Bank Pekao opublikował wyniki finansowe

Bank Pekao, oceniony jako nr 1 wśród największych europejskich banków w przeglądzie jakości aktywów (AQR), zaraportował wzrost skonsolidowanego zysku netto o +8,6% r/r do wysokości   704 mln zł. Tak dobre rezultaty pozwoliły osiągnąć zwrot na kapitale ROE na poziomie 11,4%, przy zachowaniu jednocześnie wysokiego poziomu współczynnika wypłacalności Core Tier 1 18,3%. Wyniki zostały osiągnięte dzięki wzrostowi zysku operacyjnego o +3,1% r/r i dalszej obniżce kosztów ryzyka. Bank kontynuował wzrost wolumenów powyżej rynku zarówno w kredytach +8,9% r/r, jak i depozytach +12,8% r/r.

 

Skonsolidowany zysk netto w trzecim kwartale wzrósł o +8,6% r/r do 704 mln zł. Było to możliwe dzięki znaczącej poprawie zysku operacyjnego o +3,1% r/r, który wyniósł 1 005 mln zł i obniżeniu kosztów ryzyka do poziomu 54 punktów bazowych.

 

Wzrost zysku operacyjnego był możliwy dzięki kontynuacji wzrostu wolumenów, co pozwoliło na wzrost dochodów o +1,3 r/r, przy  jednoczesnym obniżeniu kosztów operacyjnych o  -0,7% r/r.

Dochody Banku wzrosły do poziomu 1 865 mln zł (+1,3% r/r), dzięki poprawie zarówno wyniku odsetkowego, jak i wyniku z działalności handlowej.  Wynik odsetkowy zwiększył się o +3,5% r/r  do   1 134 mln zł,  dzięki wzrostowi wolumenów, który skompensował pierwsze efekty kolejnych obniżek stóp procentowych. Marża odsetkowa netto wyniosła 3,2%. Przychody prowizyjne wyniosły 505 mln zł. Koszty operacyjne spadły kolejny raz, o -0,7% r/r, do poziomu 860 mln zł.

Dalszej poprawie uległ koszt ryzyka, który wyniósł 54 punktów bazowych, a wskaźnik kredytów nieregularnych obniżył się do poziomu 6,9%.

 

Pekao odnotował znaczący wzrost wolumenów kredytowych o +8,9% r/r do poziomu 116,3 mld zł. Portfel złotowych kredytów hipotecznych i pożyczek gotówkowych łącznie wzrósł o 15,2% r/r osiągając poziom 40,6 mld zł, co pozwoliło na dwucyfrowy wzrost wartości całego portfela kredytów detalicznych (+10,5% r/r) do poziomu 47,7 mld zł. Portfel kredytów korporacyjnych wzrósł o 7,8% r/r do 68,6 mld zł.

 

Baza depozytowa, wyłączając OFE, wzrosła o +12,8% r/r,  depozyty detaliczne wzrosły o +8,0% r/r do 54,3 mld zł, natomiast depozyty korporacyjne wzrosły o +15% r/r do poziomu 65,2 mld zł.

Bank Pekao umocnił swoją pozycję na rynku zwiększając udziały rynkowe zarówno w kredytach jak i depozytach.

 

Bardzo dobry kwartał – powiedział Luigi Lovaglio,  Prezes Zarządu Banku Pekao. Pozycja numer 1 pod względem kapitału, zakumulowana wartość aktywów oraz zdolność wzrostu dają pewność utrzymania dobrych wyników.

Źródło: Bank Pekao SA

340 tysięcy Mana Mana czeka na klientów Santander Consumer Banku

Mana Mana to motyw przewodni nowej kampanii reklamowej Santander Consumer Banku i nazwa konkursu, w którym codziennie (od poniedziałku do piątku, z wyłączeniem 25 i 26 grudnia) do wygrania jest 10 tysięcy złotych. Wartość puli nagród wynosi 340 tysięcy złotych. Wystarczy w kreatywny i zabawny sposób wyjaśnić, na co przeznaczona zostanie wygrana suma pieniędzy.

