia sytuacji własnego gospodarstwa domowego,  
  • zaledwie połowa respondentów posiada oszczędności, najpopularniejsze formy ich lokowania to depozyt terminowy i rachunek oszczędnościowy.

Prowadzone na zlecenie mBanku badanie nastrojów konsumenckich wykazało, że w trzecim kwartale 2014 r. postrzeganie sytuacji ekonomicznej kraju uległo nieznacznemu pogorszeniu. W kwietniu 2014 r. syntetyczny mBank indeks wynosił minus 7, w lipcu podniósł się do minus 6, a w październiku spadł do minus 8, co jest najniższą zanotowaną wartością. Spośród badanych obszarów, Polacy najgorzej oceniają perspektywy rodzimego rynku pracy, nie najlepiej widzą także najbliższy kwartał w polskiej gospodarce. Tradycyjnie już, podobne obawy nie towarzyszą sytuacji własnego gospodarstwa domowego.

 

Nieznacznie lepsza ocena perspektyw polskiej gospodarki


W październiku br. 53,9 proc. respondentów uważało, że w najbliższych trzech miesiącach sytuacja gospodarcza w Polsce nie ulegnie zmianie. Jej pogorszenie prognozowało 26,4 proc., a poprawę 11,9 proc. Ta ponad dwukrotna przewaga pesymistów nad optymistami sprawia, że cząstkowy indeks odnoszący się do oceny perspektyw całej gospodarki był ujemny. Wyniósł minus 16, podczas gdy w lipcu było to minus 17.

 

Podobnie jak w poprzednich edycjach badania, okazało się, że mężczyźni są większymi optymistami niż kobiety. Lepiej widzą przyszłość gospodarki młodsi niż starsi oraz mieszkańcy dużych miast (w porównaniu do mieszkańców wsi). Na oceny wpływ ma też osiągany dochód – im jest wyższy, tym oceny bardziej pozytywne.

 

Duże jest także zróżnicowanie regionalne. Najgorzej oceniali perspektywy gospodarki mieszkańcy woj. opolskiego (wskaźnik minus 28), najlepiej – choć i w tym wypadku przeważali pesymiści – woj. pomorskiego (minus 9).

Spodziewamy się pogorszenia na rynku pracy


Znacząco w stosunku do poprzednich badań pogorszyły się oceny rozwoju sytuacji na rynku pracy. Obecnie negatywnej zmiany spodziewa się już niemal co trzeci Polak (29,4 proc.), podczas gdy jeszcze pół roku temu złą sytuację wieszczył co czwarty (26,5 proc. w lipcu br.). Co ważne, wskaźnik ten podwyższa się wraz z kolejnymi falami badania, towarzyszy mu natomiast spadek odsetka odpowiedzi pozytywnych (z 25,2 proc. w lipcu do 21,2 proc. obecnie). Powoduje to spadek wskaźnika rynku pracy z minus 2 do minus 10.

W przyszłości liczymy na siebie


W badaniach tego typu regułą jest, że Polacy gorzej oceniają perspektywy kraju niż własne (osobiste). I tę regułę niezmiennie w czasie, oraz niezależnie od oczekiwanego pogorszenia sytuacji ogólnokrajowej, potwierdza badanie na zlecenie mBanku.

W październikowym sondażu, tak jak kwartał wcześniej, wskaźnik dla perspektyw finansowych własnego gospodarstwa domowego był dodatni i wynosił 1. Wprawdzie 67,2 proc. respondentów nie przewidywało zmian tej sytuacji w nadchodzących trzech miesiącach, ale 15,1 proc. wierzyło w jej poprawę, a tylko 14,5 proc. obawiało się pogorszenia.

 

Oszczędności zachowujemy na czarną godzinę, kredytom raczej dziękujemy


Co drugi respondent deklarował posiadanie oszczędności. Większość nadwyżek finansowych planujemy zachować dla siebie, jedynie 14,5 proc. respondentów planuje je wydać. Spośród tych, którzy zadeklarowali posiadanie oszczędności, 27,7 proc. zdeponowało je na lokacie bankowej, 24,8 proc. na kontach oszczędnościowych i 24,5 proc. na zwykłym rachunku. Niecałe 6 proc. respondentów zamierza w najbliższych trzech miesiącach kupić jednostki funduszy inwestycyjnych, a 3,4 proc. chce bezpośrednio inwestować na giełdzie.

