Strona głównaWiadomościCiti Handlowy opublikował wyniki finansowe po trzech kwartałach

Citi Handlowy opublikował wyniki finansowe po trzech kwartałach

Po trzech kwartałach 2013 roku Citi Handlowy zarobił na czysto 821 mln zł, co oznacza wzrost na poziomie 13% w stosunku do zysku, jaki bank osiągnął po 9 miesiącach 2012 roku. W samym III kwartale tego roku zysk banku wyniósł 165 mln zł. Bank utrzymał dyscyplinę kosztową. Koszty działania spadły o 24 mln zł w stosunku do analogicznego okresu w roku poprzednim do poziomu 312,9 mln zł.

 

– Wynik ostatnich 9 miesięcy pozwala nam się dzisiaj skupić się na rozwoju. W pierwszej kolejności oznacza to dla nas realizację ogłoszonych zmian w modelu dystrybucji bankowości detalicznej. Dzięki tym strategicznym zmianom, w ciągu najbliższych kilku lat bankowość detaliczna wraz z silną bankowością korporacyjną i najlepszym zespołem Skarbu na rynku stanowić będą podstawowe źródło efektywności Citi Handlowy. W oparciu o wcześniej stworzoną mapę potrzeb i zachowań klientów chcemy nasze punkty Smart zróżnicować i zindywidualizować pod względem technologicznym. Jeszcze w grudniu tego roku otworzymy kolejną placówkę Smart” – tym razem w Warszawie, w Galerii Mokotów -powiedział Sławomir S. Sikora, prezes Citi Handlowy.

 

Rozwój bankowości detalicznej w strategicznych obszarach

 

Bank kontynuuje budowę Bankowego Ekosystemu Smart, który zakłada przeniesienie koncentracji z tradycyjnej bankowości oddziałowej na nowoczesne placówki Smart, zlokalizowane w miejscach, gdzie obecnie są klienci banku, oraz wykorzystanie najnowszych technologii dla ułatwienia kontaktu z bankiem (rozwiązania mobilne i internetowe). Bank zadeklarował, że do końca 2014 roku w ramach sieci Citi Handlowy obecnych będzie 25 placówek Smart. Na konferencji prasowej przedstawił projekt kolejnej placówki Smart, która powstać ma w Galerii Mokotów w Warszawie jeszcze w tym roku. Każda z placówek typu Smart ma być unikatowa – dostosowana do potrzeb klienta z danego rynku.

 

Zgodnie ze strategią Citi Handlowy dynamicznie rozwija też ofertą dla klientów z segmentu Citigold.

W III kwartale 2013 roku liczba klientów Citigold i Citigold Select wzrosła o 12 proc. rok do roku i 3 proc. kwartał do kwartału. Jednocześnie bank intensywnie zdobywał klientów z tzw. segmentu emerging affluent. Tym samym liczba posiadaczy kont typu CitiOne wzrosła o 30 proc. kwartał do kwartału i aż 77 proc. rok do roku. W III kwartale 2013 Bank pozyskał o 16 proc. więcej kart niż w analogicznym okresie poprzedniego roku i o 13 proc. więcej niż w poprzednim kwartale.

W sprzedaży – podobnie jak w poprzednich kwartałach – dominowały karty z programami lojalnościowymi, w szczególności karta World MasterCard i karta przygotowana z liniami lotniczymi Wizz Air. Wyższy wynik sprzedażowy to zasługa m.in. rozszerzonej współpracy z agencjami sprzedaży kart kredytowych. Na koniec września 2013 roku bank sprzedawał swój flagowy produkt w 31 centrach handlowych, na 4 lotniskach i na 25 stoiskach w kinach.

 

Bankowość korporacyjna i rynki finansowe

 

Bank konsekwentnie rozwija program Emerging Market Champions. W ramach tego programu w III kwartale bank obsługiwał polskich klientów w takich krajach jak, Emiraty Arabskie, Kanada, Chile, Norwegia, Kazachstan, Rosja, Bułgaria, Czechy, Węgry, Słowacja i Litwa. Bank konsekwentnie realizuje przy tym strategiczny cel akwizycji klientów z segmentu SME/MME i po dziewięciu miesiącach może wykazać się liczbą 409 nowych klientów z tego segmentu. Jednocześnie Bank rozwijał innowacyjne programy finansowania i w III kwartale 2013 roku pozyskał kolejne 25 mln euro na finansowanie inwestycji zwiększających efektywność energetyczną w sektorze Małych i Średnich Przedsiębiorstw.

 

Oznacza to, że całkowita wartość programu dla MSP została zwiększona do 35 mln euro. Do tej pory w ramach tego projektu sfinansowano już m.in. wymianę starych autobusów
na nowoczesne niskopodłogowe m.in. w Opolu, Olsztynie, Gliwach i Białymstoku, wymianę wózków na energooszczędne czy przebudowę hali magazynowej. Tym samym finansowanie Citi Handlowy przyczyniło się do redukcji emisji CO2 w ramach tych projektów o 40%. W zakresie działalności na rynkach finansowych III kwartał należy zaliczyć do najlepszy kwartałów Banku pod względem wolumenu transakcji wymiany walutowej w tym roku. Jednocześnie bank odnotował wzrost wartości obrotów FX o 21% r./r. i 13% kw./kw. To kolejny też kwartał, gdy Bank potwierdza swoją silną pozycję na rynku maklerskim. Dom Maklerski Citi Handlowy w okresie tym odnotował 1 pozycję, jeśli chodzi
o wolumen obrotu akcjami na GPW (12,4% udziału rynkowego w obrotach sesyjnych).

Wysoka jakość

 

Bank konsekwentnie broni wysokiej jakości obsługi w strategicznych obszarach. W dwunastej edycji rankingu „Przyjazny Bank Newsweeka” w 2013 roku Citi Handlowy zajął 3 miejsce w kategorii tradycyjnej bankowości. W III kwartale 2013 roku NPS dla jakości obsługi klientów indywidualnych w oddziałach wyniósł odpowiednio wysoko 40 proc. NPS dla CitiService (Departament Obsługi Klientów Korporacyjnych) w bankowości korporacyjnej wyniósł z kolei aż 70%.

Prezentacja z konferencji prasowej podsumowującej wyniki III kwartału 2013 roku dostępna jest na stronie www.citihandlowy.pl w sekcji Relacje Inwestorskie.

Źródło: Citi Handlowy

RELATED ARTICLES

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Proszę wpisać swój komentarz!
Proszę podać swoje imię tutaj

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.

- Advertisment -
Google search engine

Most Popular