 

Udział w konkursie Mana Mana mogą wziąć klienci, którzy skorzystają z oferty kredytów gotówkowych Santander Consumer Banku pomiędzy 12 listopada i 31 grudnia, uzupełnią oświadczenie o udziale w konkursie oraz w oryginalny sposób opiszą SMS-em, na jaki cel przeznaczyliby wygraną. Na zwycięzców czekają 34 nagrody pieniężne w wysokości 10 tysięcy złotych każda. Laureaci konkursu otrzymają również dodatkową nagrodę pieniężną na pokrycie podatku dochodowego.

 

Motywem przewodnim nowej kampanii jest melodia znana m.in. serialu The Muppet Show. Po raz pierwszy w historii Santander Consumer Bank wprowadza do swoich reklam bohaterów marki – portfele, które w naturalny sposób nawiązują do kredytów gotówkowych promowanych w ramach kampanii.

 

Kampania reklamowa rozpoczęła się 12 listopada i potrwa do końca bieżącego roku. Głównym kanałem komunikacji będzie telewizja (TVP 1, TVP 2, TVN, Polsat, TVP Info, TVN 24 oraz kanały tematyczne) dodatkowo wspierana działaniami promocyjnymi w radiu, prasie oraz internecie. Za koncepcję i realizację spotu odpowiada Grupa Eskadra oraz studio animacji Platige Image.

 

Reżyserem spotu telewizyjnego jest jeden z najbardziej znanych animatorów w Polsce – Sebastian Pańczyk. Kampania jest realizowana wspólnie z domem mediowym ZenithOptimedia.

Regulamin konkursu Mana Mana jest dostępny na stronie internetowej www.santanderconsumer.pl/ManaMana oraz w centrali i 270 oddziałach Santander Consumer Banku na terenie całego kraju.

Źródło: Santander Consumer Bank

Jeszcze większe oszczędności na paliwie z Toyota Bank

„8% mniej za paliwo” to promocja moneyback od Toyota Bank, skierowana dla posiadaczy Konta Jedynego, które sprzyja wszystkim kierowcom. Wraz z końcem 2014 roku dobiegnie końca już IV edycja programu premiującego. Z racji stale rosnącego zainteresowania promocją, od przyszłego roku Klienci Toyota Bank, będą mogli otrzymać nawet 10% zwrotu za paliwo, przy aktywnym korzystaniu z konta.

 

Oferta Konta Jedynego z promocją moneyback „8% mniej za paliwo” od Toyota Bank, pozwala zaoszczędzić nawet 500 zł albo zyskać ponad 90 litrów paliwa w ciągu roku. Program premiowy powstał z myślą o kierowcach, właścicielach samochodów wszystkich marek, którzy aktywnie korzystają ze swoich pojazdów i co za tym idzie, są gośćmi na stacjach paliw. Dzięki systematycznemu korzystaniu z konta, mogą w prosty sposób ograniczyć wydatki związane z tankowaniem.

 

Opłaty związane z prowadzeniem Konta Jedynego wynoszą 0 zł, a wydanie i użytkowanie karty płatniczej jest bezpłatne. Dodatkowo, klienci mogą wykonywać za darmo przelewy internetowe, a w ramach oferty, Toyota Bank dokłada jeszcze ubezpieczenia Moto i Travel Assistnece w pakiecie. Sumując korzyści wynikające z funkcjonalności konta, dodatkowych ubezpieczeń oraz promocji paliwowej, Konto Jedyne od Toyota Bank stanowi bardzo atrakcyjną ofertę dla kierowców i wpisuje się w trend rosnącej popularności usług typu cash back w Polsce.

 

– „8% mniej za paliwo” to promocja, którą oferujemy naszym Klientom już 4 rok z rzędu. Zainteresowanie usługą jest tak duże, że postanowiliśmy pójść o krok dalej. Wraz z początkiem 2015 roku, Klienci będą mogli otrzymać aż10% zwrotu za paliwo. Jesteśmy bankiem o korzeniach motoryzacyjnych i bardzo dobrze rozumiemy, że wydatki na stacjach benzynowych stanowią istotną część domowego budżetu. Rozwijanie programu moneyback, stanowi więc istotny aspekt naszej strategii – mówi Dominika Cepek, Kierownik Wydziału Marketingu w Toyota Bank.