 

Biorąc pod uwagę geograficzny rozkład, najbardziej oszczędni są mieszkańcy województwa świętokrzyskiego, lubuskiego i zachodniopomorskiego, najmniej oszczędzających jest w województwie wielkopolskim, lubelskim oraz śląskim.

 

Stosunkowo niewielu respondentów chce się zadłużać. Tylko 4 proc. zamierzało wziąć do końca tego roku kredyt ratalny, a 2,3 proc. kredyt gotówkowy.

 

Komentarz makroekonomiczny:

Marcin Mazurek, starszy analityk mBanku:
Polska gospodarka w ostatnich miesiącach spowolniła, do czego przyczyniły się problemy z eksportem oraz zakończenie bardzo pozytywnego początku roku, kiedy na wyższą aktywność gospodarczą złożył się szereg czynników jednorazowych trudnych do powtórzenia. Spowolnienie gospodarki zbiegło się z obniżeniem dynamiki płac nominalnych oraz przyhamowaniem tempa poprawy zatrudnienia. Krótko mówiąc – pogorszyła się sytuacja na rynku pracy. Ankietowani zauważyli te problemy – składowa mBank Indeks Nastrojów Konsumenckich Polaków odnośnie sytuacji na rynku pracy pogarsza się systematycznie od początku roku. Zmiana ta nie wydaje się jednak dramatyczna zwłaszcza w świetle innych przekrojów badania (oceny ogólnej sytuacji gospodarczej, oceny sytuacji poszczególnych gospodarstw domowych). Pozostałe dane pozwalają sądzić, że konsumenci zachowali rezerwy finansowe (połowa ankietowanych ma oszczędności, co jest wielkością względnie stałą), aby przetrwać ten trudny okres bez znaczącego obniżenia konsumpcji. Jest to spójne z naszymi prognozami. Co prawda najbliższe miesiące będą jeszcze słabe, jednak pojawiają się sygnały, że gospodarka powoli staje na twardym dnie. Połączenie ekspansywnej polityki pieniężnej z nową falą wydatków infrastrukturalnych pozwoli na przyspieszenie wzrostu gospodarczego w 2015 roku, co prawdopodobnie zbiegnie się także z większym optymizmem respondentów.    

O
badaniu
Obecne badanie stanowi trzeci odczyt wskaźnika, badającego różnicę między pozytywnymi i negatywnymi ocenami sytuacji gospodarczej. Wskaźnik może przyjmować wartości od -100 do  100. Respondenci pytani są o przewidywane zmiany sytuacji gospodarczej Polski, sytuacji na rynku pracy oraz sytuacji finansowej własnego gospodarstwa domowego w perspektywie trzech miesięcy. Badanie zostało przeprowadzone na zlecenie mBanku przez Instytut Badań Rynkowych i Społecznych Homo Homini na reprezentatywnej grupie 1600 osób deklarujących posiadanie konta bankowego. Kolejne badanie odbędzie się w styczniu 2015 r.

Źródło: mBank

Pracownicy Banku Zachodniego WBK będą tworzyć aplikacje mobilne

Aby inspirować swoich pracowników do kreatywnego myślenia o nowych technologiach oraz wspierać realizację innowacyjnych pomysłów na aplikacje mobilne wykorzystującebeacony, Bank Zachodni WBK organizuje Hackathon, specjalne warsztaty kreatywne. Pierwsze spotkanie entuzjastów innowacji odbędzie się już 22 listopada w Poznaniu.


Hackathon to całodobowy maraton programistyczny, podczas którego pracownicy Banku Zachodniego WBK oraz studenci poznańskich uczelni spotkają się z najlepszymi specjalistami
z wiodących firm technologicznych. Dzięki wspólnej pracy osoby, które mają ciekawe pomysły na aplikacje mobilne, dowiedzą się, czy mają one szansę realizacji i przymierzą się do ich opracowania.

 

Pracownicy Banku Zachodniego WBK oraz studenci, którzy na razie jedynie marzyli o wymyśleniu aplikacji mobilnej, będą mieli świetną okazję, aby to zrobić. Nowe technologie przenikają naszą rzeczywistość i wiele osób funkcjonując w świecie aplikacji na co dzień, ma intuicję i talent do wymyślania innowacyjnych rozwiązań. Uważamy, że warto stymulować nieszablonowe myślenie wśród pracowników– mówi Patryk Nowakowski, szef Obszaru Rozwoju Systemów w Banku Zachodnim WBK.

