Na stronie internetowej banku, jego materiałach marketingowych oraz budynkach pojawiło się już nowe logo DNB. Z kolei w połowie listopada bank zarejestruje nową nazwę formalno – prawną.
Rebranding ma być elementem budowania wizerunku specjalistycznego banku korporacyjnego należącego do międzynarodowej grupy finansowej – koncentrującego się na obsłudze dużych firm oraz sektora publicznego.
– Logo DNB nie jest wprawdzie zupełną nowością – choćby dlatego, że od początku roku towarzyszyło już wielu naszym projektom związanym z bankowością korporacyjną. Teraz pojawia się jednak w pełnej odsłonie, jako oficjalny, nowy parasol komunikacji dla całej organizacji, mocniej identyfikujący ją z Grupą DNB – mówi Robert Szymański, dyrektor Departamentu Komunikacji Marketingowej z Banku DnB Nord Polska SA.
Nowe logo pojawiło się już na budynku centrali, w Regionalnych Centrach Korporacyjnych oraz na stronie www. Od teraz będzie oficjalnie wykorzystywane we wszystkich dokumentach, materiałach wewnętrznych i zewnętrznych skierowanych do klientów, partnerów i kontrahentów. Na tym etapie nazwa banku nie zmieni się.
Kolejna faza rebrandingu przewidziana jest na połowę listopada i przypadnie na datę formalnej rejestracji nowej nazwy: DNB Bank Polska SA, która jest spójna z nazewnictwem stosowanym w całej grupie DNB. W tym samym miesiącu uruchomiona zostanie zupełnie nowa strona internetowa banku odpowiadająca wizerunkowo i funkcjonalnie specjalistycznemu bankowi korporacyjnemu.
Od początku roku bank przeprowadzał reorganizację (w maju zamknął sprzedaż zorganizowanej części przedsiębiorstwa migrując do Getin Noble Banku blisko 28 tys. klientów), a równocześnie rozwijał biznes zgodny z nową strategią – pozyskiwał klientów z interesujących go branż, zmieniał ofertę, powiększał depozyty, udzielał nowego finansowania, często wspólnie ze swoim właścicielem. Mimo restrukturyzacji, zarówno kapitały własne, jak i aktywa nie będą się zmniejszały. Na koniec tego roku kapitały wyniosą ok. 1,4 mld zł, a suma bilansowa ok. 11 mld zł – czyli będą na zbliżonym poziomie co na koniec 2012 r. jeszcze przed sprzedażą biznesu detalicznego.
Źródło: DnB Nord