CAła wiedza o bankowości dla najmłodszych

Już ponad 3 tysiące dzieci uczestniczy w kampanii edukacyjnej „Bank z klasą”. 

W programie przygotowanym na trzy lata edukacji wczesnoszkolnej, uczniowie odkrywają tajemnice świata finansów razem z pracownikami banku Credit Agricole. Przed nimi, po wakacyjnym odpoczynku, kolejne ciekawe wyzwania.

 

„Bank z klasą. CAła wiedza o bankowości” to kampania społeczna przygotowana przez Credit Agricole Bank Polska. Wspiera ona szkoły podstawowe w edukacji najmłodszych uczniów z wiedzy finansowej, bankowości i przedsiębiorczości. Projekt rozpoczął się w 2011 roku. Od tego czasu naukę kontynuuje w nim ponad 3 000 uczniów z około 60 szkół podstawowych z polskich miast i wsi. W prowadzenie zajęć z dziećmi zaangażowanych jest prawie 100 pracowników banku – wolontariuszy.

 

Dzieci zaczynając naukę w szkole podstawowej są ciekawe świata i często mają już pierwsze doświadczenia z wydawaniem i oszczędzaniem pieniędzy (otrzymują od rodziców pierwsze kieszonkowe). Jest to zatem bardzo dobry czas, aby mądrze wprowadzać
je w świat finansów
– mówi dr Agnieszka Chłoń – Domińczak z Instytutu Badań Edukacyjnych*. – Ta wiedza i umiejętności na pewno zaprocentują w dorosłym życiu.
A w szkole takie zajęcia pomogą w rozbudzeniu zainteresowania matematyką. Wiem to nie tylko z badań nad edukacją, którymi się zajmuję się zawodowo, ale także z obserwacji trójki moich dzieci
– dodaje.

 

Uczniowie, którzy uczestniczą w kampanii, zdobywają nowe umiejętności w prosty i łatwy sposób – poprzez zabawę i doświadczanie. Program nauczania składa się z trzech modułów edukacyjnych, podzielonych na klasy I, II, III: „W świecie pieniądza”, „Poznajemy świat finansów” i „W świecie ekonomii”. Dzieci uczą się między innymi oszczędzania, gospodarowania własnym majątkiem, a także szacunku do pieniędzy. Poznają podstawowe zagadnienia związane z bankowością (np. konto bankowe, karta do konta, kredyt, bankowość elektroniczna). Zajęciom towarzyszą też materiały dydaktyczne – słowniczki pojęć, karty pracy, słodkie CArmelki (odsetki zachęcające do oszczędzania), dyplomy na koniec I i II klasy oraz książki nawiązujące do tematyki finansowej.

 

W dzisiejszych czasach orientacja w dziedzinie finansów to ważna i potrzebna umiejętność. Dlatego jako instytucja finansowa zdecydowaliśmy się propagować i wspierać rozwój edukacji bankowej i ekonomicznej. Wierzymy, że kształtowanie nawyku rozsądnego gospodarowania pieniędzmi już od najmłodszych lat ułatwi dzieciom start w dorosłe życie – mówi Izabela Mościcka, dyrektor Departamentu Public Relations banku Credit Agricole.

 

Trafność i wartość kampanii „Bank z klasą. CAła wiedza o bankowości” potwierdzają wyniki badania przeprowadzonego w poprzednim roku szkolnym wśród wychowawców klas zaangażowanych w program. Aż 92% ankietowanych nauczycieli potwierdziło, że szkoła korzysta na realizacji kampanii, a 98% poleciłoby udział w niej innym placówkom. Respondenci bardzo dobrze podsumowali również efekty zajęć – średnia ocena
w pytaniu o stopień opanowania przez dzieci wiedzy wyniosła 5.0 (w skali 1-6, gdzie 6 jest maksymalną oceną).

 

Bank Credit Agricole w swoich działaniach podejmuje wiele inicjatyw społecznie odpowiedzialnego biznesu – kampania „Bank z klasą. CAła wiedza o bankowości” jest jednym z nich. Program już dwukrotnie został wyróżniony przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w raporcie „Odpowiedzialny biznes w Polsce. Dobre praktyki”. W tym roku zdobył również pierwszą nagrodę w konkursie Liderów Świata Bankowości, w kategorii CSR
(z ang. Corporate Social Responsibility).

 

* Agnieszka Chłoń – Domińczak jest również wykładowcą w Szkole Wyższej Handlowej, w latach 2008 – 2009 podsekretarz stanu w Ministerstwie Pracy i Polityki Społecznej, pracowała również jako konsultant m.in. Banku Światowego i OECD

Źródło: Credit Agricole

Leave A Reply

Please enter your comment!
Please enter your name here

Witryna wykorzystuje Akismet, aby ograniczyć spam. Dowiedz się więcej jak przetwarzane są dane komentarzy.