 

Hackathon to inicjatywa otwarta dla wszystkich pracowników Banku Zachodniego WBK oraz studentów, nie tylko pasjonatów technologicznych, programistów czy grafików. Praca jest zaplanowana w kilkuosobowych grupach, dlatego choć wskazana jest znajomość systemu Android, to poeksperymentować będą mogli także laicy. Wystarczy zapał i otwarty umysł.

Pierwszy Hackathon odbędzie się 22 listopada 2014 r. w Poznaniu. Najciekawsze projekty zostaną nagrodzone.

Źródło: BZ WBK

Produkty Verifone w ofercie Credit Agricole

Terminale płatnicze Verifone – wiodącego dostawcy rozwiązań płatniczych, znalazły się w ofercie Credit Agricole. W ramach rozwijania swojegopakietu usługdla przedsiębiorców, bank oferuje zaawansowane i wszechstronne terminale Verifone VX 675, VX 680 oraz zestawy terminali VX 520 z najpopularniejszymi na rynku PIN padami PP1000SE Contactless.

Verifone jest liderem polskiego i światowego rynku terminali płatniczych. Produkty firmy do tej pory nie były dostępne w ofercie banku Credit Agricole. Dzięki współpracy banku z SIA Central Europe – międzynarodowym procesorem transakcji, oraz firmą TopCard – niezależnym operatorem terminali płatniczych, nowoczesne i bezpieczne rozwiązania Verifone są już dostępne dla klientów Credit Agricole. Oferta jest adresowana do małych i średnich przedsiębiorstw.

 

Produkty Verifone są doskonale znane na polskim rynku i cenione przez przedsiębiorców. Cieszymy się, że teraz są dostępne także dla klientów Credit Agricole – mówi Tomasz Wejcman, Country Manager Verifone w Polsce. – Jesteśmy przekonani, że przedsiębiorcy, którzy zdecydują się na ofertę Credit Agricole, będą w pełni usatysfakcjonowani ze swojego wyboru.


Nasza oferta dla przedsiębiorców to nie tylko terminal Verifone, ale także niezwykle atrakcyjne warunki współpracy, w tym m.in. bezpłatnie prowadzone konto firmowe oraz bezprowizyjny kredyt w koncie– mówi Izabela Bodnar, dyrektor Departamentu Małych i Średnich Przedsiębiorstw w banku Credit Agricole. – Ponieważ nasz asortyment uwzględnia terminale stacjonarne i przenośne, gwarantujemy, że każdy przedsiębiorca znajdzie najlepsze dla siebie rozwiązanie i będzie mógł rozpocząć akceptowanie płatności elektronicznych na bardzo korzystnych warunkach.


Produkty Verifone należą do najczęściej spotykanych rozwiązań płatniczych w Polsce i cieszą się doskonałą opinią. PIN pady PP1000 – podłączane do stacjonarnego terminala urządzenia służące do wprowadzania kodu PIN i akceptowania płatności zbliżeniowych, są najpopularniejszym w Polsce urządzeniem tego typu. Do tej pory na rynek trafiło ponad 200 tys. tych urządzeń. Z kolei przenośne terminale VX 675 to najnowszy produkt Verifone, stworzony z myślą o firmach z kategorii MŚP. Teraz są oferowane także klientom Credit Agricole.

 

Przekazaliśmy klientom już ponad 1000 terminali. Myślę, że ta liczba potwierdza atrakcyjność oferty – dodaje Bodnar.

 

Współpraca ma charakter długoterminowy i obowiązuje od sierpnia bieżącego roku.

 

Źródło: Credit Agricole

PKO Bank Polski Liderem Filantropii

Bank po raz kolejny został uhonorowany tytułem „Lidera Filantropii” i jako jedyny otrzymał aż dwie nagrody w VIII edycji konkursu. Wyróżnienia w kategorii „firm, które przekazały w minionym roku najwięcej środków na cele społeczne” oraz za „program zaangażowania społecznego klientów” odebrał Bartosz Drabikowski, wiceprezes Zarządu PKO Banku Polskiego

 

 „Dobro procentuje” – pod takich hasłem PKO Bank Polski, poprzez powołaną w 2010 roku Fundację, angażuje się w projekty non-profit, o zasięgu ogólnopolskim i inicjatywy społeczności lokalnych.