Źródło: Toyota Bank Polska

Citi Handlowy z najlepszą bankowością prywatną w Polsce

Brytyjski magazyn „The Banker” wskazał Citi Handlowy, jako najlepszy bank w Polsce zapewniający usługi private banking. W rankingu „Global Private Banking Awards 2014” Citi Handlowy zajął pierwsze miejsce wśród 9 analizowanych przedstawicieli polskiego sektora bankowego.

 

– Rynek zaawansowanych us­ług finansowych dla najzamożniejszych rozwija się w szybkim tempie. Dla Citi Handlowy jest to jeden ze strategicznych obszarów rozwoju, dlatego z tym większym zadowoleniem przyjęliśmy wyróżnienie dla najlepszego private banking w Polsce. Tym bardziej, że zostaliśmy docenieni przez tak prestiżowe marki jak „The Banker” i jego wydawcę „Financial Times” – mówi Tomasz Pol, Szef Pionu Zarządzania Produktami Detalicznymi, Usługami Maklerskimi i Segmentami w Citi Handlowy. – Pozostajemy jedynym globalnym bankiem na polskim rynku i to też daje nam dużą przewagę rynkową jeśli chodzi o usługi z zakresu private banking. In­westycje międzynarodowe z prawdziwego zdarzenia, dostęp do lokalnych funduszy inwestycyjnych, również tych wy­chodzących poza polski rynek i rozbudowany ekosystem walutowy – to tylko przykłady rozwiązań, dla najzamożniejszych klientów – dodaje Tomasz Pol.

 

Organizatorem konkursu Global Private Banking Awards jest Magazyn „The Banker”, który jest wydawany przez Financial Times. Nagrody przyznawane są w 36 kategoriach, w tym 29 pokazujących najlepszych przedstawicieli z poszczególnych krajów. W 2014 roku po raz pierwszy konkurs objął także rynek bankowości prywatnej w Polsce. Podstawą do wyszczególnienia zwycięzców jest analiza zarówno informacji ilościowych jak i jakościowych, dokonywana przez jury konkursu składające z 15 ekspertów bankowych z całego świata. Od maja do lipca banki dostarczają obszerną dokumentację, obrazującą rozwój swojego private bankingu. Prezentują mierniki wzrostów, ofertę produktową, poziom oferowanego serwisu i podsumowują swoje dokonania na rynku. Pełną listę zwycięzców tegorocznej edycji można znaleźć pod linkiem: http://www.privatebankingawards.com/winners/2014-winners/

 

Jest to kolejne wyróżnienie przyznane Bankowi przez międzynarodowych ekspertów w dziedzinie bankowości prywatnej. W tym roku „Euromoney Magazine” przyznał Citi Handlowy nagrodę w rankingu „Private Banking and Wealth Management” w kategorii „Super affluent clients”.

Źródło: Citi Handlowy

Pierwsze w Polsce karty płatnicze z postaciami z kreskówek

Karty przedpłacone oferowane dzieciom poniżej 13. roku życia w ramach PKO Junior mają teraz wizerunki kultowych postaci z seriali animowanych Cartoon Network: Johnny’ego Bravo, Dextera, Atomówek oraz Ben10. To pierwsze tego typu karty w Polsce i jedne z nielicznych na świecie.

 

PKO Bank Polski udostępnił przedpłacone karty dla dzieci poniżej 13. roku życia w ramach programu PKO Junior już kilka miesięcy temu. Najmłodsi mogą od tego czasu wygodnie i bezpiecznie dysponować swoimi oszczędnościami za pomocą karty w formie klasycznego plastiku, naklejki, breloka lub maskotki. Dotychczas bank sprzedał już ponad 6 tysięcy kart przedpłaconych rodzicom dzieci poniżej 13. roku życia.

 

Plastiki PKO Junior, oprócz standardowego wyglądu białej karty z kolorowymi cyframi, mają teraz także wizerunki znanych postaci z seriali Cartoon Network: Johnny’ego Bravo, Dextera, Atomówek oraz Bena 10. Kreskówkowi bohaterowie nadają kartom niepowtarzalny charakter i wygląd. Poprzez pozytywne skojarzenia z ulubionymi programami uczą dzieci właściwych nawyków finansowych. Karty z wizerunkami postaci Cartoon Network wydawane są przez PKO Bank Polski we współpracy z MasterCard.