 

Działania Fundacji obejmują wiele obszarów, m.in. edukacja, zdrowie, tradycja, nadzieja, ekologia, kultura i sport. Priorytetem są strategiczne partnerstwa z doświadczanymi organizacjami społecznymi, które najlepiej znają potrzeby każdego z wymienionych obszarów naszego zaangażowania.

 

Zależy nam na tym, aby klienci angażowali się w ważne inicjatywy społeczne. Przykładem udanego mariażu dobroczynności i bankowości jest karta płatnicza affinity Inteligo Visa payWave „Dobro procentuje”, wydawana we współpracy z Fundacją PKO Banku Polskiego. Robiąc codzienne zakupy, możemy wspierać jedną z czterech inicjatyw charytatywnych (zbiórki krwi w obszarze, pomoc niepełnosprawnym kierowcom, opiekę edukacyjno-wychowawczą tzw. trudnej młodzieży oraz ochronę polskich rzek) wybranych przy aktywacji karty. Na jej rzecz nasz Bank przekazuje część dochodów od każdej transakcji. Wysokość kwoty przekazywanej przez Bank zależy od stopnia transakcyjności karty. W ciągu 1,5 roku od wprowadzenia karty Fundacja wraz z ponad 100 tys. klientami Banku przekazała łącznie ponad 800 tys. złotych na pomoc potrzebującym.

 

Innym przykładem zaangażowania osób prywatnych w działalność filantropijną są charytatywne akcje biegowe „biegnę dla…” będące elementem bankowego program „Biegajmy razem”. W 2014 r. podczas sponsorowanych przez PKO Bank Polski biegów i maratonów zorganizowano łącznie 58 charytatywnych akcji na rzecz osób potrzebujących wsparcia w ratowaniu zdrowia lub życia. Dzięki zaangażowaniu ponad 18 tys. osób, w tym ponad 600 bankowców, Fundacja PKO Banku Polskiego przekazała 820 tys. zł na ich leczenie.

 

Od 2013 r. do akcji przyłączyło się łącznie ponad 23 tys. osób, a Fundacja przekazała ponad 1,21 mln. zł.

 

W obszarze działalności na rzecz edukacji Fundacja wspiera środowiska informatyków i programistów. Wspólnie z Fundacją Rozwoju Informatyki współpracuje przy organizacji Akademickich Mistrzostw Polski w Programowaniu Zespołowym (AMPPZ), funduje stypendia dla finalistów oraz najlepszych polskich drużyn biorących udział w europejskich (CERC) i światowych (ICPC) konkursach. Fundacja patronuje programowi stypendialnemu dla nauczycieli matematyki i informatyki, którzy na co dzień opiekują się przyszłymi olimpijczykami. Program ten realizowany jest przez Centrum Rozwiązań Strategicznych.

 

Konkurs Liderzy Filantropii organizowany jest przez Forum Darczyńców w Polsce od ośmiu lat. Promuje rzetelne i przejrzyste prezentowanie informacji o działaniach społecznych firmy. Jego celem jest uhonorowanie organizacji, które w największym stopniu angażują się w działania społeczne, a tym samym przyczyniają się do upowszechniania idei społecznego zaangażowania przedsiębiorstw.

Źródło: PKO Bank Polski

7 uniwersytetów razem z BZ WBK wydało 36 tysięcy Elektronicznych Legitymacji z funkcją płatniczą

Legitymacje Smartcard integrują w jednym plastiku funkcje, z których akademicy dotychczas korzystali przy użyciu wielu kart np. legitymacji, karty bibliotecznej, biletu miejskiego, karty parkingowej, a – od tego roku – także funkcję karty płatniczej. Dodatkowo Bank Zachodni WBK pracuje nad ofertą atrakcyjnych zniżek, specjalnych promocji, a także programów partnerskich (np. elektroniczny dostęp do książek naukowych, atrakcyjna oferta kin studyjnych) przeznaczonych tylko dla posiadaczy Smartcard.