 

– Po raz kolejny wprowadzamy na polski rynek innowacyjne i jedyne w swoim rodzaju rozwiązanie, które sprawia, że edukacja finansowa – tak potrzebna w dzisiejszym świecie – może się odbywać w sposób atrakcyjny i skuteczny – podkreśla Michał Macierzyński, kierownik biznesowy projektu PKO Junior w PKO Banku Polskim.

 

Karta umożliwia dokonywanie płatności na całym świecie w punktach akceptujących płatności kartami MasterCard, w internecie (można nimi płacić np. w sklepach jak Google Play czy App Store) oraz wypłaty z bankomatów. W ponad 3 tysiącach bankomatów należących do PKO Banku Polskiego karty są automatycznie rozpoznawane jako karty dla dzieci i bankomaty wyświetlają ekrany dostosowane do wieku dzieci, zarówno pod względem wyglądu, jak i języka.

 

– Ważne jest, aby dzieci już od najmłodszych lat uczyły się zarządzać swoimi finansami. Przedpłacona karta płatnicza jest dobrym do tego narzędziem, szczególnie, gdy jej wizerunek jest w tak atrakcyjny sposób dopasowany do zainteresowań najmłodszych. Cieszymy się, że wspólnie z PKO Bankiem Polskim możemy realizować tak nowatorski i wyjątkowy projekt – mówi Bartosz Ciołkowski, dyrektor generalny polskiego oddziału MasterCard Europe.

 

Posiadaczem karty jest zawsze osoba dorosła. Rodzic może przekazać kartę w użytkowanie swojemu dziecku, ale może także sam jej używać. Poprzez Aplikację Rodzica w serwisie transakcyjnym iPKO ma pełny wgląd w płatności dokonywane przez dziecko, kontroluje stan środków na karcie, decyduje o ich uzupełnianiu, może również zarządzać limitami dziennych i miesięcznych wydatków.

 

Oprócz kart z wizerunkami bohaterów Cartoon Network, Bank przygotował także 8 tapet do serwisu internetowego PKO Junior z wybranymi postaciami z najbardziej popularnych seriali Cartoon Network: Johnny Bravo, Laboratorium Dextera, Atomówki, Ben 10, Adventure Time! (Pora na przygodę!), Cow and Chicken (Krowa i Kurczak), Courage the Cowardly Dog (Chojrak – tchórzliwy pies) oraz Niesamowity świat Gumballa.

 

PKO Junior to jeden z pierwszych na świecie serwisów bankowości internetowej dla najmłodszych i zarazem kompleksowy program edukacji finansowej. W ramach oferty dzieci poniżej 13. roku życia mogą poprzez swoje osobiste konta internetowe otrzymywać kieszonkowe, inicjować przelewy, doładowywać telefon komórkowy, oszczędzać na określone cele czy podejmować i realizować wyzwania stawiane przez rodziców. Elementem oferty PKO Junior są także przedpłacone karty, którymi można dokonywać transakcji w sklepach, w Internecie oraz wypłacać gotówkę z bankomatów. W ten sposób dziecko uczy się pod nadzorem rodzica świadomie zarządzać budżetem, oszczędzać oraz zdobywa praktyczną umiejętność obsługi konta bankowego. W ciągu ponad roku funkcjonowania oferty PKO Junior na rynku, rodzice otworzyli swoim dzieciom już ponad 145 tysięcy kont.

 

Wszystkie funkcjonalności serwisu oraz kart PKO Junior powiązane są z Aplikacją Rodzica w serwisie bankowości internetowej iPKO, poprzez którą rodzic ma pełny wgląd w rachunek PKO Konto Dziecka oraz rachunek techniczny karty. Więcej informacji o PKO Junior można uzyskać na stronie internetowej Banku www.pkobp.pl/junior, w oddziałach PKO Banku Polskiego w całej Polsce, a także pod numerami Infolinii 801 302 302 lub 81 535 65 65.

Źródło: PKO Bank Polski

Aplikacja mDM for Tablet w Domu Maklerskim mBanku

Dom Maklerski mBanku uzupełnia ofertę aplikacji transakcyjnych o mDM for Tablet, przeznaczoną na urządzenia z systemem Android. Mobilny serwis transakcyjny mDM for Tablet ma pełną funkcjonalność rachunku inwestycyjnego i jest dostępny w Google Play od końca października.

 

mDM for Tablet umożliwia intuicyjne składanie zleceń, a także sprawdzanie stanu konta, aktualnej sytuacji rynkowej oraz przeglądanie własnych zleceń. Czas wymagany do złożenia nowego zlecenia, dzięki formatce OneTouch, skrócony jest do minimum. Po wybraniu odpowiedniego instrumentu formularz wypełnia się bieżącymi wartościami, a akceptacja transakcji odbywa się poprzez pojedyncze dotknięcie ekranu.

 

Istotną funkcjonalnością aplikacji jest tryb BEST, pozwalający na składanie zleceń oczekujących z najkorzystniejszym limitem. Modyfikacja zlecenia – tak, by było minimalnie lepsze od aktualnie najlepszej na rynku oferty oczekującej – również wymaga jednego kliknięcia.

 

mDM for Tablet umożliwia zarządzanie portfelem dzięki przejrzystej prezentacji posiadanych aktywów w formie tabel i pełnoekranowych wykresów. Wśród funkcjonalności aplikacji inwestorzy znajdą również kalkulację zysków i strat, możliwość uruchomienia oraz spłaty kredytu, wykonywania przelewów finansowych i zarządzania wieloma rachunkami.

 

Aplikacja w pełni wykorzystuje możliwości ekranu i płynnie dostosowuje się do pionowego lub poziomego ułożenia tabletu. Interaktywny pulpit umożliwia szybkie wyświetlanie wszystkich najważniejszych informacji – jedno dotknięcie pozwala zapoznać się z ofertami, transakcjami oraz szczegółami notowań i przejrzystymi wykresami dotyczącymi wybranego instrumentu.

 

Pełna funkcjonalność aplikacji jest dostępna dla klientów Domu Maklerskiego mBanku korzystających z internetowej obsługi rachunku od końca października i wymaga instalacji aplikacji z Google Play. mDM for Tablet uzupełnia dotychczasową ofertę DM, obejmującą już aplikację na iPady i iPhony.

 

Nową aplikację giełdową można znaleźć w Google Play pod nazwą mDM for Tablet.

Więcej informacji na temat samej aplikacji można znaleźć na tej dedykowanej aplikacji stronie –http://www.mdm.pl/oferta/mdm_for_tablet/

Źródło: mBank

Toyota Bank premiuje oszczędzanie

Środowisko niskich stóp procentowych cieszy kredytobiorców, ale z drugiej strony przyczynia się do coraz niższych zysków z depozytów. Jednym z bardzo dobrych sposobów na oszczędzanie w takim momencie, są produkty oparte na indeksie stóp procentowych. Tego rodzaju rozwiązaniem jest Indeksowane Konto Oszczędnościowe od Toyota Bank, które posiada elastyczną i przejrzystą konstrukcję.

 

Jego gwarantowane oprocentowanie, ustalane jest co kwartał na podstawie rynkowej stawki WIBOR 3M. Obecnie klienci mogą liczyć na 3,15 proc. w skali roku, co czyni je jednym z atrakcyjniejszych oprocentowań na rynku i stanowi zarazem korzystną alternatywę dla lokat terminowych, nie ograniczając jednocześnie stałego dostępu do zdeponowanych środków.


Wybierając konto służące pomnażaniu oszczędności, klienci najczęściej opierają się jedynie na wysokości jego oprocentowania. Aby dokonać rzeczywiście najkorzystniejszego wyboru, powinno zwrócić się szczególną uwagę na takie aspekty jak limit środków na rachunku czy okres promocji, etc.

 

Produktem oszczędnościowym, który sprawdza się w każdych warunkach, jest Indeksowane Konto Oszczędnościowe, oferowane przez Toyota Bank Polska. Jego głównymi wyróżnikami są przejrzyste zasady oraz atrakcyjny mechanizm oprocentowania deponowanych na nim środków. Gwarantowane oprocentowanie ustalane jest algorytmicznie, w oparciu o rynkową stopę WIBOR 3M. W przypadku kwot do 100 000 zł oprocentowanie wynosi WIBOR 3M plus 0,25 proc. (obecnie jest to 2,90 proc. w skali roku).