Smartcard to innowacyjny produkt, który od wielu lat rozwijany jest na całym świecie w ramach Santander Universidades. Jesteśmy dumni, że w Polsce, gdzie mamy bardzo restrykcyjne przepisy dotyczące legitymacji studenckich, udało nam się jako pierwszemu bankowi wypracować i wdrożyć to rozwiązanie. Jest to kolejny krok ku przełomowi w innowacyjności na polskich uczelniach.– mówi Michał Kuczmierowski, dyrektor polskiego Santander Universidades, zarządzanego przez Bank Zachodni WBK. – Nie jest to nasze ostatnie słowo we współpracy ze środowiskiem akademickim przy rozwijaniu funkcjonalności legitymacji studenckich. Wierzymy w duży potencjał przy rozwijaniu podpisu elektronicznego, co może dać bardzo wartościową synergię również dla Banku. Prowadzimy również bardzo zaawansowane prace nad wirtualną legitymacją studencką wierząc, że w przyszłości nie będzie potrzebny żaden plastik, a wszystkie funkcje obsłużymy np. smartfonem.


W październiku br. 36 tys. Smartcard trafiło do rąk studentów I roku 7 uczelni współpracujących z Bankiem w ramach Santander Universidades(trzy uczelnie z Poznania: Uniwersytet im. Adama Mickiewicza, Politechnika, Akademia Muzyczna, trzy z Warszawy: Uniwersytet Kardynała Stefana Wyszyńskiego, Akademia Finansów i Biznesu Vistula, Szkoła Wyższa Psychologii Społecznej oraz jedna z Rzeszowa: Wyższa Szkoła Informatyki i Zarządzania). Do końca grudnia br., Bank Zachodni WBK ma zakontraktowane wydanie na kolejnych polskich uczelniach jeszcze ponad 20 tys. Smartcard, co stanowi element długofalowej strategii Santander Universidades.

 

– Bardzo cieszymy się, że jako jedni z pierwszych w Polsce mogliśmy studentom naszej uczelni udostępnić Smartcard. Jestem pewien, że Elektroniczne Legitymacje z funkcją płatniczą od strony technicznej są perfekcyjnie dopracowane i wkrótce z powodzeniem rozprzestrzenią się w wielu ośrodkach akademickich w całej Polsce. – uważa rektor Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu, prof. dr hab. Bronisław Marciniak – Najważniejszą dla nas wartością jest zadowolenie studentów, którzy dzięki współpracyz Bankiem Zachodnim WBK otrzymują innowacyjne i bardzo przydatne rozwiązanie.


Współpraca na rzecz rozwoju Smartcard


Przełomem dla rozwoju Smartcard było podpisanie umowy z Międzyuczelnianym Centrum Personalizacji ELS przy Politechnice Poznańskiej, które jest wiodącym centrum kompetencyjnym technologii kartowych i legitymacji studenckich w Polsce. Centrum współpracuje z Ministerstwem Nauki i Szkolnictwa Wyższego przy opracowywaniu standardów legitymacji studenckich.

– W naszej opinii Elektroniczne Legitymacje MasterCard Smartcard, które oferuje Bank Zachodni WBK w ramach Santander Universidades, to rozwiązanie technologicznie przodujące na naszym rynku. – mówi Andrzej Tadych, kierownik Międzyuczelnianego Centrum Personalizacji Legitymacji Studenckiej działającego w ramach Politechniki Poznańskiej. – Wybór Banku Zachodniego WBK jako partnera, to nie tylko wysoka jakość kart, ale również długofalowa perspektywa rozwoju dla całego środowiska akademickiego –dodaje.


Innowacyjność Smartcard


Połączenie legitymacji studenckich z kartą debetową możliwe było dzięki współpracy Banku Zachodniego WBK z firmą MasterCard. Ze względu na komfort użytkowników wszystkie legitymacje Smartcard wydawane są z nieaktywną funkcją płatniczą – użytkownicy sami mogą zdecydować, czy chcą ją aktywować i podłączyć legitymację do swojego rachunku. Uczelnie natomiast mogą autonomicznie decydować o dodawaniu nowych usług i funkcji dostępnych w ramach Smartcard.

 

Projekt legitymacji studenckich z funkcją płatniczą Smartcard jest częścią globalnego projektu realizowanego przez Grupę Santander, głównego inwestora Banku Zachodniego WBK, w ramach Santander Universidades. Obecnie wydanych zostało prawie 7 milionów legitymacji studenckich na 274 uczelniach z 12 krajów, w których działa Santander Universidades.

Źródło: BZ WBK

Nowe lokaty na bossabank.pl

W najbliższy poniedziałek, 24 listopada 2014 r., na platformie oszczędnościowo – inwestycyjnej Banku Ochrony Środowiska – bossabank pojawią się dwie nowe lokaty w ramach specjalnej promocji Hit Tygodnia.