 

Środki powyżej 100 000 zł będą miały oprocentowanie na poziomie WIBOR 3M minus 0,25 proc. (co daje oprocentowanie na poziomie 2,40 proc.). Odsetki będą naliczane na koniec każdego miesiąca oddzielnie dla depozytów w przedziale do i od 100 000 zł. Dodatkowo do końca 2014 roku Toyota Bank zapewnia, iż oprocentowanie depozytów do 100 000 zł będzie powiększone o dodatkowy bonus WIBOR 3M plus 0,50 proc. Tym samym, Indeksowane Konto Oszczędnościowe jest jednym z najwyżej oprocentowanych kont na rynku, dającym odsetki w wysokości 3,15 proc. w skali roku.


W niektórych krajach bazowe stopy procentowe wynoszą blisko 0%, a w USA czy wielkiej Brytanii coraz częściej mówi się już o planach podnoszenia stóp procentowych. Ważne jest, zatem, aby stopa oprocentowania oszczędności odzwierciedlała aktualną sytuację na rynku. Osoby, które posiadają bądź założą Indeksowane Konto Oszczędnościowe w Toyota Bank, są w korzystniejszej sytuacji niż inni, koncentrujący się na „łowieniu okazji”– mówi Ireneusz Wojciechowski, członek zarządu Toyota Bank Polska.

 

Indeksowane Konto Oszczędnościowe od Toyota Bank, to elastyczna i bezpieczna inwestycja kapitału, zarówno dla dotychczasowych jak i nowych klientów banku. Przejrzyste warunki tego depozytu czynią go wyróżniającym się produktem.

Po ostatniej obniżce stóp, w wielu instytucjach pojawiły się nowe cenniki dla depozytów.Na tle konkurencji oprocentowanie naszego konta a także innych produktów depozytowych, tym bardziej wygląda korzystnie. Nasza oferta pokazuje, że oszczędzanie z Toyota Bank opłaca się nie tylko w okresie promocji, ale także w dłuższej perspektywie czasu. Wierzymy, że dzięki zaproponowanym warunkom, Indeksowane Konto Oszczędnościowe i inne nasze depozyty, zdobywać będą zaufanie coraz to większej liczby Klientów – dodaje Ireneusz Wojciechowski.

Źródło: Toyota Bank Polska

PKO Bank Polski z facebookową aplikacją dla olimpijczyków

Po raz kolejny Mint Media przygotowało dla PKO Banku Polskiego facebookową aplikację konkursową, która pomaga uczniom przygotować się do 56. Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym. Aplikacja została umieszczona na oficjalnym fan pageu banku.


Olimpiada Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym ma już swoją 56. edycję. Jest to konkurs przeznaczony dla uczniów szkół ponadgimnazjalnych pod patronatem merytorycznym Ministerstwa Edukacji Narodowej oraz Uniwersytetu Warszawskiego, który zadbał o odpowiednio wysoki poziom trudności quizu. Tematyka Olimpiady związana jest z Międzynarodowym Rokiem ONZ, a pytania w aplikacji konkursowej dotyczą roli ONZ w kształtowaniu ładu międzynarodowego. Uczestnicy konkursu mają okazję sprawdzić swoją wiedzę z zakresu historii najnowszej i stosunków międzynarodowych.

 

Aplikacja została stworzona jako pomoc w samodzielnym przygotowaniu się do 56. Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym. Ma również promować wiedzę o współczesnym świecie wśród młodych ludzi oraz otwierać im dalszą drogę do aktywnego kształtowania rzeczywistości. Aplikacja ma charakter testu, a pytania zostały przygotowane we współpracy z Uniwersytetem Warszawskim na wzór tych pojawiających się na Olimpiadzie. Program zawodów wykracza dalece poza podstawę programową wiedzy o społeczeństwie. Uczestnicy muszą zmierzyć się z pytaniami dotyczącymi problemów gospodarki, polityki międzynarodowej, konstytucyjnych ustrojów państw, integracji europejskiej oraz historii najnowszej. Do testu można podejść wielokrotnie. Każdy uczestnik ma też możliwość przejrzenia listy udzielonych odpowiedzi, aby utrwalić sobie nowe informacje.

 

Na zwycięzców czekają atrakcyjne nagrody – urządzenia Smartwatch Samsung, abonamenty Spotify, a na szkoły biorące udział w konkursie także telewizory LG oraz bony zakupowe do sklepu internetowego empik.com. Aby zwyciężyć należy odpowiedzieć poprawnie na jak najwięcej pytań zadanych w ciągu 500 sekund. Liczba odpowiedzi zależy od czasu reakcji i szybkości rozwiązywania testu.

 

Facebookową aplikację „Przygotuj się do Olimpiady Wiedzy o Polsce i Świecie Współczesnym” przygotowała agencja interaktywna Mint Media.

Źródło: PKO Bank Polski

Przelewy natychmiastowe Express ELIXIR od listopada w neoBANKU

Od listopada br. neoBANK zaoferował swoim klientom możliwość wykonywania przelewów natychmiastowych w systemie Express ELIXIR. System, prowadzony przez Krajową Izbę Rozliczeniową S.A., pozwala na przekazywanie środków pomiędzy rachunkami klientów prowadzonymi w różnych bankach w czasie liczonym w sekundach. Z usługi, która dostępna jest przez 24 godziny na dobę, 7 dni w tygodniu – także w dni wolne od pracy, mogą w neoBANKU korzystać zarówno osoby indywidualne, jak i przedsiębiorcy.


– Naszym priorytetem jest świadczenie nowoczesnych usług bankowych na najwyższym poziomie. Dlatego staramy się dostarcza naszym klientom nowoczesne, ale i sprawdzone rozwiązania. Za takie uważamy system Express ELIXIR – mówi Cezary Kamiński z Departamentu Rachunków i Usług Elektronicznych neoBANK. – Klienci neoBANKU z pewnością docenią zalety tej formy przelewu nie tylko w przypadku zaistnienia potrzeby pilnego uregulowanie płatności, ale także w codziennym zarządzaniu własnymi finansami, zarówno domowymi, jak i firmowymi. Wrelacjach biznesowychszczególnie przydatny może się okazać wysoki limit pojedynczego przelewu, który wynosi 100 tys. zł- dodaje Cezary Kamiński.

 

Udostępnienie płatności natychmiastowych Express ELIXIR w każdym kolejnym banku zwiększa rynkową dostępność usługi i przyczynia się do wzrostu liczby rozliczanych transakcji. Banki spółdzielcze nie są tu wyjątkiem. – Polska bankowość spółdzielcza jest trzecią pod względem liczby placówek w Europie, a równocześnie należy do najbardziej innowacyjnych. Banki spółdzielcze wychodząc naprzeciw oczekiwaniom swoich klientów, poszerzają ofertę nowoczesnych usług bankowych, inwestują w rozwój, budują konkurencyjne portfolio produktów. Naszą intencją i naturalną funkcją KIR w zakresie rozliczeń jest dostarczanie profesjonalnych rozwiązań, które są korzystne zarówno z punktu widzenia banku, jak i jego klientów-komentuje Michał Szymański, wiceprezes Zarządu KIR S.A.

 

Zainteresowanie klientów przelewami natychmiastowymi stale rośnie. W trzecim kwartale 2014 r. w systemie Express ELIXIR przetworzonych zostało ponad 265 tys. takich transakcji o wartości 1,1 mld zł – pod względem wartości obrotów, wynik ten jest przeszło dwukrotnie wyższy od zanotowanego w trzecim kwartale ub. roku. Od początku funkcjonowania systemu, tj. od czerwca 2012 r. do końca października br. system rozliczył ponad milion transakcji o łącznej wartości ponad 5 mld zł. Aktualnie z systemu Express ELIXIR mogą korzystać klienci Banku Millennium S.A., mBanku (klienci korporacyjni), Meritum Banku ICB S.A., Banku BPS S.A., ING Banku Śląskiego S.A., BZ WBK S.A., Alior Banku S.A. oraz Banku Handlowego w Warszawie S.A. (klienci korporacyjni).