Będą to:

  • 3- miesięczna lokata Hit Tygodnia 3,24 proc. (oprocentowanie stałe w skali roku)

  • 6- miesięczna lokata Hit Tygodnia 3,20 proc. (oprocentowanie stałe w skali roku)

Na każdej lokacie oferowanej w ramach akcji Hit Tygodnia można zdeponować od 1 tys. zł do 100 tys. zł. Jeden klient może co tydzień założyć dwa depozyty o różnych terminach zapadalności (posiadacze lokat w BOŚ Banku lub na platformie bossabank muszą zdeponować nowe środki).


STAŁA OFERTA

  • 10-dniowa EKOlokata 2,4 proc. (oprocentowanie stałe w skali roku)

  • 4-miesięczna EKOlokata2,8proc. (oprocentowanie stałe w skali roku)

  • 7-miesięczna EKOlokata 3,0 proc. (oprocentowanie stałe w skali roku)

Bossabank.pl jest platformą oszczędnościowo-inwestycyjną stworzoną i administrowaną przez Bank Ochrony Środowiska. Platforma umożliwia użytkownikom tworzenie własnych, indywidualnych i dostosowanych do ich potrzeb portfeli oszczędnościowo-inwestycyjnych. Dostępny na platformie Menadżer Inwestycji pozwala na określenie jaki rodzaj inwestycji będzie uwzględniał preferencje i oczekiwania użytkownika platformy.

Źródło: Bank Ochrony Środowiska

Pięć nagród dla aplikacji mobilnej i bankowości elektronicznej mBanku

Aplikacja mobilna mBanku jest pozytywnie oceniana nie tylko przez ekspertów, ale też użytkowników. Na gali AppAward 2014 bank zdobył cztery nagrody główne, trzy z nich zostały przyznane głosami internautów, jedną przyznało jury. Z kolei na arenie międzynarodowej laury zebrała bankowość elektroniczna, otrzymując główną nagrodę za najbardziej innowacyjny kanał dystrybucji na globalnej konferencji BAI.

 

Na tegorocznej gali AppAwards aplikacja mobilna mBanku zdobyła cztery statuetki. Głosami klientów została uznana za najlepsze narzędzie finansowe na trzy wiodące platformy mobilne: iOS, Android oraz Windows Phone – w tej kategorii bank otrzymał także nagrodę jury.

 

W rywalizacji o tytuł najlepszej aplikacji mobilnej zgłoszono blisko trzysta projektów w sześciu kategoriach. Spośród nich mBank był jedynym laureatem aż czterech wyróżnień. Co ważne, bank otrzymał aż 17 proc. wszystkich głosów, czyli najwięcej spośród wszystkich zgłoszonych aplikacji, co zapewniło aplikacji bankowej status najchętniej wybieranej w trakcie trwania plebiscytu.

 

Poza nagrodami przyznanymi przez użytkowników, bank po raz kolejny zdobył uznanie międzynarodowej społeczności ekspertów w konkursie BAI-Finacle Global Banking Innovation Award. Jury organizowanego po raz czwarty globalnego konkursu nagradza wprowadzane na całym świecie innowacje w sektorze bankowości detalicznej. Główne kryteria, jakimi się kieruje, to oryginalność pomysłu oraz pozytywny wpływ na doświadczenia klientów we współpracy z bankiem. Zwycięzcy zostali wyłonieni spośród 200 nominowanych instytucji finansowych, reprezentujących ponad 30 krajów z całego świata.

 

Za swoją nowoczesną bankowość elektroniczną mBank odebrał główną nagrodę w kategorii najbardziej innowacyjnego kanału dystrybucji (Channel Innovation), pokonując w finale innych pretendentów takich jak CaixaBank, DenizBank z Turcji i słowacki Tatra Banka.

 

– Świętujemy dziś prawdziwy sukces. Z jednej strony po raz kolejny pokazaliśmy siłę i nowoczesność polskiego sektora bankowego na arenie międzynarodowej, udowadniając, że stworzone przez nas rozwiązania to innowacja o charakterze globalnym i prawdziwa zmiana w podejściu do klienta. Z drugiej zaś, otrzymaliśmy potwierdzenie, że hasło „ikona mobilności” nie było stworzone na wyrost. I jest to potwierdzenie najcenniejsze, bo pochodzące od naszych klientów, użytkowników bankowości mobilnej – mówi Michał Panowicz, dyrektor zarządzający ds. marketingu i biznesu bankowości detalicznej.

Źródło: mBank