Źródło: neoBANK

Grupa Getin Noble Bank wypracowała 115 mln PLN zysku netto

W III kwartale br. Grupa Getin Noble Bank wypracowała 115 mln PLN znormalizowanego zysku netto. Zaraportowany zysk netto przypisany akcjonariuszom jednostki dominującej uwzględniający jednorazowe dotworzenie odpisów w wysokości 44 mln PLN wyniósł 79 mln PLN. Na koniec września br. suma bilansowa Getin Noble Banku osiągnęła poziom 67,2 mld PLN, co oznacza 4,1% wzrost w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy.


Wypracowany w trzecim kwartale br. zysk netto z wyłączeniem jednorazowego dotworzenia dodatkowych odpisów w wysokości 115 mln PLN, świadczy o dobrej kondycji Banku i stałej powtarzalności prowadzonego biznesu opartego o bankowość relacyjną” – powiedział Krzysztof Rosiński, Prezes Zarządu Getin Noble Banku. „Od początku roku prowadzimy skuteczne działania w zakresie dalszego wzmocnienia kapitałowego Banku. Obecnie skonsolidowany współczynnik kapitału podstawowego Tier 1 wynosi 9,5%, a współczynnik wypłacalności osiągnął wartość 13,1%”– dodaje.

 

2014 rok to dalsze, intensywne działania zmierzające do budowy bankowości relacyjnej opartej o założenia Getin UP. Wśród wdrożonych rozwiązań znalazł się m.in. Pakiet Korzyści „Mój Bank”. Zmiany w ofercie przekładają się na znaczący wzrost aktywności Klientów korzystających z ROR i tym samym na pozytywne efekty biznesowej. W ciągu dwóch lat liczba transakcji kartami płatniczymi wzrosła ponad sześciokrotnie, a ich wartość czterokrotnie. Na koniec września Bank obsługiwał ponad 2,5 mln klientów.

 

Realizowane działania związane m.in. z obniżaniem kosztu finansowania oraz ze zmianą mixu produktowego przyczyniły się do wzrostu wyniku odsetkowego po trzech kwartałach
o 16,5 % (r/r) do 1,1 mld PLN. Wynik z tytułu prowizji i opłat osiągnął poziom 334,0 mln PLN, co jest wynikiem lepszym o 7,3% r/r. Na koniec września 2014 roku saldo kredytów Getin Noble Banku wyniosło 48,6 mld PLN, a saldo depozytów 53,3 mld PLN.

 

W ciągu trzech kwartałów Bank odnotował 64% wzrost średniomiesięcznej sprzedaży kredytów wysokomarżowych (innych niż hipotecznych) w stosunku do średniomiesięcznej sprzedaży w 2011 roku. W tym samym czasie średniomiesięczna sprzedaż kredytów hipotecznych spadła o 86%. Jest to zgodne z działaniami zmierzającymi do zwiększenia ROE, który na koniec III kwartału wynosił 9,7% i był o 2.1 p.p. wyższy w ujęciu rok do roku.

Na koniec września z oferty Banku korzystało ponad 140 tys. Klientów firmowych, co oznacza 11% wzrost w ujęciu rok do roku. Sprzedaż kredytów korporacyjnych oraz MSP wyniosła blisko 0,5 mld PLN, co stanowi 21% całości sprzedaży kredytowej zrealizowanej przez Bank w III kwartale. Spółka rozwija również ofertę skierowaną do jednostek samorządu terytorialnego. W okresie od stycznia do września dynamika salda kredytów dla JST wyniosła 23%.

 

Getin Noble Bank stale utrzymuje pozycję lidera rynku finansowania pojazdów. W 3 kwartale 2014 r. wartość udzielonych kredytów samochodowych osiągnęła poziom 326 mln PLN. Grupa aktywnie działa również w segmencie leasingu. W ciągu trzech kwartałów br. wartość wyleasingowanego mienia wzrosła o 56% (r/r) i osiągnęła poziom 1,9 mld PLN.

Od początku roku wartość nominalna sprzedanych kredytów nieregularnych osiągnęła poziom ponad 1,1 mld PLN. Natomiast wartość wierzytelności brutto nabytych od Banku przez podmioty krajowe i zagraniczne przekroczyła 1,9 mld PLN. Transakcje sprzedaży objęły zarówno portfele kredytów detalicznych, samochodowych, jak i hipotecznych. Wartość odpisów aktualizacyjnych na koniec września br. osiągnęła poziom 544,4 mln PLN.

Źródło: Getin Noble Bank